ثبت نام آزمون ارشد, ثبت نام آزمون دکتری, ثبت نام کنکور

کنکور مجدد روزانه

کنکور مجدد روزانه
کنکور مجدد روزانه

رقابت سخت کنکور سراسری برای به دست آوردن بالاترین جایگاه و معتبرترین دانشگاه بالاخره به پایان می رسد و داوطلبانی که در انتخاب رشته خود پذیرفته شده اند بعد از ثبت نام به دانشگاه ها راه خواهند یافت. پیروز نهایی کنکور کسی است که در دوره و رشته بهتری پذیرفته شده است. دوره روزانه بی شک جزء اولین اولویت های تمامی داوطلبان کنکور است. علت ابن امر را می توان در امکان تحصیل رایگان، اعتبار بالا و استفاده رایگان از امکانات دانشگاه جستجو کرد.

اما آیا تمامی دانشجویان از رشته های پذیرفته شده و در حال تحصیل رضایت دارند؟ در برخی از موارد داوطلبان با ورود به دانشگاه متوجه می شوند که تصوراتی که راجع به رشته مورد قبولی خود داشته کاملاٌ اشتباه بوده است. حتی ممکن است داوطلب به علت تغییر اهداف تحصیلی خود تمایل به تغییر رشته تحصیلی داشته باشد. در این زمان کنکور مجدد روزانه  راه پایان دادن به دغدغه های این دسته از دانشجویان است.

جزئیات مهمی از جمله شرایط کنکور مجدد و قوانین آن برای دانشجویان روزانه خواهیم پرداخت. برای دانشجویانی که میخواهند ادامه تحصیل دهند ولی دیگر کنکور ندهند هم ارشد بدون کنکور میتواند بهترین گزینه باشد.

کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه

کنکور مجدد روزانه برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری امکان پذیر است. اما قبل از هر اقدامی باید با مطالعه این مقاله از قوانین کنکور مجدد روزانه مطلع شوید زیرا اطلاع و آگاهی اندک شما در رابطه با این قضیه می توایند موجب محرومیت شما از تحصیل شود. دانشجویان دوره روزانه می توانند بعد از اتمام تحصیلات خود در آن مقطع مجدد در کنکور شرکت کرده و در دوره روزانه انتخاب رشته کنند. اما در صورت انصراف در حین تحصیل، امکان تحصیل مجدد در دوره روزانه به مدت یک سال وجود نخواهد داشت به عبارتی در صورت انصراف یک سال محرومیت از شرکت در دوره روزانه وجود دارد.

در صورت انصراف راهکارهایی وجود دارد که داوطلب از محرومیت خارج نشود که در ادامه مشاهده خواهید کرد. حتی از طریق رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری هم امکان تحصیل وجود دارد. انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در دوره روزانه یک سال محرومیت از شرکت در دوره روزانه را به همراه خواهد داشت اما به تازگی لغو محرومیت در سازمان سنجش پذیرفته می شود. داوطلبان می توانند با مراجعه به سازمان سنجش و بخش نامه ها درخواست خود را مبنی بر لغو محرومیت ارسال کنند و بعد از بررسی های لازم سازمان سنجش در صورت تأیید محرومیت داوطلب لغو خواهد شد.

بد نیست از مقاله پرستاری بدون کنکور هم دیدن کنید شاید بتواند کمک شایانی در انتخاب رشته و آینده شما داشته باشد.

در صورتی که داوطلبی قصد دارد در رشته های هم گروه با رشته اول خود مجدد تحصیل کند می تواند تغییر رشته را جایگزین انصراف از تحصیل کند. در تغییر رشته شرایطی به همچون معدل داوطلب، تأیید مدیر گروه و گذراندن دو ترم تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه

تا به این جا با قوانین کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه آشنا شدید. اما مسئله ای که از شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه محسوب می شود نظام وظیفه و نداشتن منع تحصیلی برای داوطلبان آقا است. به زمان و مدت باقیمانده معافیت تحصیلی توجه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. در صورت انصراف و تحصیل مجدد شرط تطبیق واحد انجام پذیر است.  در هنگام تطبیق واحد داشتن به دو مورد معدل بالای 12 و تأیید نمرات و واحدهای درسی به وسیله گروه آموزش دومین رشته تحصیلی در هنگام تطبیق واحد توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از کنکور مجدد روزانه مقاله تحصیل مجدد پزشکی را مطالعه کنید.

سؤالات خود را در زمینه کنکور مجدد روزانه با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *