نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98

اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98

در اینجا زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 را مورد بررسی قرار می دهیم. هر ساله آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود. آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود تا دانش آموزانی که دارای استعداد و هوش بالایی هستند، به مدارس تیزهوشان راه یابند و مورد آموزش ویژه قرار گیرند. از طرفی دیگر بسیاری از والدین به دلیل وجود کادر آموزشی عالی، جذب معلمان خبره، توجه به پژوهش و کار گروهی و ورزش مایل اند فرزندشان در آزمون تیزهوشان پذیرفته و وارد مدارس تیزهوشان شود.
در این مقاله ما می خواهیم به بررسی زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 ، نحوه ثبت نام و شهریه مدارس تیزهوشان بپردازیم. لازم به ذکر است که آزمون تیزهوشان هر ساله برای دو دوره ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت مجزا برگزار می شود. دانش آموزان برای ورود به آزمون باید دارای نمره خیلی خوب برای تمامی دروس و یا یک ضرب برای یک درس و خیلی خوب برای سایر دروس باشند. در پایه نهم به دهم کسب معدل بالای 19 نیز اهمیت دارد. مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه را در این راه در کنار خود داشته باشید.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان هرمزگان

این آزمون طبق روال هر سال برگذار می شود. آزمون تیزهوشان به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود. این آزمون در سال 98 در خردادماه برگزار خواهد شد. برای ورود به آزمون کارت ورود به جلسه صادر می شود که چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون بر روی سایت hoosh.medu.ir برای داوطلبان ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای داوطلبان نهم به دهم قابل قابل دریافت است. کارت ورود به آزمون شامل اطلاعات دانش آموزی و محل آزمون است.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هرمزگان

زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 هنوز مشخص نشده است. اما نتایج آزمون ششم به هفتم بر اساس روال سالهای قبل 20 روز بعد از برگزاری آزمون نتایج بر روی سایت hoosh.medu.ir و نتایج آزمون نهم به دهم در اوایل مرداد ماه بر روی قرار می گیرد.

ضوابط و شرایط پذیرش در مدارس تیزهوشان

  • نحوه پذیرش دانش آموزان برای مدارس تیزهوشان در دوره دوم بر اساس رتبه کسب شده در آزمون است. گرفتن کتاب های درسی تیزهوشان را هم از خود مدرسه برای ثبت نام کتاب درسی اقدام میکنند.
  • شهرستان هایی که دارای چند مدرسه تیزهوشان دوره دوم هستند، داوطلبان می توانند حداکثر 3 مدرسه را انتخاب کنند. لازم است به این نکته توجه کنید هر سه مدرسه باید در یک شهرستان قرار داشته باشند.
  • مدارس تیزهوشان برای داوطلبین دو یا چندقلو شرایطی خاص درنظر گرفته اند. این شرایط برای دانش آموزان دو یا چند قلو همجنس یا ناهمجنس یکسان است:

در صورتی که یکی از این دانش آموزان طبق اعلام نتایج آزمون در مدرسه تیزهوشان مورد پذیرش قرار گرفته باشد و دانش آموز 80% رتبه آخرین فرد قبولی مدرسه مشخص شده را کسب کرده باشد، مدرسه دانش آموز دیگر را مازاد بر ظرفیت می پذیرد. اگر  سوالات حل نشده ای دارید می توانید با مطالعه مشاوره تلفنی آن ها را حل کنید.

نحوه اعلام نتایج تیزهوشان

نتایج این آزمون چگونه اعلام می شوند؟ نحوه اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 برای پایه ششم به هفتم مانند سایر شهرها از طریق سایت به نشانی hoosh.medu.ir صورت می گیرد. پس از ورود به سایت در سمت راست محل وارد کردن کد ملی و رمز مشخص شده است. رمز ورود سریال شناسنامه دانش آموز می باشد با ورود اطلاعات ورود به سایت در جدولی مشخصات داوطلب و وضعیت قبولی دانش آموز مشخص شده است. در صورتیک که مایل به مشاهده کارنامه کامل خود هستید، بر روی آیکون مدیریت کلیک کنید. ولی اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم در سایتی به نام azmoon.medu.ir صورت می پذیرد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

اعلام نتایج آرمون تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) ، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود.
بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم هرمزگان، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم هرمزگان، به صورت اینترنتی ثبت نمایید.
اگر سؤالی درباره زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان استان هرمزگان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه مدارس تیزهوشان هرمزگان

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب مدارس شهریه می باشد. شهریه مدارس تیزهوشان استان هرمزگان برای سال 98 هنوز اعلام نشده است. اما میزان شهریه مدارس تیزهوشان بسیار کمتر از مدارس غیر انتفاعی و حدود نصف آن است. در صورت پذیرفته شدن دانش آموزان بی بضاعت در آزمون و عدم توانایی در پرداخت شهریه، طبق نظریه مدیریت مدرسه دانش آموز می تواند تا 100 درصد از تخفیف شهریه برخوردار شود. طبق این قانون هیچ دانش آموز با استعدادی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل در مدارس تیزهوشان باز نمی ماند. بریا تنوع و ادامه مسیر می توانید مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنید.

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چه کنیم؟

بعد از اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 در پایه ششم به هفتم در سایت hoosh.medu.ir و اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 در مقطع نهم به دهم در سایت azmoon.medu.ir و اعلام وضعیت پذیرفته شده برای دانش آموز و قبولی در مدارس، دانش آموز باید برای ثبت نام نهایی به مدرسه مراجعه کند. دانش آموزان به همراه مدارک لازم برای ثبت نام به صورت حضوری به مدرسه پذیرفته شده مراجعه می کند. در صورت عدم مراجعه، غیبت شما به منزله انصراف تلقی می شود. بنابراین پس از زمان اعلام شده تا پایان مردادماه اقدام به ثبت نام کنید. مشاوره تحصیلی مدارس نیز برای رفع مشکلات شما نوشته شده، آن را از دست ندهید.

اعتراض به نتایج آزمون

در صورتی که دانش آموز به نتایج و یا سؤالات اعتراضی داشته باشد، می تواند برای ثبت اعتراض خود می تواند به سایتی که در آن ثبت نام کرده اند مراجعه کند.

شناخت مدارس تیزهوشان استان هرمزگان

باید مدارس استان خود را بشناسید و در این باره تحقیقات جامعی کنید. شما دانش آموز گرامی قبل از برداشتن اولین گام برای ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان استان هرمزگان باید اطلاعات کافی را در مورد مدارس تیزهوشان این استان از کشورمان بدست آورید. اگر نمی توانید اطلاعات موثقی را در این باره پیدا کنید و از طرفی نیاز به شناخت کامل این قبیل از مدارس دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به بررسی اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 98 پرداختیم. برای آشنایی با مدارس تیزهوشان میتوانید مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان 98 را نیر مطالعه نمایید.
برای آگاهی از نتایج تیزهوشان خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *