پزشکی بدون آزمون

پرستاری بدون کنکور کرمانشاه

پرستاری بدون کنکور کرمانشاه

پرستاری بدون کنکور کرمانشاه

رشته پرستاری یکی از پر طرفدارترین رشته های گروه علوم تجربی است که به دلیل موقعیت اجتماعی و بازار کار خوب ، طرفداران زیادی دارد. به دلیل رقابت شدید ، بسیاری از داوطلبان علی رغم علاقه شدیدی که به رشته پرستاری دارند، نمی توانند رتبه خوبی را در کنکور کسب کنند و در نتیجه در این خیال اند که یا باید برای همیشه با رشته دلخواهشان خداحافظی کنند و رشته ای دیگر را انتخاب کنند و یا اینکه یک سال دیگر پشت کنکور بمانند و شانس خود را دوباره امتحان کنند. تحصیل بدون کنکور گزینه ای است که بسیاری از داوطلبان کنکور از آن خبر ندارند و در واقع یک شانس بسیار بزرگ برای افرادی است که می خواهند در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند. اما آیا پرستاری بدون کنکور امکان پذیر است؟ به دلیل اهمیت موضوع تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری در این مقاله به بررسی موضوع پرستاری بدون کنکور کرمانشاه می پردازیم.
برای آگاهی از شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پرستاری

رشته پرستاری از جمله رشته هایی است که علاقه در آن حرف اول را می زند. البته بعد از علاقه و توجه به موقعیت شغلی ، باید با روحیات شما نیز سازگار باشد. کار در بیمارستان ، توانایی مراقبت از بیماران ، گذراندن دوره های شبانه  و … همه از عواملی است که بایستی در کنار علاقه مندی به این رشته به آن ها فکر کنید.  در واقع وظیفه یک پرستار تنها مراقبت کردن از بیماران نیست،  نقش یک پرستار هم تراز با پزشک است، زیرا پرستار بیشترین ارتباط را با بیمار دارد.
مهارت در پرستاری
همان طور که قبلاً گفته ایم، پرستار بیشترین ارتباط را با بیمار دارد، پس باید از سلامت جسمی و روانی کاملی برخوردار باشد و این بدین معنی است که پرستار باید بتواند خود را در سخت ترین شرایط کنترل کند. صبور بودن از جمله ویژگی های بارز یک پرستار است.
دروس پرستاری در دانشگاه
تعداد کل واحدهای دروس پرستاری در دانشگاه در مقطع کارشناسی 130 واحد است و دانشجویان پس از پذیرش موظف اند در بازه ی زمانی حداقل 4 سال و حداکثر 5 سال 20 واحد دروس عمومی ، 16 واحد دروس پایه ، 12 واحد دروس اصلی ، 46 واحد دروس اختصاصی ، 12 واحد کارآموزی و 24 واحد کارآموزی در عرصه را با موفقیت بگذرانند. حتی برای تحصیل پزشکی هم میتوانید از طریق پزشکی بدون کنکور اقدام کنید.
نقش سوابق تحصیلی در پذیرش پرستاری بدون کنکور
با توجه به اینکه در پذیرش بدون کنکور، آزمونی وجود ندارد که پذیرش بر اساس نمره و امتیاز حاصل از آن انجام گیرد، سوابق تحصیلی نقش پر رنگ تری به عنوان معیار پذیرش خواهند داشت. با توجه به اینکه میزان تاثیر سوابق تحصیلی در هر سال بستگی به عوامل مختلفی دارد، به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از نقش سوابق تحصیلی در پذیرش پرستاری بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان تاثیر سوابق تحصیلی خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پذیرش پرستاری بدون کنکور در ایران
رشته پرستاری از جمله رشته های گروه پیراپزشکی است و پذیرش بدون کنکور پرستاری مانند مابقی رشته های پیراپزشکی، دارای پذیرش نیمه متمرکز در مقطع کاردانی است. پذیرش پرستاری بدون کنکور کرمانشاه نیز تابع همین اصل است. اما پذیرش در مقطع کارشناسی بدون کنکور پرستاری تابع یک سری شروط است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.
شرایط تخصصی پذیرش در رشته پرستاری
از آنجایی که پرستاری از جمله رشته های بسیار تخصصی است برای پذیرش در آن لازم است برخی از شروط را دارا باشید. جالب است بدانید برای تحصیل در رشته پرستاری به شرط تاهل ، رضایت همسر لازم است و بایستی به منظور اثبات نداشتن نقص عضو و دارا بودن سلامت روانی و روحی گواهی سلامت مورد تایید ارائه دهید. در ضمن رشته تحصیلی شما در دبیرستان باید یکی از رشته های تجربی یا ریاضی باشد. معدل دیپلم شما نیز باید بالای 16 باشد. از جمله شروط پذیرش پرستاری بدون کنکور کرمانشاه این است که داوطلب بایستی 72 واحد درسی (که مورد تایید وزارت بهداشت و مطابق چارت درسی ایران است) را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور (که مورد تایید وزارت علوم است) گذرانده باشد و معدل کسب شده این 72 واحد بایستی بالاتر از 15 باشد. داوطلبانی که خدمت وظیفه خود را نگذرانده اند، بایستی دقت کنید که اگر کارت معافیت خدمت و یا کارت پایان خدمت خود را ارائه ندهید، نخواهید توانست مورد پذیرش پرستاری بدون کنکور کرمانشاه قرار بگیرید. توجه به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیز از جمله مواردی است که قبل از هر موضوعی باید به آن دقت کنید چرا که پس از مدتی ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند. آخرین تراز قبولی پرستاری آزاد را مطلاعه کنید تا اطلاعاتتان در این زمینه تکمیل شود.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج کشور
مطابق قوانین سال های گذشته، داوطلبانی که قصد داشتند که شانس خود را برای تحصیل در رشته پرستاری امتحان کنند و پرستاری بدون کنکور را تنها راه پیش رو پس از قبول نشدن در کنکور می دیدند، می توانستند پس از گذراندن 72 واحد درسی در کشوری خارج از ایران (که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بود)، به ایران باز گردند و در یکی از پردیس های خودگردان داخلی ایران به ادامه تحصیل بپردازند. اما مطابق آخرین قوانین، در حال حاضر شرایط ادامه تحصیل در پردیس های خودگردان وجود ندارد. مطابق شرایط جدید انتقال دانشجویان پرستاری خارج از کشور، دانشجویان پرستاری بایستی تمامی واحدها را در دانشگاه خارج از کشور با موفقیت سپری کنند و سپس به کشور بازگردند. با توجه به اینکه امکان تغییر این قانون در دوره های بعدی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم جهت کسب آگاهی در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اخذ پذیرش در رشته پرستاری از برترین دانشگاه های خارج کشور
پس از آخرین اخبار مبنی بر شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور، اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های خارج از کشور همچنان به عنوان یک فرصت طلایی برای علاقه مندان به رشته پرستاری است. اما با توجه به اینکه آگاهی از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت و رتبه بندی دانشگاه های خارج از کشور الزامی است، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای اخذ پذیرش برای آگاهی از اعتبارسنجی مدارک دانشگاه ها، میزان شهریه و هزینه زندگی و هر آنچه باید در زمینه تحصیل در رشته پرستاری در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. زمان اعلام نتایج تیزهوشان را میدانید؟
برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های خارجی و انتخاب بهترین دانشگاه جهت اخذ پذیرش در رشته پرستاری، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اخذ پذیرش پرستاری و قانون عدم خروج از کشور سربازان
داوطلبان ذکوری که تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری در خارج از کشور گرفته اند و هیچ معافیتی برای معافیت سربازی ندارند، بایستی قبل از هر اقدامی به منظور اخذ پذیرش، از قانون عدم خروج از کشور سربازان مطلع شوند. به همین منظور اگر قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را دارید، برای آگاهی از وضعیت نظام وظیفه خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله پرستاری بدون کنکور کرمانشاه ، سری هم به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری سراسری بزنید.
برای آگاهی از اینکه آیا در سال جاری می توانید در شهر خود در رشته دلخواهتان ، بدون کنکور ادامه تحصیل دهید، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

7 دیدگاه در “پرستاری بدون کنکور کرمانشاه

  1. رامین گفت:

    سلام .من میخوام کارشناسی ارشد بدون کنکور رشته پرستاری برای بهمن 97.98 ثبت نام کنم معدل کارشناسیم الف هست و دوره کارشناسی رو هم در دانشگاه ازاد گذرانده ام حالا میخوام بدونم که چنین چیزی امکان پذیر هست یا خیر . ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      یکی از شرایط استعداد درخشان شرط معدل هست. فقط رشته و گرايش خودتان میتوانید شرکت کنید و برای دانشگاه آزاد در تیرماه می توانید اقدام کنید.

  2. بهنام گفت:

    سلام من کارشناسی ای تی با معدل 16 دارم میتونم واسه پرستاری بدون کنکور اقدام کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق قوانین جدید، فقط می توانید برای پرستاری بدون کنکور، از طریق اخذ پذیرش از کشورهای دیگر اقدام کنید.

  3. ايسو گفت:

    سلام وقت بخير من امسال كنكور دارم ولي رشتم گردشگريه دبيرستان گردشگري خوندم،ميتونم واسه پرستاري بدون كنكور دانشگاه ازاد كرمانشاه اقدام كنم؟؟معدلم بالاي شونزدست…ممنون ميشم جواب بدين

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز امکان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در حال حاضر در داخل کشور وجود ندارد.

  4. 123456789 گفت:

    سلام معدل من11/39هستش بخاطرعلاقه نداشتن به رشته ام درس نخوندم امسال هم کنکور ریاضی دادم رتبه کشوریم38000شد الان میخوام براساس سوابق تحصیلی رشته پرستاری قبول شم ایاامکان پذیره؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *