آیدانیتو > ثبت نام کتاب درسی 1401-1400
مدرسه

ثبت نام کتاب درسی 1401-1400

ثبت نام کتاب درسی

ثبت نام کتاب درسی 1400

در این مقاله به موضوع ثبت نام کتاب درسی 1400خواهیم پرداخت. دانش آموزان عزیز با مطالعه مقاله ثبت نام کتاب درسی 1400 از نحوه ثبت نام، زمان ثبت نام و مشکلات و سؤالاتی که در حین ثبت نام برای آنها به وجود می آید، آگاه می شوند. بنابراین به دانش آموزان توصیه می کنیم با جزئیات این مقاله آشنا شوند.

دانش آموزان عزیز می توانند از دو طریق ثبت نام کتاب درسی 1400 را انجام دهند: اولین راه که معمولاً مرسوم ترین آن ها است، تهیه کتاب و ثبت نام در مدارس است،زیرا مدارس موظف هستند با ورود به سامانه توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت نام گروهی اقدام و از ارجاع دادن دانش آموزان و اولیای دانش آموزان به کافی نت ها و … پرهیز کنند. دومین راه ثبت نام انفرادی است، دانش آموزان و اولیای گرامی در صورت تمایل می توانند شخصاً و به صورت انفرادی از طریق سامانه توزیع کتاب درسی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. پیشنهاد می کنیم ثبت نام کتب درسی فرزندان خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید. برای دانش آموز خود میتوانید از طریق بخش مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه اطلاعات زیادی را کسب کنید.

مهلت ثبت نام کتاب درسی

ثبت نام کتاب درسی برای دوره های تحصیلی مختلف در زمان های متفاوتی آغاز می شود و مهلت در نظر گرفته شده برای هر کدام از پایه ها نیز با یکدیگر فرق دارد. به عنوان نمونه، ثبت نام کتاب درسی برای پایه اول ابتدایی در سال جاری یعنی سال 1400 از 6 تیر ماه شروع شد و تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت (حدوداٌ یک ماه و نیم). اما دانش آموزان برای ثبت نام کتاب درسی در پایه هفتم و دهم تا 15 شهریور ماه زمان دارند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کتاب های درسی در سال 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مدارک ثبت نام کتاب درسی

باید عرض کنیم که ثبت نام کتاب درسی در پایه های تحصیلی مختلف نیاز به تهیه مدارکی ندارد و تنها باید با مراجعه به سایت معرفی شده در این زمینه یعنی irtextbook.com و یا irtextbook,ir جهت ثبت سفارش و انتخاب بسته مورد نظر از طریق کامل کردن فرم ثبت نام اقدام کرد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با کارشناسان آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام کتاب درسی

همان طور که گفته شد ابتدا باید وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای ثبت نام کتاب درسی شوید. برای ورود به سامانه به کدملی و شماره شناسنامه دانش آموز نیاز خواهید داشت، سپس کد ملی و شماره شناسنامه (شش رقم سمت راست که به عنوان رمز عبور است) را وارد می کنید و بعد با کلیک بر روی دکمه “ورود” وارد سامانه خواهید شد. سپس از منوی سمت راست، گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب می کنید. در صفحه وارد شده مشخصات فردی و تحصیلی دانش آموز که شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی، می شود را مشاهده می کنید.
در بخش بعدی (اطلاعات تماس)، شماره همراه را وارد کنید (وارد کردن ایمیل اختیاری است) در قسمت بعدی (سایر اطلاعات) لازم است مذهب و زبان خارجی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب مذهب و زبان خارجی در خرید کتاب های دینی در زبان شما تأثیرگذار است. در صورتی که اطلاعات مورد تأیید شماست، گزینه “مشخصاتم را تأیید می کنم” را انتخاب کنید. در صفحه ی بعدی اطلاعات سفارش شما نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که سفارش به صورت اتوماتیک توسط سیستم تعیین می شود. در این قسمت اطلاعات پست آموزشی و قیمت (به ریال) مشخص می شود، در صورت تأیید اطلاعات برای پرداخت هزینه کتاب گزینه “ثبت و ادامه” را انتخاب کنید. و بعد از وارد شدن به درگاه بانک و انجام عملیات شما به صفحه بعد منتقل می شوید و اطلاعات خرید شما نمایش داده می شود. این اطلاعات شامل اطلاعات دانش آموز – اطلاعات سفارشی – محل دریافت کتاب – اطلاعات پرداخت است. برای چاپ بر روی گزینه “چاپ سفارشی” کلیک کنید. در منوی سمت راست و با انتخاب عبارت “ریز تراکنش و برگشت پرداخت تکراری” ریزتراکنش خود و با انتخاب “محل دریافت کتاب” محل دریافت کتاب را مشاهده خواهید کرد. پرستاری دانشگاه آزاد میتواند یکی از گزینه های خوب برای تحصیل در این زمینه باشد.
پیشنهاد می کنیم ثبت نام کتاب های درسی خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید.

به این نکات توجه کنید

  • در بخش مشاهده اطلاعات از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید و در صورت صحیح نبود اطلاعات، برای اصلاح به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید.
  • کتاب های درسی در هر شیوه ای که ثبت نام انجام شود (گروهی و یا انفرادی) به مدرسه محل تحصیل دانش آموز (مدرسه ای که هنگام ثبت نام مشخص شده است) ارسال می شود.
دانش آموزان در دوره های تحصیلی متوسطه در پایه های هفتم، هشتم، نهم و دوره تحصیلی توسطه دوم در پایه های دهم و یازدهمم رشته ها نظری برای سفارش دوره ای کتاب از طریق کتاب فروشی های معتبر درس طح کشور اقدام به تهیه کتاب خواهند کرد و نمی توانند از طریق سامانه معرفی شده سفارش خود را ثبت کنند. برای اطلاعات از آزمون های دکتری میتوانی به صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری سراسری و آزاد مراجعه کنید.
برای ثبت نام کتب درسی خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

16 دیدگاه در “ثبت نام کتاب درسی 1401-1400

  1. پیمان گفت:

    من یادم رفته بود ثبت نام کنم حالا محلت تموم شده چی کار کنم ?

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ تا 14 تیرماه مهلت دارید که در تمدید مجدد ثبت نام کتاب درسی 98 ، کتاب های درسی تان را ثبت نام کنید.

  2. محمدحسین گفت:

    سلام خسته نباشید من سال 12 میرم یادم رفته کتاب ثبت نام کنم دقیقا چه روزی مجددا اجازه ثبت نام داده می شود . خیلی دل شوره دارم کمکم کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. نگران نباشید. با توجه به زمان اعلام شده از تاریخ پانزدهم مرداد ماه مجددا امکان ثبت نام کتاب درسی 98 را در سایت اعلام شده دارید.

  3. محدثه گفت:

    من هنوز ثبت نام نکردم باید چیکار کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پایه ی تحصیلی خود را ذکر نکرده اید؛ نمیتوان جواب قطعی به شما داد اما معمولا برای تهیه کتاب باید به آدرس کتابفروشی های مجاز در سراسر کشور مراجعه کنید.

  4. محمدحسین گفت:

    سلام هیچ جوری نمیتونم وارد سایت ثبت نام کتاب بشم من هنوز ثبت نام نکردم چکار کنم ؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز ، شما میتوانید با مراجعه به آدرس کتابفروشی های مجاز سراسر کشور نسبت به تهیه ی کتاب های درسی خود اقدام فرمایید.

  5. بنفشه گفت:

    سلام.من بزرگسالان درس میخونم حالا کتاب نداریم و اموزش پرورش هم هیچ کمکی نمیکنه.باید چیکارکنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. از کتابفروشی هایی که کتاب درسی دارند تهیه کنید

  6. بنیامین گفت:

    سلام من پسرم کلاس سوم قبول نشده دوباره تکرار پایه زدن ولی در سیستم میرم برای ثبت نام پایه چهارم خورده نمیدونم چکار کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. باید مراجعه کنید به اداره آموزش و پرورش منطقه سکونت خودتون و اونجا این مشکلو حل کنید

  7. فروزان موسوی گفت:

    یازدهم انسانی ام هنوز کتاب نگرفتم
    الان میحخوام سفارش بدم
    بفرستن خوزستان ایذه
    برام
    ممنون میشم
    باتشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. سوالتونو مجدد بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *