آزمون دکتری وزارت بهداشت, آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت, ثبت نام کنکور

تحصیل مجدد پزشکی


تحصیل مجدد پزشکی
سؤالی که ذهن بسیاری از داوطلبان را درگیر کرده است راجع به تحصیل مجدد پزشکی است. داوطلبانی که قصد دارند مجدداً در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی ادامه تحصیل دهند از چه شرایط باید برخوردار باشند و قوانین تحصیل مجدد پزشکی در مقاله پیش رو به تمامی سؤالات تحصیل مجدد در پزشکی خواهیم پرداخت. حتی داوطلبانی که میخواهند حتما رشته پزشکی بخوانند اما به دلیل مراحل سخت کنکور پشیمان میشوند میتوانند از طریق پزشکی بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و تحصیل کنند.
تحصیل مجدد در رشته پزشکی
همان طور که اطلاع دارید در گذشته داوطلبان تنها یک بار می توانستند شانس تحصیل رایگان در رشته های پزشکی را داشته باشند بنابراین، داوطلبان در رشته های دیگر ادامه تحصیل داده بودند امکان تحصیل مجدد در رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی را نداشتند.
در پی اعتراض یکی از داوطلبان کارشناس ارشد برای تحصیل مجدد و استفاده رایگان از امکانات دوره روزانه ایجاد شد و تحصیل مجدد در رشته پزشکی رایگان شد البته در صورتی که داوطلب در  دوره روزانه پذیرفته شود. قبل از لغو قانونی که تنها یک بار به داوطلبان امکان تحصیل رایگان را به داوطلبان می دادند، داوطلبان در نوبت های بعدی و تحصیل مجدد با شهریه تحصیل را پرداخت می کردند بعد از اعتراض دانشجوی کارشناسی ارشد به دیوان عدالت هیچ دانشگاهی حق دریافت شهریه در دوره روزانه را از دانشجویانی که مجدداً برای ادامه تحصیل اقدام کرده اند را ندارد. یک راه ساده برای دانشجویان استعداد درخشان شما میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.
شرایط تحصیل مجدد پزشکی
تحصیل مجدد پزشکی دارای شروط خاصی است که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند در ادامه شرایط تحصیل مجدد پزشکی را به طول کامل شرح داده اید، آیا از این شرایط برخوردار هستید؟
  • نداشتن محدودیت از نظر نظام وظیفه برای متقاضیان آقا
  • نداشتن هیچ گونه تعهد به سازمان یا مرکز
  • گذراندن دوره طرح و سپس اقدام به تحصیل مجدد پزشکی
اگر از شرایط درج شده برخوردار هستید و مانعی برای تحصیل مجدد برای شما وجود ندارد می توانید در کنکور سراسری شرکت کرده و تلاش خود را برای پذیرش در دانشگاه روزانه بدون نیاز به پرداخت شهریه و یا سایر دانشگاه ها و دوره ها به کار بگیرید.
تحصیل مجدد در پزشکی
در صورت انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در دوره روزانه و داوطلبان امسال از تحصیل در دوره روزانه محروم خواهند شد. این قانونی است که در حال حاضر نیز انجام می شود. در مقاطع و رشته های غیر پزشکی پیشنهاد می کردیم از تغییر رشته به جای انصراف استفاده کنند آیا در رشته های وزارت بهداشت نیز این امر شدنی است؟ تغییر رشته در وزارت بهداشت و رشته های پزشکی سخت و دارای شروط خاصی است که برای تمامی داوطلبان و دانشجویان امکان پذیر نیست، اما یکی از این راه های انصراف و لغو محرومیت درخواست لغو محرومیت است که می توانید از راهنمایی های مشاوران آیدانیتو در این مرحله استفاده کنید.
در ادامه نکاتی درج شده است که توصیه می کنیم از آن مطلع شوید.
  • گذراندن طرح در رشته های مختلف دارای دوره طرح قبلی شرایط مهم این مبحث است.
  • تعهد به کار مانع از تحصیل مجدد در رشته های پزشکی نیست و با آزاد کردن مدرک تحصیلی این مانع به سادگی برداشته خواهد شد.
  • تحصیل مجدد در دانشگاه و دوره های غیر روزانه ساده تر خواهد بود.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر بعد از مطالعه تحصیل مجدد پزشکی مقاله کنکور مجدد روزانه را مطالعه کنید.
شما عزیزان می توانید سؤالات خود پیرامون تحصیل مجدد پزشکی را از مشاوران مجرب آیدانیتو بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *