آیدانیتو > تکمیل ظرفیت تجربی شبانه
تکمیل ظرفیت تجربی سراسری

تکمیل ظرفیت تجربی شبانه






تکمیل ظرفیت تجربی شبانه

با توجه به این که پس از اعلام نتایج کنکور97، بسیاری از داوطلبان موفق نبوده اند و یا در رشته هایی پذیرفته شده اند که تمایل چندانی به شرکت در آن ندارند، بنابراین لازم می دانیم با معرفی و بیان جزئیات تکمیل ظرفیت تجربی شبانه ، راهی پیش روی آن ها قرار دهیم.

اگر در رشته های سراسری تجربی پذیرفته شده اید و علاقه ای به آن رشته ندارید، اگر از مرحله انتخاب رشته جا مانده اید، تکمیل ظرفیت تجربی شبانه بهترین گزینه برای شماست. توجه کنید که تعداد شرکت کنندگان گروه علوم تجربی در سال 97 ، بسیار زیاد و دور از انتظار بود، بنابراین لازم است هر چه سریع تر و با اطلاعات کامل، مراحل ورود به دانشگاه را که تکمیل ظرفیت هم یکی از این مراحل است، طی کنید، همراه ما باشید تا درباره زمان تکمیل ظرفیت تجربی شبانه اطلاعات جامعی کسب کنید، از نحوه و شرایط شرکت در آن مطلع شوید و با رشته هایی که در این مرحله ارائه می شوند، آشنا شوید تا در صورت دلخواه در این مرحله شرکت کنید.

زمان تکمیل ظرفیت تجربی شبانه

تکمیل ظرفیت تجربی شبانه که امید بسیاری از متقاضیان دانشگاه است، در اواخر آبان ماه و یا اوایل آذر انجام می شود، بنابراین با توجه به اهمیت این مرحله و تعداد متقاضیان و شرکت کنندگان این مرحله لازم است در مهلت ذکر شده، انتخاب خود را انجام دهید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی شبانه

داوطلبانی که در این مرحله شرکت می کنند، در کل 50 انتخاب خواهند داشت که با توجه به اولویت هایی که دارند باید انتخاب رشته کنند. پیشنهاد می کنیم ابتدا دوره روزانه و بعد دوره شبانه درج شود تا موفقیت بیشتری داشته باشید. در هنگام انتخاب رشته به معیارهای درست توجه کنید به عنوان مثال لازم است که به رشته و بازار کار آن، استعدادها و توانایی لازم برای تحصیل در آن رشته، سطح علمی دانشگاه و دوره، شهریه قابل پرداخت، مسیر رفت و آمد و…. دقت کنید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت تجربی شبانه

تمامی داوطلبانی که برای آن ها کارت ورود به  جلسه آزمون تجربی و کارنامه ی اولیه صادر شده می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت داشته باشند، حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده اند، چه قبول شده باشند و چه قبول نشده باشند هم می توانند در این مرحله ثبت نام و انتخاب رشته ی دوره خود را انجام دهند تا در رشته ی بهتری به تحصیل بپردازند.

اما لازم است قبل از ثبت نام به چند نکته توجه داشته باشید. اگر در تکمیل ظرفیت شرکت کنید، انتخاب و قبولی قبلی شما لغو خواهد شد، بنابراین اگر تصمیم دارید در رشته بهتری تحصیل کنید، در این مرحله شرکت کنید. شایان ذکر است که اگر در دوره روزانه پذیرفته شده باشید می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت دوره شبانه ( نوبت دوم ) را انتخاب کنید.

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت شبانه تجربی

دانشگاه های مختلفی در رشته های مختلف تجربی در دوره نوبت دوم ( شبانه ) اقدام به جذب دانشجو می کنند. در سال گذشته دانشگاه های متعددی در لیست تکمیل ظرفیت وجود داشته اند که به عنوان نمونه می توان از دانشگاه های اردکان- دانشگاه بجنورد – دانشگاه دامغان- دانشگاه زابل- دانشگاه زنجان- دانشگاه سمنان- دانشگاه صنعتی بیرجند- دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان- دانشگاه صنعتی شاهرود- دانشگاه صنعتی قوچان- دانشگاه علوم و کشاورزی و منابع طبیعی ساری نام برد.
از آنجایی که برای پذیرش در تکمیل ظرفیت تجربی شبانه نیاز به آگاهی از کلیه دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت شبانه تجربی دارید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از مطالعه تکمیل ظرفیت تجربی شبانه مقاله کارشناسی بدون کنکور شبانه را مورد مطالعه قرار دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *