آیدانیتو > تحصیل مجدد کنکور
ثبت نام آزمون ارشد, ثبت نام آزمون دکتری, ثبت نام کنکور, کاردانی به کارشناسی

تحصیل مجدد کنکور

تحصیل مجدد کنکور

قبولی در کنکور سراسری تمام مقاطع از قبیل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری از رؤیاهای بزرگ متقاضیان است که البته تحصیل در دانشگاه های برتر و رایگان از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است و رقابت بر سر جایگاه های معتبرتر سخت و دشوار است، به هر حال بسیاری از داوطلبان در رشته های مختلف پذیرفته می شوند.

در طول تحصیل یا بعد از فارغ التحصیلی علاقه مندی به رشته های دیگر در بسیاری از موارد داوطلبان را مجبور به تحصیل مجدد کنکور می کند. در این مواقع سؤالات زیادی برای متقاضیان ایجاد می شود که شرایط تحصیل مجدد کنکور و نحوه ی تحصیل مجدد در کنکور ، به چه صورتی است؟ آیا از آن برخوردار هستند؟ همراه ما باشید تا با این مباحث به صورت کامل آشنا شوید. در این میان جا دارد تا از مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور هم دیدن کنید.

تحصیل مجدد در کنکور

آیا   امکان تحصیل مجدد در کنکور در دوره روزانه و غیر روزانه وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند بعد از فارغ التحصیلی مجدد در کنکور سراسری شرکت  کرد. در رشته های مورد نظر و دانشگاه های مختلف با دوره های متفاوت از جمله روزانه شرکت کنند، در سال های قبل امکان تحصیل مجدد کنکور در دوره روزانه و رایگان برای داوطلبان وجود نداشت و در صورت ادامه تحصیل در دوره روزانه و رایگان برای داوطلبان وجود نداشت و در صورت ادامه تحصیل در دوره روزانه شهریه دریافت می شد و اما با لغو قانون در دهه اخیر تحصیل مجدد کنکور روزانه و رایگان نیز امکان پذیر شد، با اعترارض به محدودیت های تحصیل مجدد توسط یکی از داوطلبان کارشناسی ارشد به دیوان عدالت این قانون لغو و پس از آن امکان تحصیل رایگان و مجدد برای داوطلبان ایجاد شد. در حال حاضر در صورتی که داوطلب از رشته دوره روزانه خود انصراف دهد به مدت یک سال از تحصیل مجدد در کنکور روزانه محروم خواهد شد آیا راه چاره ای برای مقابله با این محرومیت وجود د ارد؟ بله با درخواست لغو محرومیت که از جانب سازمان سنجش ایجاد شده است در صورت بررسی و تأیید از سوی سازمان سنجش موافقت می شود. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه لغو محرومیت روزانه از تحصیل مجدد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اما اگر داوطلب در دوره ای غیر از روزانه مشغول به تحصیل باشد می تواند در هر دوره ای از جمله دوره روزانه نیز مجدد کنکور داده و بعد از پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهد.

در هنگام انصراف از تحصیل باید به زمان مجاز برای انصراف توجه کنید این زمان در دفترچه راهنمایی کنکور ذکر شده است به طور مثال در مقطع کارشناسی داوطلبان دوره روزانه باید حداکثر تا 20/12/96 و قبل از کنکور سراسری انصراف داده باشند و در سایر دانشگاه ها از قبیل غیرانتفاعی، آزاد و… داوطلبان می توانند بعد از اطمینان از قبولی در کنکور ( پس از اعلام نتایج ) از دانشگاه انصراف دهند.

در بسیاری مواقع داوطلبان قصد انتخاب رشته هایی را دارند که یک گروه از رشته اول آن ها قرار دارند این دسته از داوطلبان بهتر است از تغییر رشته به جای انصراف استفاده کنند که البته امکان تغییر رشته وزارت علوم ساده تر خواهد بود، برای تغییر رشته داوطلبان نیاز به معدل بالا و تأییدیه مدیر گروه و گروه آموزشی را دارند.

در صورت انصراف و ادامه تحصیل در صورتی که معدل داوطلب بالای 12 باشد و ریز نمرات و دروس رشته اول داوطلب مورد تأیید مدیر گروه دانشگاه و رشته دوم باشد می توان از تطبیق واحد استفاده کرد، که نیاز است.

برای دوباره ادامه تحصیل دادن خوب است که به فکر افتاده اید اما اگر شما شاغل هستید و زمان زیادی برای درس خواندن و کنکور دادن ندارید و همچنین وقت به شما این اجازه را نمیدهد میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه مدنظرتان شوید و به ادامه تحصیل بپردازید.

رشته پرستاری علاقه مندی خیلی از کسانی است که نمیخواهند آزمون ورودی به دانشگاه را بدهند و دنبال راهی هستند که بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند برای این افراد پرستاری بدون کنکور نیز میتواند راه حل خوبی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به صورت کلی تحصیل مجدد کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *