آیدانیتو > برنامه ریزی کنکور تجربی
برنامه ریزی رشته علوم تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی

برای رسیدن به یک هدف مشخص، باید مسیر مشخصی را نیز طی کرد. این موضوع در مورد کنکور هم صدق می کند. داوطلبین کنکور تجربی که قبولی در رشته های داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی را هدف خود قرار داده اند، باید مسیر رسیدن به هدفشان را نیز روشن و مشخص کنند. مسیر رسیدن به این هدف برنامه ریزی کنکور تجربی است. روش ها و برنامه های از پیش تعیین شده بسیاری برای برنامه ریزی کنکور تجربی در نظر گرفته شده است، اما سوالی که پیش می آید این است که بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی چیست؟ آیا می توان برای همه افراد یک برنامه ریزی کنکور تجربی انجام داد؟ یا هر کس نیاز به یک برنامه ریزی کنکور تجربی مختص به خود دارد؟ در انتهای تمام این سوال ها شما را دعوت میکنیم تا رشته پزشکی بدون کنکور را مطالعه نمایید.

برنامه ریزی برای کنکور تجربی

در ابتدا باید بگوییم هر کس باید به تناسب با ویژگی های فردی، توانایی ها، نقاط ضعف و قوت خود، یک برنامه ریزی برای کنکور تجربی مختص خود داشته باشد و یک برنامه ریزی کنکور تجربی مشترک برای همه افراد، بازده مناسبی ندارد. بدین منظور نکاتی که باید برای برنامه ریزی کنکور تجربی در نظر داشته باشید را در ادامه آورده ایم.

  • برنامه ریزی درسی برای کنکور تجربی 

در برنامه ریزی درسی برای کنکور تجربی شما باید در ابتدا، هدف خود را مشخص کنید، سپس ویژگی های جسمی و روحی خود را بررسی کنید و سپس ساعاتی که می توانید مطالعه مفید تری داشته باشید را پیدا کنید. همچنین زمان هایی که به استراحت نیاز دارید و یا مایل به انجام کارهایی غیر از درس خواندن هستید را مشخص کنید. اگر به درستی و با رعایت انصاف (منظورمان این است که درس را فدای سایر موارد و سایر موارد را فدای درس نکنید!)، بتوانید خصوصیات خود را مشخص کنید، برنامه ریزی کنکور تجربی بهتری نیز خواهید داشت.

  • مدیریت زمان

وقتی در حال برنامه ریزی برای کنکور تجربی هستید، باید سعی کنید مدیریت زمان مناسبی داشته باشید. برای هر درسی مدت زمان منطقی ای را در نظر بگیرید. به این منظور بایستی به ضرایب دروس توجه کنید. قطعاً لازم است وقت بیشتری را به دروس اختصاصی اختصاص دهید، اما یادتان باشد که از دروس عمومی هم غافل نشوید!

زمانی را برای مرور مطالب و تست زدن در نظر بگیرید. در حین زمان بندی، زمانی را به مطالعه بیشتر از حد توان خود اختصاص ندهید.

  • تنوع مطالعه

در برنامه ریزی کنکور تجربی ، سعی کنید اصل تنوع را رعایت کنید تا از یکنواختی آن خسته نشوید. تنوع به این معناست که چند درس را در یک روز قرار ندهید. به عنوان مثال هم عربی بخوانید، هم زیست شناسی، ضمناً از ادبیات فارسی و ریاضی هم غافل نشوید. دقت داشته باشید اینکه یک روز را به مطالعه یک درس اختصاص دهید، باعث کاهش بازدهی شما می شود.

  • برنامه ای منعطف

در برنامه ریزی کنکور تجربی ، انعطاف پذیری و قابل اجرا بودن برنامه را در نظر بگیرید. نباید برنامه ریزی کنکور تجربی شما به نحوی باشد که از اجرای آن باز بمانید. همچنین در آخر هر هفته، زمانی را برای اتمام برنامه در نظر بگیرید، یعنی یک زمان خالی برای برنامه های جامانده در طول هفته را تعیین کنید.

  • مشاوران

از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. مشاوران باتجربه، توانایی شما را در نظر می گیرند و متناسب با آن، برنامه ای جامع و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهند.

برنامه ریزی برای کنکور تجربی 98

در برنامه ریزی برای کنکور تجربی 98 نیز همانند کنکور های سال گذشته نیاز به دقت و تجربه خواهیم داشت. برای برنامه ریزی برای کنکور تجربی باید خصوصیات شخصیتی خود را در نظر بگیرید و سپس نسبت به برنامه ریزی اقدام کنید. یادتان نرود که در این راه حتما از تجربه مشاوران هم استفاده کنید. پرستاری بدون کنکور نیز میتواند علاقه مندان به این رشته را خرسند سازد.

برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی

شاید اینگونه فکر کنید که تمامی رتبه های برتر حتما تمایز خاصی با سایر افراد سطح جامعه از نظر سطح هوش و سواد دارند، اما بایستی به این نکته دقت کنید که دستیابی به هیچ هدفی بدون تلاش امکان پذیر نیست. البته حتما بسیاری از داوطلبان کنکور را هم مشاهده کرده اید که علی رغم سپری کردن زمان بسیار برای مطالعه دروس، باز هم به نتایج دلخواهشان دست نیافته اند. در این مرحله تنها عاملی که مانع شده است، دارا نبودن یک برنامه مدون و حرفه ای است. اگر تصمیم خود را گرفته اید که در کنکور، جزو رتبه های برتر باشید، از همین امروز بایستی برای برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی اقدام کنید.

شما می توانید از مشاوران تحصیلی آیدانیتو در برنامه ریزی کنکور تجربی خود کمک بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی کنکور تجربی پرداخته ایم. میتوانید از نمونه سوالات کنکور تجربی 97 به عنوان منابع تست زنی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *