آیدانیتو > لیست رشته های بدون کنکور
بدون کنکور

لیست رشته های بدون کنکور

رشته بدون کنکور

رؤیای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دیگر همانند سال های گذشته از مسیر ناهموار و سخت آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها عبور نمی کند. این امر را می توان مدیون وجود دانشگاه های بدون کنکور دانست که تا اندازه زیادی توانسته اند دغدغه ورود به دانشگاه ها را برای افراد و داوطلبان کاهش دهند. در میان دانشگاه های ایران دانشگاه هایی همچون سراسری، آزاد و علمی کاربردی هر ساله اقدام به جذب دانشجویان بدون نیاز به حضور و شرکت در آزمون ورودی می کنند. بدین ترتیب، این قبیل دانشگاه ها با ارائه رشته های بدون آزمون سهم زیادی را در کاهش استرس دانش آموزان و متقاضیان تحصیل در مؤسسات دانشگاهی ایفا می کنند. در حقیقت، رشته بدون کنکور به رشته ای اطلاق می شود که ورود به آن تنها به وسیله سوابق تحصیلی دانش آموز صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد رشته بدون کنکور در اختیارتان قرار دهیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با رشته بدون کنکور دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله رشته های بدون کنکور را مطالعه نمایید.

رشته های بدون کنکور کاردانی آزاد

همان طور که در جریان هستید ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی در دو دوره کاردانی ناپیوسته و پیوسته انجام می شود. از جمله نکات قابل توجه این که ورود به کلیه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در این دو مقطع ذکر شده و در تمامی دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی آزاد به جز رشته های گروه پزشکی به شکل بدون آزمون انجام می پذیرد. در میان رشته های بدون کنکور آزاد در دوره کاردانی پیوسته می توان از عکاسی، نقاشی، گرافیک، نرم افزار کامپیوتر، نقشه کشی معماری، تربیت بدنی و حسابداری نام برد. علاوه بر این، رشته هایی همانند معماری، عمران، برق و مدیریت را می توان جزء رشته های بدون کنکور آزاد در دوره کاردانی ناپیوسته دانست. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه رشته های بدون کنکور کاردانی آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه رشته های بدون کنکور کاردانی آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های بدون کنکور کارشناسی آزاد

داوطلبان مایل به تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد امکان تحصیل در دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته را دارند. رشته های پر متقاضی همچون مهندسی شیمی، صنایع، مکانیک و مهندسی برق در گروه آزمایشی ریاضی، گیاه پزشکی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، صنایع غذایی و شیمی دارویی در گروه تجربی، حسابداری، مدیریت، حقوق و روانشناسی در شاخه ادبیات و علوم انسانی، گرافیک، عکاسی، کارگردانی و بازیگری در گروه هنر و زبان های آلمانی، فرانسه، انگلیسی در گروه زبان های خارجی این دو مقطع به صورت بدون آزمون ارائه می شوند.
همچنین می‌توانید مقاله رشته های بدون کنکور انسانی را مطالعه نمایید.
برای آگاهی از کلیه رشته های بدون کنکور کارشناسی آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های بدون کنکور ارشد آزاد

باید به عرض برسانیم که تحصیل در کلیه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور برای افراد میسر است. اما در این میان رعایت شرطی مهم ضروری به نظر می رسد. این شرایط شامل برخورداری از معدلی بالا بر طبق ضوابط و شرایط اداره استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی جهت تحصیل در رشته های بدون کنکور ارشد است.
برای آگاهی از کلیه رشته های بدون کنکور ارشد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های بدون کنکور تجربی

با بررسی و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور معرفی شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور تجربی می توان این گونه برداشت کرد که اکثر قریب به اتفاق رشته محل ها به جز رشته محل های محبوب و پرطرفدار دو گروه پیراپزشکی و پزشکی به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می کنند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

رشته های بدون کنکور ریاضی

رشته های گنجانده شده در گروه آزمایشی ریاضی کلیه رشته های علوم پایه و فنی مهندسی را شامل می شود. اغلب متقاضیان و داوطلبان با هدف مهم ادامه تحصیل در رشته های با اهمیتی همچون مهندسی صنایع، عمران و برق اقدام به ادامه تحصیل در این رشته می کنند. در حال حاضر، تحصیل در شمار زیادی از رشته های گروه های مختلف همچون فنی مهندسی به شکل بدون آزمون میسر است.

رشته های بدون کنکور انسانی

در این گروه آزمایشی نیز شاهد ارائه شمار زیادی از رشته ها به صورت بدون آزمون و مطابق سوابق تحصیلی هستیم. در حقیقت، اکثر رشته های گروه انسانی به شکل بدون کنکور عرصه می شوند. تمامی رشته های بدون کنکور علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی به صورت بدون آزمون ارائه می گردند. رشته هایی که در چهار گروه آزمایشی خدمات اجتماعی و فرهنگی و هنر، مدیریت، کشاورزی و صنعت قرار می گیرند. به عنوان مثال رشته هایی همچون مهندسی عمران، مهندسی برق و شیمی در گروه صنعت جای می گیرند.

کدام رشته برای من مناسب تر است؟

دانشگاه ها در رشته های متعددی به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند اما همه ی رشته ها مناسب شما نخواهند بود. در واقع در روند انتخاب رشته باید موارد مختلفی مانند علاقه مندی، بازار کار، دانشگاه های ارائه دهنده، امکان ادامه تحصیل در آینده و حتی امکان اخذ بورسیه و اسکولارشیپ و اپلای را در نظر بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بهترین رشته ای که برایتان مناسب است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های پولساز کم طرفدار!

وقتی که صحبت از انتخاب رشته می شود، بسیاری از داوطلبان در هر گروه آزمایشی فقط به سراغ چند رشته ی محدود می روند که سالیان سال است در صدر رشته های پرطرفدار قرار دارند. اما اگر کمی منطقی تر به موضوع انتخاب رشته نگاه کنیم، جامعه علاوه بر دکتر و مهندس، به مابقی حرفه ها هم نیاز دارد. اگر تمامی صندلی های دکتری و مهندسی را پر شده فرض کنیم، آیا به نظر منطقی تر نیست که رشته هایی را انتخاب کنیم که آینده شغلی بهتری دارند؟ پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از بهترین رشته های بدون کنکور و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

امکان قبولی من در کدام رشته ها بیشتر است؟

از آنجایی که پذیرش بدون کنکور نیز تابع شرایطی است، امکان قبولی در رشته ها متفاوت است، زیرا برخی از رشته ها نسبت به برخی دیگر، پرطرفدار تر هستند. اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رشته هایی که امکان قبولی تان در آن ها بیشتر است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از لیست رشته هایی که امکان قبولی تان در آن ها بیشتر است و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام دانشگاه ها رشته مورد علاقه ام را مورد پذیرش قرار می دهد؟

اگر به رشته ای علاقه دارید و قصد دارید که در آن رشته ادامه تحصیل دهید، نصف راه را پیموده اید، اما برای ادامه مابقی راه باید از لیست دانشگاه هایی که در رشته مورد علاقه تان به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند، آگاه باشید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
از لیست دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی مورد علاقه تان اطلاع دارید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه رشته های بدون کنکور

زمانی که هر یک از شما تصمیم به شرکت در دوره های بدون کنکور دانشگاه ها می گیرید موضوعات و سؤالاتی همچون میزان شهریه پرداختی نیز ممکن است به ذهن شما راه پیدا کند. شما دوستان گرامی در صورت داشتن سؤالی در زمینه شهریه رشته های بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه رشته های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “لیست رشته های بدون کنکور

  1. جعفر جعفری گفت:

    هیچ موقع فکر نمی کردم رشته مهندسی عمران رو هم تو لیست رشته های بدون کنکور ببینم!

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله هم دانشگاه آزاد و هم سراسری رشته عمران را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند. در سال 98 ، 85% رشته ها بدون کنکور ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *