آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99

اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99

در این مقاله می خواهیم دانش آموزان اردبیلی را از زمان اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99 آگاه سازیم. امکانات رفاهی، سطح بالای علمی و وجود معلمان خبره دانش آموزان زیادی را علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی کرده است. بنابراین تأخیر در جهت ثبت نام و هر مرحله از روند ثبت نام ممکن است مانعی در جهت پذیرش شما باشد.
به همین دلیل اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99 از اهمیت بالایی برخوردار است. آزمون نمونه دولتی هر ساله به صورت هماهنگ و به صورت استانی برگزار می شود. آزمون مدارس نمونه دولتی و اعلام نتایج آن زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل می باشد. مشاوره تحصیلی تلفنی را نیز می توانید مطالعه کنید تا در این مسیر به شما کمک کند.


زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل 99

این زمان در سایت های معتبر اعلام می شود. زمان اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99 از طرف آموزش و پرورش استان اردبیل هنوز مشخص نشده است. اعلام نتایج آزمون در سالهای گذشته حدود 20 روز بعد از برگزاری آزمون درسایت آموزش و پرورش استان قابل مشاهده بوده است. انتظار می رود امسال نیز مانند سال های گذشته باشد.
شما برای مشاهده ی کارنامه خود می توانید بعد از اعلام نتایج به سایت آموزش و پرورش hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم مراجعه و در قسمت اعلام نتایج مدارس نمونه کارنامه خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که اعلام نتایج به صورت استانی می باشد و بین اعلام نتایج مدارس نمونه استانهای مختلف چند روز اختلاف وجود دارد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی اردبیل

برای ثبت نام و تحصیل در مدارس نمونه دولتی نیاز به قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی است. برای ثبت نام در آزمون نیز دارا بودن شرایط زیر اجباری است.
1- کسب معدل بالای 17 در نیمسال اول پایه نهم برای شرکت در آزمون نهم به دهم
2- کسب نمره تفضیلی خیلی خوب برای تمامی دروس. دارا بودن تنها یک نمره خوب و بقیه دروس خیلی خوب نیز بلامانع است. 3- امتحان تنها برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود. با توجه به شرایط بالا رقابت سختی بین شرکت کنندگان برقرار است. برای افزایش احتمال قبولی شما می توانید از مشاوران با تجربه برای برنامه ریزی درست کمک بگیرید.

تراز نمونه دولتی اردبیل

این تراز چقدر است و آیا رسدین به این تراز کار سختی است؟ تراز معمولاً مابین 0 تا 20.000 است که سطح علمی دانش آموزان را مشخص می کند . در حقیقت بر اساس تراز کسب شده، رتبه بندی انجام می شود. در ادامه نحوه ی محاسبه نمره خام، تراز آزمون و …. را مشاهده خواهید کرد.

نحوه محاسبه نمره خام

سوالات آزمون نمونه دولتی 99 به شیوه تستی (چهار گزینه‌ای) است و داوطلبان باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنند. هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی برای داوطلبان به همراه دارد. برای سوالات بدون پاسخ امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد. در صورتی که داوطلبی به سوالی، بیش از یک پاسخ داده باشد، پاسخ آن سوال غلط محسوب می‌شود و یک امتیاز منفی برای داوطلب به همراه می‌آورد. نمره خام داوطلبان در آزمون نمونه دولتی به صورت درصد گزارش می‌شود. بنابراین بیش‌ترین نمره خام یعنی نمره فردی که به همه سوالات پاسخ صحیح داده باشد 100 درصد می باشد و کم‌ترین نمره خام یعنی نمره فردی که به همه سوالات پاسخ غلط داده باشد 33/33- درصد است. فرمول محاسبه نمره خام:

  {(تعداد سوالات نادرست)-(تعداد سوالات درست*3)*100 تقسیم بر تعداد کل سوالات*3}

نحوه محاسبه تراز آزمون نمونه دولتی اردبیل

نمره تراز و قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت عددی مابین صفر تا بیست می باشد، توجه داشته باشید که نمره تراز صفر نخواهد بود. تراز تعیین کننده و نشان دهنده رتبه می باشد، یعنی با افزایش تراز ، احتمال قبولی دانش آموز بیشتر خواهد بود، محاسبه نمره تراز آزمون نمونه دولتی ششم و نهم با فرمول های زیر انجام می شود:

فرمول تراز و نمره آزمون نمونه دولتی 

نمره خام هر درس:

(ضریب درس*{تعداد پاسخ‌های غلط-(3*تعداد پاسخ‌های صحیح درس)}

جمع نمره خام همه‌ی دروس، نمره خام کل داوطلب را تشکیل می‌دهد. امتیاز کل آزمون: (نمره خام کل*20000) تقسیم بر X (مثلا 510 تعداد سوالات)

نمره خام= جمع نمرات خام هر درس

نمره خام درس= ضریب درس* {تعداد سوالات غلط+ (3*تعداد سوالات صحیح)}

محاسبه امتیاز = 20000*نمره خام کل تقسیم بر X

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل

از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اردبیل در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند ، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود.  از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل هنوز مشخص نیست می توان پیش بینی کرد که نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل از هفته سوم تیرماه همزمان با زمان انتشار نتایج تیزهوشان از طریق سایت  hoosh.medu.ir اعلام شود.

در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند ، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل

باید بدانید که نتایج در دو روز اعلام می شوند. با توجه به اینکه نتایج نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد، اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم اردبیل به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل با خبر شوید.
با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل ، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید ، نگران نباشید، زیرا  پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

شرایط ثبت نام در  مدارس نمونه دولتی اردبیل

ثبت نام در مدارس نمونه اردبیل منوط به پذیرش در آزمون می باشد. در زمان ثبت نام آزمون شما امکان انتخاب 3 مدرسه نمونه را دارید. بهتر است در این انتخاب سطح علمی خود و رتبه های کسب کرده در آزمون های دیگر با رتبه و سطح علمی مدرسه یکسان باشد. بعد از اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99 و مشاهده کارنامه در سایت آموزش و پرورش استان، در صورتی که موفق به قبولی شده اید، باید برای ثبت نام نهایی به مدرسه پذیرفته شده مراجعه کنید.
دقت کنید در صورتی که امتیاز لازم برای قبولی را کسب کرده باشید، در کارنامه در قسمت پذیرش، برای مدرسه ای که در آن پذیرفته شده اید، کلمه پذیرش نوشته شده است. بعد از قبولی در آزمون ظرف مدت اعلام شده که حدوداً 10 روز می باشد باید جهت تکمیل ثبت نام به مدرسه پذیرفته شده بروید و برای ثبت نام کتاب درسی نیز از همان مدرسه ای که پذیرفته شده اید پیگیری های لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید در صورت عدم مراجعه شما، قبولی شما لغو می شود. مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه را از دست ندهید و با نکات جالبش موفقیت های زیادی را کسب کنید.

شهریه مدارس نمونه دولتی اردبیل

در ین باره نمیتوان اطلاعات دقیق را بدست آورد. شهریه مدارس نمونه دولتی استان اردبیل برای سال 99 هنوز از طریق آموزش و پرورش مشخص و بیان نشده است. همچنان لازم به ذکر است که شهریه مدارس نمونه دولتی با توجه به مقطع تحصیلی و امکانات مدرسه متفاوت است. این مبلغ چیزی در حدود 3 تا 6 میلیون تومان می باشد.

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل

هر ساله مهلت کوتاهی برای ثبت شکایت دانش آموزانی که به نتایج انتشار یافته اعتراض دارند در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. دانش آموزان می توانند اعتراض خود را در سایت ثبت کنند و بعد از چند روز به اعتراضات پاسخ داده می شود.   در این مقاله به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 99 و شرایط ثبت نام پرداختیم. پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 99 را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *