آیدانیتو > مصاحبه رشته های نیمه متمرکز
کنکور

مصاحبه رشته های نیمه متمرکز





مصاحبه رشته های نیمه متمرکز

پذیرش و قبولی در تمامی رشته های دانشگاهی یکسان نیست. پذیرش در برخی از رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی و در برخی دیگر بر اساس رتبه کنکور است. اما علاوه بر این، رشته ها به دوگروه متمرکز و نیمه متمرکز تقسیم می شوند و قبولی رشته های نیمه متمرکز بستگی به مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دارد. شما در صورتی  در رشته های نیمه متمرکز پذیرفته می شوید که مصاحبه رشته های نیمه متمرکز را با موفقیت پشت سر بگذارید.

رشته های نیمه متمرکز

منظور از رشته های نیمه متمرکز، رشته هایی هستند که قبولی در آن ها نیازمند قبولی در دو مرحله است. مرحله اول کنکور سراسری است و لازم است داوطلبین رشته های نیمه متمرکز حدنصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند. مرحله دوم، مصاحبه رشته های نیمه متمرکز است. اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان بعد از مصاحبه رشته های نیمه متمرکز اعلام خواهد شد. رشته های نیمه متمرکز در دفترچه انتخاب رشته با کدهای زیر ارائه شده است.

کد 17و11: دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی

کد 12 : دانشگاه شاهد

کد 14 : علوم قضایی

کد 15 : مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی

کد 18 : دانشگاه غیرانتفاعی رفاه

کد 19 : دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران

کد 20 : بورسیه سپاه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ( عج )

کد 21 : دانشگاه شهید مطهری

کد 22 : بورسیه وزارت دفاع در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ( عج )

کد 23 : دانشگاه صدا و سیما

کد 25 : دانشگاه علوم پزشکی ارتش

کد 26 : بورسیه نیروی انتظامی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ( عج )

مصاحبه رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

قبولی اولیه رشته های نیمه متمرکز به دو صورت انجام می شود. قبولی اولیه برخی از رشته های نیمه متمرکز از طریق آزمون سراسری و کسب رتبه و تراز لازم است و  قبولی در برخی از رشته های نیمه متمرکز بر اساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری است. اما قبولی نهایی هر دو گروه بستگی به نحوه مصاحبه داوطلبین دارد.

زمان و نحوه مصاحبه رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه تا دهه اول شهریور ماه است. یک جدول زمانی توسط سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان دعوت به مصاحبه شده هر یک از دانشگاه ها باید در زمان مقرر شده برای مصاحبه در محل اعلام شده حضور داشته باشند. برای اطلاع از زمان و محل مصاحبه دانشگاهی که دعوت به مصاحبه شده اید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان و نحوه مصاحبه رشته های نیمه متمرکز بر اساس سوابق تحصیلی

پذیرش مرحله اول برخی از رشته های نیمه متمرکز دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی است. این داوطلبان با توجه به نمره کل کسب کرده به مصاحبه دعوت خواهند شد. زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز بر اساس سوابق تحصیلی از اواخر مهر ماه تا اواخر آبان ماه ادامه دارد. زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز بر اساس رشته و نام خانوادگی به گروه های مختلف تقسیم شده است. داوطلبین دعوت به مصاحبه دقت کنند، در زمان مقرر شده برای مصاحبه حضور یابند. برای اطلاع از زمان مصاحبه هر یک از گروه ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نکات مهم مصاحبه رشته های نیمه متمرکز

قبل از شرکت در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز، باید هزینه آزمون عملی را پرداخت کنید. مصاحبه شامل مصاحبه، معاینه و یا آزمون عملی می باشد. در روز مصاحبه با پوشش مناسب و ظاهری آراسته در محل مصاحبه حضور یابید. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به سؤالات با دقت و با لحنی مناسب و شمرده پاسخ دهید. اگر پاسخ سؤالی را نمی دانید به دروغ پاسخ ندهید بلکه بگویید حضور ذهن کافی برای پاسخ به این سؤال را ندارم. شما میتوانید مقاله نتایج رشته های نیمه متمرکز را نیز مطالعه کنید.

جهت آماده شدن برای آزمون مصاحبه و رشته های نیمه متمرکز می توانید با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *