آیدانیتو > نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز
نتایج کنکور

نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز

نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز
برخی از داوطلبان کنکور سراسری، بعد از اعلام نتایج در حین انتخاب رشته، رشته های نیمه متمرکز را انتخاب می کنند. پذیرش در رشته های نیمه متمرکز نیاز به قبولی در مصاحبه و آزمون عملی دارد. از این رو نتایج رشته های نیمه متمرکز در دو مرحله اعلام می شود. مرحله اول نتایج پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت و دعوت به مصاحبه آنها است. مرحله دوم نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز است. شما از طریق رشته های بدون کنکور امکان راه یافتن به دانشگاه را دارید.
زمان اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز
نتایج اولیه دعوت به مصاحبه شدگان رشته های نیمه متمرکز در 18 مهر ماه اعلام شده است. بعد از اتمام مصاحبه و بررسی های لازم در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز اعلام خواهد شد. اعلام نتایج کنکور ارشد درست بعد از یک ماه به دست داوطلبین میرسد.
نحوه اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز
نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد. برای مشاهده نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز به سایت سنجش بروید و به دو روش می توانید نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری را مشاهده کنید. روش اول ورود اطلاعات شماره داوطلبی، شماره شناسنامه وعبارت امنیتی است. در روش دوم با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی می توانید نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز را مشاهده کنید.
ثبت نام در رشته های نیمه متمرکز
بعد از قبولی بر اساس نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز، لازم است جهت ثبت نام به مرکز واحد پذیرفته شده مراجعه  کنید. اگر شما در قبولی شهریور ماه در یکی از رشته های متمرکز نیز پذیرفته شده اید و در حال حاضر در حال تحصیل در رشته متمرکز پذیرفته شده هستید، لازم است جهت انصراف و ثبت نام در رشته نیمه متمرکز پذیرفته شده اقدام کنید. زیرا با قبولی در رشته نیمه متمرکز، قبولی رشته متمرکز شما لغو خواهد شد. با این گروه از داوطلبان به مانند دانشجویان انتقالی رفتار خواهد شد. این داوطلبان نمی توانند در رشته متمرکز پذیرفته شده ادامه تحصیل دهند. داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز در گروه پذیرفته شدگان قرار دارند اما مایل به ثبت نام در رشته نیمه متمرکز نیستند، به مدت یک سال از شرکت در کنکور سراسری برای دوره های روزانه محروم هستند.
از آن جایی که نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه اعلام می شود. داوطلبان و پذیرفته شدگان از نیم سال دوم به عنوان دانشجو پذیرفته می شوند و زمان شروع تحصیل آن ها نیز از نیمسال دوم است. داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز جزء پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند می توانند در رشته متمرکز پذیرفته شده به تحصیل خود ادامه دهند.
اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز
نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز در مهر ماه اعلام خواهد شد. از آن جایی که قبولی نهایی در رشته های نیمه متمرکز نیاز به قبولی در مصاحبه دارد، سازمان سنجش چند برابر ظرفیت هر دانشگاه، داوطلبان را به مصاحبه دعوت می کند. بنابراین دعوت به مصاحبه به معنی قبولی نهایی در رشته های نیمه متمرکز نیست و برای قبولی در رشته های نیمه متمرکز باید منتظر اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز بمانید.
در صورتی که سؤالی در زمینه اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز و یا نحوه پذیرش در رشته های نیمه متمرکز دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شما میتوانید مقاله مصاحبه رشته های نیمه متمرکز را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *