ثبت نام آزمون ارشد

کنکور مجدد ارشد

کنکور مجدد ارشد
شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که اگر در دوره روزانه در مقطع ارشد در رشته ای پذیرفته شویم، آیا امکان انصراف از تحصیل و ثبت نام در کنکور مجدد ارشد را خواهیم داشت؟ و یا اگر در رشته ای در مقطع ارشد به صورت روزانه و بدون پرداخت شهریه، فارغ التحصیل شویم آیا امکان تحصیل مجدد در رشته ای دیگر در مقطع ارشد در دوره روزانه وجود دارد؟ از مقاله پرستاری بدون کنکور هم دیدن نمائید.
شرایط کنکور مجدد ارشد
کنکور مجدد کارشناسی ارشد یک فرصت دوباره برای داوطلبانی است که در رشته ای در مقطع ارشد فارغ التحصیل شده اند و قصد دارند بار دوم شانس خود را برای قبولی در رشته ای دیگر امتحان کنند. در موضوع کنکور مجدد ارشد بایستی به چند نکته توجه کنیم به همین منظور در ادامه به بررسی شرایط کنکور مجدد ارشد می پردازیم:
  • داوطلبینی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند، اجازه ی شرکت در کنکور مجدد ارشد را نخواهند داشت و این بدین مفهوم است که شرط اول برای شرکت در کنکور مجدد کارشناسی ارشد ، فارغ التحصیلی در مقطع ارشد دوره روزانه است.
  • به این نکته دقت کنید که اگر در مقطع ارشد در رشته ای فارغ التحصیل شوید، حق شرکت در کنکور مجدد ارشد در همان رشته را نخواهید داشت! اما براستی که چه کسی دوست دارد که در یک رشته، دوبار فارغ التحصیل شود؟ مگر از یک سوراخ باید چند بار نیش بخوریم؟
  • اگر دو شرط بالا را دارا هستید، بایستی دقت کنید که امکان ادامه تحصیل در دوره ی روزانه ( بدون پرداخت شهریه ) فقط یک بار در مقطع ارشد وجود دارد و اگر می خواهید برای بار دوم در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهید، بایستی شهریه ای برابر با دوره های شبانه را بپردازید.
کنکور مجدد کارشناسی ارشد
البته مابین متقاضیان کنکور مجدد کارشناسی ارشد ، افرادی نیز مشاهده می شوند که پس از قبولی در کنکور کارشناسی ارشد از گرایش شان راضی نبوده و می خواهند تغییر گرایش دهند. در این مرحله بایستی دقت کنید که به منظور تغییر گرایش در دوره های روزانه، باید دو ترم تحصیلی را گذرانده و سپس نسبت به تغییر گرایش اقدام کنید.
اما اگر پس از اعلام نتایج آزمون ارشد، در یکی از دوره های روزانه دانشگاه های سراسری قبول شدید ولی قصد ادامه ی تحصیل را ندارید، بایستی یک دوره یک ساله محرومیت از شرکت در کنکور را پشت سر بگذارید و سپس در آزمون ارشد شرکت نمایید.
انصراف از تحصیل ارشد
اگر تصمیم خود را مبنی بر ادامه ی تحصیل در رشته ای دیگر در دوره ی شبانه، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و پیام نور و شرکت در کنکور مجدد ارشد گرفته اید، بایستی تا بازه ی زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از تحصیل در رشته ی کنونی خود انصراف دهید. اما همان طور که ذکر کردیم، داستان کنکور مجدد ارشد برای دوره های روزانه کمی متفاوت است.
کنکور مجدد ارشد دانشگاه آزاد
از آن جایی که دانشگاه آزاد دوره ی روزانه ندارد و تمامی دوره ها در آن منوط به پرداخت شهریه است، هیچ الزامی برای انصراف قبل از ثبت نام برای این دانشگاه وجود ندارد. البته پیشنهاد می کنیم که اگر تصمیم خود را برای انصراف از تحصیل و یا شرکت در کنکور مجدد ارشد گرفته اید، حتما قبل از هر اقدامی با مشاوران متخصص تحصیلی مشورت کنید.

در این مقاله به بررسی موضوع کنکور مجدد ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های ارشد بدون کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه کنکور مجدد ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، پیشنهاد می کنیم با مشاوران حرفه ای تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *