آیدانیتو > پزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

پزشکی بدون کنکور

پزشکی بدو.ن کنکور

 


بدون کنکور پزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی از اهداف بسیاری از داوطلبان در ایران است و دلیل این امر شاید درآمد بالای پزشکی و موقعیت شغلی در کشور باشد. البته رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سایر کشورها از جمله کانادا، انگلیس، سوئد و … نیز پرطرفدار است. داوطلبانی که قصد ورود به رشته های پزشکی را دارند، باید از مراحل سختی عبور کنند و از رقبای خود برتر باشند تا در آزمون پزشکی موفق به قبولی شوند. اما همان طور که اطلاع دارید، ورود به رشته های پزشکی بدون کنکور نیز امکان پذیر است. بنابراین تصمیم داریم در این مقاله بدون کنکور پزشکی به شرایط و جزئیات بدون کنکور پزشکی بپردازیم. داوطلبانی که قصد دارند از این طریق وارد رشته های پزشکی شوند، با سؤالات و ابهامات زیادی رو به رو هستند که متأسفانه تاکنون به منبع دقیق و قابل اطمینانی برای این منظور برنخورده اند. بنابراین آیدانیتو با هدف کمک به این دسته از داوطلبان در زمینه بدون آزمون پزشکی، در این مقاله به طور مفصل به موضوع پزشکی بدون کنکور پرداخته است.

دانشگاه های پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران

مزایای تحصیل بدون کنکور

ادامه ی تحصیل بدون گذشتن از سد کنکور، بدون خواندن منابع متعدد درسی، بدون داشتن استرس شرکت در کنکور، یک فرصت طلایی برای تمامی داوطلبان کنکور است. به خصوص در رشته ی پرطرفدار پزشکی که قبول شدن در کنکور آن نیازمند برنامه ریزی و مطالعه ی بسیار است. از طرفی تحصیل بدون کنکور برای آن دسته از داوطلبانی که سال های جوانی خود را پشت کنکور سپری کرده اند، یک رویا بوده است که در حال حاضر به حقیقت پیوسته است. اما از آنجایی که اکثر داوطلبان از امکان تحصیل بدون کنکور با خبر نیستند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط تحصیل بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
به رشته پزشکی علاقه دارید؟ با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور

ابتدا لازم است از شرایط تحصیل در رشته های پزشکی بدون کنکور مطلع شوید. همان طور که گفته شد، تحصیل در رشته های پزشکی کار ساده ای نیست و برای اینکه داوطلبان بتوانند بدون کنکور وارد دانشگاه های پزشکی شوند، می بایست شرایط خاصی را داشته باشند و در صورت وجود شرایط پذیرش اقدام به تحصیل کنند. در ادامه شرایط تحصیل در رشته های پزشکی به طور مفصل گفته شده است.
  1. اولین شرط این است که داوطلبان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی و یا تجربی داشته باشند و سایر رشته ها مجاز به حضور در این رشته را ندارند.
  2. دومین شرط تحصیل در خار ج از کشور (یکی از کشورهای پذیرنده دانشجو از طریق آزمون و یا بدون آزمون که مورد تأیید باشد).سومین شرط، گذراندن 72 واحد درسی در دانشگاه خارج از کشور است که 72 واحد درسی باید مورد تأیید وزارت بهداشت کشور باشد.
  3. داوطلبان باید معدل بالای 15 کسب کرده باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور را مطالعه نمایید.
داوطلبان عزیز توجه کنند که برخی از کشورها برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می کنند و در صورتی که در آزمون پذیرفته شوید، می توانید در رشته های پزشکی آن کشور تحصیل کنید. (مانند کشور کانادا) در صورتی که مدرک زبان ندارید، قبل از ورود به دانشگاه ها می بایست دوره کالج را سپری کنید. و در برخی از کشورها نیز برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار نمی شود و داوطلبان با طی دوره ای حدوداً 6 ماهه (کالج) و در صورت وجود شرایط وارد دانشگاه خواهند شد. مانند کشور ترکیه که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون و بر اساس معدل دانشجو پزشکی جذب می کند. البته در سال های اخیر تعداد ایرانی های پذیرفته شده بر اساس معدل در این کشور بسیار کم بوده است.
برای آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دوره های پذیرنده پزشکی بدون کنکور در ایران

داوطلبانی که از شرایط گفته شده به صورت کامل برخوردار بودند، می توانستند برای تحصیل بدون کنکور رشته پزشکی به دانشگاه های پردیس خودگردان در ایران انتقالی بگیرند. اما توجه داشته باشید که در حال حاضر تغییراتی در این قانون به وجود آمده است و افراد متقاضی باید تمام دوره تحصیلی خود را در پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور سپری نمایند. در ادامه دانشگاه های پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران را مشاهده خواهید کرد. بهتر است بدانید در کشور نیوزلند، 8 دانشگاه پزشکی رتبه قابل قبولی در دانشگاه های جهان دارد. در ادامه نام دانشگاه های نیوزلند را مشاهده کنید:
دانشگاه های معتبر نیوزلند
دانشگاه اوکلند
دانشگاه اوتاگو
دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون
دانشگاه ماسی
دانشگاه وایکاتو
دانشگاه لینکن
دانشگاه فناوری اوکلند (AUT)

 

دانشگاه های معتبر ترکیه
دانشگاه استانبولدانشگاه چکورووا
دانشگاه حاجت تپهدانشگاه اولوداغ
دانشگاه آنکارادانشگاه کارا دنیز
دانشگاه آناتولیدانشگاه دوقو ایلون
دانشگاه غازیدانشگاه 19 مایس سامسون
دانشگاه اژهدانشگاه تراکیا
دانشگاه غازیدانشگاه سلجوق
دانشگاه مرمرهدانشگاه فاتح
دانشگاه خاورمیانه آنکارا

  در ادامه لیست برخی از کشورهایی که رشته پزشکی دانشجو جذب می کنند و داوطلبان می توانند برای تحصیل پزشکی انتخاب نمایند، آمده است:

نام کشور
انگلستانسویس
آلمانژاپن
چینکره جنوبی
روسیهلهستان
ترکیهاسترالیا
مجارستاننیوزلند
کانادااوکراین
بلاروسنروژ
هندوستانچک
اسلوواکیلتونی
آمریکاآذربایجان
ایتالیارومانی
قبرسفیلیپین
اتریشلبنان
دانمارکپرتغال
هلنداسپانیا
فرانسهایرلند
بلغارستاناستونی
صربستانفنلاند

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج کشور

چند ماهی است که اخباری مبنی بر تغییر شرایط انتقالی دانشجویان پزشکی از خارج به داخل کشور، به گوش می رسد. به نظر می رسد که این اخبار می تواند بر روند تصمیم گیری داوطلبان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور بسیار تاثیر گذار باشد چرا که تا قبل از این قانون داوطلبان تحصیل بدون کنکور، به شرط گذراندن چند واحد درسی در کشور های خارجی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت، می توانستند به ایران برگردند و مابقی واحدهای درسی خود را در پردیس های خودگردان بگذرانند. اما مطابق شرایط جدید انتقالی دانشجویان از خارج کشور به داخل، در حال حاضر این امکان برای داوطلبان وجود ندارد و داوطلبان ادامه تحصیل در خارج از کشور، بایستی تمامی واحدهای خود را در همان کشور خارجی بگذرانند. با توجه به اینکه به نظر می رسد این قانون، همیشگی نخواهد بود، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از قوانین جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور به داخل با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


شهریه پزشکی بدون کنکور

با توجه به تغییر نحوه ی پذیرش پزشکی بدون کنکور ، نمی توان به طور دقیق درباره شهریه پزشکی بدون کنکور در آینده بحث کرد اما با توجه به تجارب سال های گذشته به نظر می رسد که در بخش شهریه پذیرش بایستی دو مورد را در نظر بگیریم:
1) شهریه دانشگاه های خارج از کشور برای گذراندن واحدهای درسی
2) شهریه پردیس های داخل کشور
اگر می دانید که به رشته پزشکی علاقه دارید، تقریبا نیم بیشتر راه انتخاب رشته را پیموده اید، اما توجه به هزینه زندگی و شهریه دانشگاه برای ادامه تحصیل بدون کنکور هم حائز اهمیت است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان شهریه دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. راستی چرا به فکر یک کار پاره وقت و یا راه اندازی یک کسب و کار در زمان تحصیل خود نیستید؟ برای مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار نیز می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه پزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اخذ پذیرش در رشته پزشکی

رشته پزشکی از جمله رشته هایی است که دانشگاه های معتبری در سراسر جهان آن را ارائه می دهند. از جمله مواردی که باید در اخذ پذیرش رشته پزشکی به آن دقت کنید، اعتبار مدرک دانشگاه است. به عبارتی مدرک دانشگاهی که می خواهید از آن پذیرش بگیرد باید مورد تایید وزارت علوم و بهداشت باشد. از طرفی بایستی به رتبه بندی دانشگاه هم توجه کنید. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و اخذ پذیرش را دارید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور در رشته پزشکی یک فرصت طلایی است، آن را از دست ندهید. برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش بهترین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

معافیت از خدمت سربازی و شروط خروج از کشور داوطلبان اخذ پذیرش پزشکی

اگر هیچ گونه معافیتی برای خدمت سربازی ندارید، به سن هجده سالگی رسیده اید و قصد دارید که در دانشگاه های خارج از کشور، تحصیل تان را ادامه دهید، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از هر گونه اقدام برای اخذ پذیرش برای آگاهی از وضعیت خدمت وظیفه خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با پزشکی بدون کنکور ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی بزنید.

9 دیدگاه در “پزشکی بدون کنکور

  1. ناشناس گفت:

    پزشکی بدون کنکور تو ایران نداریمممم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پزشکی بدون کنکور در پردیس ها ارائه می شود اما در حال حاضر به صورت موقت امکان ورود دانشجویان خارج به داخل کشور وجود ندارد.

  2. نیکان گفت:

    پزشکی بدون کنکور آرزوی ما کنکوریاااا شده همه جای دنیا پزشکی رو بدون کنکور مبپذیرن جز اینجا…

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، حق با شماست پزشکی بدون کنکور یک فرصت طلایی برای علاقه مندان به رشته پزشکی است ولی به این نکته هم دقت کنید که در کشورهای خارجی، رشته های علوم پایه همپای رشته ی پزشکی دارای اهمیت هستند و هر کس به تناسب علاقه (نه صرفاً پزشک شدن!) به ادامه تحصیل در رشته ی دلخواهش می پردازد.

  3. ساسان گفت:

    سلام شرایط پزشکی بدون کنکور 98 را توضیح دهید لطفا

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در حال حاضر برای پزشکی بدون کنکور می توانید از طریق اخذ پذیرش اقدام کنید. با توجه به قانون جدید ورود دانشجویان خارج به داخل کشور، که موقتی است، امکان ادامه تحصیل در پردیس ها وجود ندارد.

  4. شادمهر گفت:

    پزشکی بدون کنکور مگه داریییییم واقعا؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله پردیس های خودگردان چند سالی اقدام به پذیرش دانشجو پزشکی بدون کنکور می کردند. علاوه بر اینکه بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور نیز که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند، در رشته پزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرند.

  5. نیما گفت:

    سلام
    مدرک دانشگاه های بدون کنکور پردیس معتبر هست یا فقط یه مدرکه که هیچ جایه دنیا قبولش ندارن????!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *