آیدانیتو > پرستاری بدون کنکور
بدون کنکور

پرستاری بدون کنکور


پرستاری بدون کنکور

رشته پرستاری این روزها به یک رشته پرطرفدار در بین دانش آموزان گروه تجربی تبدیل شده است، و همان طور که تا به حال متوجه شده اید پرستاران در یک مجموعه یک عضو کلیدی و مهم محسوب می شوند، فعالیت ها و نقش های زیادی به عهده پرستاران قرار می گیرد کارهایی از قبیل مراقبت و نگهداری از بیماران، هماهنگی و مشورت بخش های مختلف و رفع نیاز بیماران تا مرحله توان بخشی از مسئولیت های یک پرستار است، همان طور که مشخص است این رشته سخت محسوب می شود و شاید یکی از دلایل آن حجم بالای کاری این قشر باشد، اما فارغ التحصیلان این رشته از لحاظ استخدام و پیدا کردن شغل مناسب با رشته ی خود، دچار مشکل نمی شوند.

همان طور که می دانید در سال های اخیر ورود به دانشگاه ساده تر از قبل شده است و داوطلبان بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی خود می توانند وارد دانشگاه شوند اما آیا پرستاری بدون کنکور هم وجود دارد و داوطلبان می توانند بدون کنکور در این رشته در دانشگاه های مختلف سراسری و آزاد مشغول به تحصیل شوند؟

در ادامه شما را با جزئیات پرستاری بدون کنکور آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید و قوانین رشته های وزارت بهداشت و ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور را بدانید.

پرستاری بدون کنکور 98

امکان تحصیل پرستاری بدون کنکور به این سادگی ها برای داوطلبان وجود ندارد، متأسفانه و یا خوشبختانه داوطلبان رشته پرستاری نمی توانند مانند سایر رشته ها از جمله رشته های مهندسی بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلف ( حتی شهریه پرداز ) شرکت کنند و شاید دلیل بازار کار مناسب فارغ التحصیلان بی ارتباط با این امر نباشد. حتما برای اعلام نتایج تیزهوشان دنبال منبعی موثق و به روز هستید روی لینک آبی کلیک کنید.

تنها راه ورود به رشته پرستاری قبولی در کنکور است، در سال های قبل از 98 برخی داوطلبانی که در کنکور سراسری پذیرفته نمی شوند، در خارج از کشور در رشته پرستاری ادامه تحصیل می دانند و گذشت 72 واحد که با موفقیت پاس شده است به یکی از پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی که رشته پرستاری را ارائه کرده بود به دانشگاه های داخل کشور باز می گشتند که در واقع این تنها راه بدون کنکور پرستاری به حساب می آمد که در حال حاضر در سال 98 این امکان دیگر برای داوطلبان وجود ندارد.

در ادامه راه هایی را برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ناموفق بوده اند ارائه می شود.

  • داوطلبان می توانند در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه و پایان دهند، برخی از کشورها بدون کنکور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشجو جذب می کنند که البته قبولی در این روش شاید سخت تر از قبولی در کنکور سراسری باشد.!!!
  • داوطلبان می توانند کاردانی و کارشناسی هوشبری را انتخاب کنند و تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در رشته پرستاری ادامه دهند.

به هر حال توجه کنید امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور در هیچ دانشگاهی در داخل کشور وجود ندارد و پرستاری دانشگاه آزاد هم ممکن اشت.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر بعد از مطالعه پرستاری بدون کنکور مقاله ی پرستاری بدون کنکور آزاد را مطالعه کنید.

داوطلبانی که در تصمیم خود ( تحصیل در رشته پرستاری ) مصمم هستند با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند تا با توجه به شرایط آن ها بهترین راه ورود به دانشگاه برای آنان مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *