آیدانیتو > زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98
نتایج کنکور

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98

 


زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98

چند سالی است که آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با هم برگزار می شوند اما آیا زمان اعلام نتایج آنها نیز یکسان است؟ در این مقاله می خواهیم زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 را مورد ارزیابی قرار دهیم. برگزاری آزمون آزاد و سراسری به طور همزمان برای برخی از داوطلبین استرس زا است. کنکور آزاد به همراه کنکور سراسری در یک امتحان در 7 و 8 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. از آنجایی که آزمون هر دو دانشگاه با هم برگزار می شود بسیاری فکر میکنند زمن اعلام نتایج آنها نیز یکسان است اما زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری است. هر ساله در اواخر مردادماه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد در سایت خود به آدرس www.azmoon.org اقدام به اعلام نتایج اولیه می کند. برای مشاهده ی نتایج و انتخاب رشته بعد از مراجعه به سایت بالا با وارد کردن اطلاعات فردی و یا کد شناسه  و مجموعه ی امتحانی می توانید کارنامه خود را مشاهده کنید. بعد از اعلام نتایج دانشگاه آزاد در دهه آخر مردادماه داوطلبین در صورت مجاز اعلام شدن وضعیت انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد می توانند اقدام به انتخاب رشته کنند. زمان اعلام نتایج ارشد را هم با کلیک روی لینک میتوانید مشاهده کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98

داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کرده اند، در انتظار اعلام نتایج آن هستند. داشتن استرس برای مشاهده ی اعلام نتایج امری طبیعی است. البته به شرطی که از حد معقول خود خارج نشود. زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 در شهریورماه به طور دقیق تر بنابر روند هر ساله در اواخر شهریور است. نتایج بر روی سایت مرکز سنجش آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org قرار می گیرد.

نحوه اعلام و مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98

پس از اعلام نتیجه با مراجعه به سایت ورود اطلاعات شخصی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد و یا ورود اطلاعات امتحانی نظیر شناسه انتخاب رشته و مجموعه امتحانی می توانید کارنامه خود را مشاهده کنید. داوطلبانی که در دانشگاه آزاد قبول شده اند، می توانند در زمان مشخص شده ثبت نام کنند. داوطلبانی که در دانشگاه آزاد قبول نشده اند یا رشته پذیرفته شده خود را دوست ندارند، می توانند منتظر تکمیل ظرفیت انتخاب رشته آزاد 98 باشند و مجدداً اقدام به انتخاب رشته کنند.

تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنکور آزاد 98

همان طور که اشاره کردیم، علاوه برا مردادماه، شما می توانید یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنید. در صورتی که در دانشگاه آزاد پذیرفته نشده اید و یا رشته قبولی خود را دوست ندارید، می توانید در مهرماه به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد 98 بپردازید. زمان دقیق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت توسط دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. اما بر اساس روال سالهای قبل یک دوره تکمیل ظرفیت در اواسط مهرماه و دوره دوم تکمیل ظرفیت در بهمن ماه است. رشته های پذیرنده در تکمیل ظرفیت ، رشته محل هایی هستند که پذیرش با آزمون و یا بدون آزمون را دارند، ولی ظرفیتشان پر نشده است. داوطلبان می توانند از طریق رشته های بدون کنکور هم اقدام به ثبت نام کنند البته باید شرایط را دارا باشند که شما می توانید لینک آبی را بزنید و اطلاعات درست را دریافت کنید.

اعلام نتایج زمان تکمیل ظرفیت

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در اواخر مهر ماه اعلام می شود و داوطلبین به مانند قبل می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org نتایج خود را مشاهده کنند. اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بهمن ماه دانشگاه آزاد نیز در اواخر بهمن اعلام می شود. داوطلبینی که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قبول شده اند، می توانند در زمان مشخص شده با مراجعه به دانشگاه اقدام به ثبت نام کنند.

نکته هایی که باید بدانید:

1) دفترچه انتخاب رشته آزاد 98 از دفترچه سراسری مجزا است. 2) شما امکان انتخاب 100 کد رشته محل را برای دانشگاه آزاد در انتخاب رشته اولیه دارید. 3) تعداد انتخاب های مجاز برای تکمیل ظرفیت 100 انتخاب رشته می باشد. 4) انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز دارای 100 حق انتخاب است. 5) انتخاب رشته آزاد بر اساس علاقه خود اولویت بندی کنید.
در این مقاله  زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98را مورد مطالعه قرار دادیم. شما میتوانید مقاله اعلام نتایج کنکور 98 رانیز مطالعه نمایید.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *