آیدانیتو > دوره زبان کانادا
مهاجرت به کانادا

دوره زبان کانادا






 


دوره زبان کانادا

کانادا کشور پهناوری با تنوع فرهنگی است که درهایش به سوی شهروندان همه کشورهای دنیا باز است و هر ساله  هزاران نفر از سراسر جهان به منظور سفر، تحصیل، کار، مهاجرت و… وارد این کشور می شوند. زبان های رسمی کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسه هستند. به همین دلیل کسانی که به هر دلیلی وارد این کشور می شوند، در صورت برخورداری از معلومات کافی و مناسب یکی  از این دو زبان یا هر دو کیفیت کاملاً متفاوتی را از اقامت دائم یا موقت کانادا تجربه می کنند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به دوره زبان کانادا و کاربرد آن  برای انواع مهاجرات و کسانی که اقامت موقت یا دائم این کشور را دارند بپردازیم.

دوره زبان کانادا برای تازه واردها

شرکت در دوره زبان کانادا برای تازه واردان بالای 17 سال امکان پذیر است و افراد دارای سن کمتر باید برای ثبت به مدارس روزانه مراجعه کنند. این دوره ها مخصوص افرادی هستند که یک اقامت موقت دارند یا پناهنده هستند و به دانشجویان، کسانی که ویزای کار دارند و شهروندان کانادایی تعلق نمی گیرند.

ثبت نام در این کلاس ها رایگان است. نام دوره ای یادگیری زبان انگلیسی در کشور کانادا ESI  و نام دوره یادگیری زبان فرانسه  FSL است.

کلاس های ESL  معمولاً در مدارس، مجتمع های خدماتی، کتابخانه های عمومی و… تشکیل می شوند. برای ثبت نام در این کلاس متقاضی باید در ابتدا با یکی از مراکزی که برگزار کننده این کلاس ها هستند تماس و برای آزمون تعیین سطح وقت بگیرد. در این آزمون مهارت های فرد در Reading , Writing , Listening , Speaking ارزیابی می شوند و سطح او مشخص می شود.

کلاس های LINC در هفت سطح طبقه بندی شده اند و افراد با توجه به مهارت ها و معلوماتشان در یکی از این هفت سطح قرار می گیرند. این کلاس ها برای کسانی که قصد دارند در کانادا زندگی کنند بسیار مفید هستند و باعث می شوند که افراد برای زندگی در یک جامعه و فرهنگ جدید آمادگی پیدا کنند. پایان سطح 5 این کلاس ها برای بسیاری از مشاغل در کانادا کافی است.

دوره زبان کانادا برای ورود به دانشگاه

برای ورود به دانشگاه های کانادا، متقاضی باید یک مدرک زبان معتبر مثل TOEFL یا IELTS داشته باشد. معمولاً کسانی که در کشوری با زبان رسمی غیر انگلیسی زندگی می کنند و قصد دارند در کانادا ادامه تحصیل بدهند، در کشور خودشان زبان انگلیسی یا فرانسه را یاد می گیرند و با شرکت در آزمون های معتبر و اخذ مدرک برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند.

اما گاهی اوقات بعضی دانشجویان ابتدا وارد کانادا می شوند، زبان یاد می گیرند و بعد مشغول تحصیل می شوند. همچنین در مواقعی که متقاضی دارای همه شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا باشد اما نمره زبانش پایین باشد یا اصلاً مدرک زبان نداشته باشد، ممکن است دانشگاه به او یک نامه پذیرش مشروط بدهد. پذیرش مشروط به این معنی است که فرد در صورتی که در دوره های زبان شرکت و نمره مورد نظر را کسب کند می تواند شروع به تحصیل در دانشگاه مورد نظر کند.

در این شرایط متقاضی، بعد از ورود به کانادا، با ثبت نام در یک مؤسسه زبان یا کالج، یادگیری زبان را آغاز می کند. اما متأسفانه در حال حاضر سفارت کانادا برای ایرانیان، به منظور یادگیری زبان انگلیسی ویزا صادر نمی کند و حتی در صورتی که کسی نامه پذیرش یک دانشگاه را داشته باشد نمی تواند برای ورود به دوره زبان کانادا و آماده شدن برای ورود به دانشگاه ویزای کانادا را دریافت کند.

بهتر است ایرانیان متقاضی تحصیل در کانادا، در ایران در امتحانات زبان انگلیسی یا فرانسه شرکت و مدارکشان را دریافت کنند.

در این مقاله به بررسی دوره زبان در کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل، کار و اقامت در کانادا با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

[sc name=”postbox2″ txt=”شرایط شرکت در دوره زبان کانادا“]


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *