آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان مرکزی 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان مرکزی 98

اعلام نتایج تیزهوشان مرکزی 98

 مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد با هدف شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان تیزهوش، از سوی وزارت آموزش و پرورش تأسیس شده‌اند. با توجه این هدف، رتبه و  امکانات و کلا سطح علمی این مدارس از مدارس عادی بالاتر است و داشتن سطح علمی بالا برای معلمان و دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان (سمپاد) هم اهمیت زیادی دارد.در مدارس تیزهوشان طی سال تحصیلی آزمون‌های متعددی برگزار می‌شود تا سطح علمی دانش‌آموزان دائماً سنجیده شود و ارتقا یابد. گزینش و پذیرش دانش‌آموزان مستعد در مدارس تیزهوشان هر سال از طریق آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ( تیزهوشان ) انجام می‌شود. در این مطلب اطلاعات مهمی را در رابطه با آزمون تیزهوشان و اعلام نتایج تیزهوشان مرکزی 98 در اختیار داوطلبان عزیز قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.


زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مرکزی 98

به روال هر سال‌ نیمه‌ی اول اردیبهشت ماه آزمون تیزهوشان در استان مرکزی برگزار شد. به شیوه‌ی معمول، پیش از برگزاری آزمون داوطلبان با مراجعه به وبسایت hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 99-98 را دریافت کردند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای همه داوطلبان لازم است و بدون آن ورود به جلسه امکان‌پذیر نیست.

زمان اعلام نتایج مدارس تیزهوشان استان مرکزی

به روال معمول زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان مرکزی 98، 4 تا 6 هفته پس از برگزاری آزمون ورودی است. داوطلبان می‌توانند در زمان مقرر از طریق وب سایت hoosh.medu.ir نسبت به نتایج آزمون ورودی پایه تحصیلی ششم به هفتم آگاهی پیدا کنند. حق اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده  برای داوطلبان محفوظ است. داوطلبان عزیز متقاضی به تحصیل در مدارس تیزهوشان چنانچه نسبت به نتایج اعلام شده اعتراضی داشته باشند می‌توانند در زمانی که به این منظور در نظر گرفته شده برای ثبت اعتراض خود اقدام کنند. اما مشاهده نتایج تیزهوشان مقطع تحصیلی نهم به دهم در سایت دیگری به نام  azmoon.medu.ir امکان پذیر است.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

نحوه‌ی مشاهده‌ی نتایج آزمون تیزهوشان

پس از نتایج تیزهوشان اراک ، داوطلبان عزیز برای کسب اطلاع از نتایج تیزهوشان ششم به هفتم باید به وب‌سایت hoosh.medu.ir و برای اطلاع از نتایج تیزهوشان نهم به دهم باید به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کرده و پس از وارد شدن به سایت در سمت راست بالای صفحه اول و در  قسمت کد ملی و سریال شناسنامه، اطلاعات موردنظر را وارد کنند. پس از وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه به مرحله‌ی بعد وارد خواهند شد.
اگر سؤالی درباره زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان استان مرکزی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان مرکزی 98 ، داوطلبانی که مشخص شده حد نصاب لازم برای پذیرش در مدارس تیزهوشان را کسب کرده‌اند، می‌بایست تا پایان مرداد همراه با مدارک لازم شامل شناسنامه، کارت ملی و کارنامه آخرین سال تحصیلی‌، برای به ثبت‌نام اقدام کنند. چنانچه داوطلبان در زمان مقرر ثبت‌نام نکنند، غیبت ایشان به منزله انصراف تلقی شده و از لیست دانش‌آموزان حذف خواهند شد.

شرایط عمومی پذیرش مدارس تیزهوشان

اشتغال به تحصیل در پایه‌ی ششم برای ورود به مقطع متوسطه 1 و در پایه‌ی نهم برای ورود به متوسطه 2 از شرایط اولیه پذیرش در مدارس تیزهوشان است. شرط دوم به دست آوردن نمره خیلی خوب و یا کسب نمره خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس پایه پنجم ابتدایی است. برای ورود مقطع متوسطه 2 مدرسه تیزهوشان داوطلبان باید در پایه هشتم معدل بالای 19 داشته باشند. داشتن تابعیت ایرانی هم از شرایط شرکت در آزمون و پذیرش مدارس تیزهوشان است؛ البته دانش‌آموزان غیرایرانی تحت شرایطی می‌توانند در آزمون شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات آزمون ورودی به داوطلبان گرامی پیشنهاد می‌کنیم دفترچه ثبت‌نام آزمون را به طور کامل مطالعه و بررسی کنند. تذکر این نکته هم ضروری است که  در شهرهایی که چند مدرسه سمپاد یا همان تیزهوشان وجود دارد، داوطلبان می‌توانند براساس اولویت‌ها 3 مدرسه (همه در یک شهر واحد) را انتخاب کنند. ثبت نام کتاب درسی یکی از مهمترین مراحل مدرسه رفتن است اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان دوقلو

داوطلبان دوقلویی که یکی از آنها(هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) در مدرسه تیزهوشان انتخابی قبول شود، دیگری با به دست آوردن 80 درصد از نمره آخرین نفر قبول شده در همان مدرسه، می‌تواند به صورت مازاد پذیرفته خواهد شود.

شهریه مدارس تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است. شهریه مصوب برای سال تحصیلی 99-98 هنوز اعلام نشده است ولی حدود تقریبی شهریه براساس شهریه مصوب سال‌های گذشته به این قرار است: متوسطه – دوره‌ی اول حدودا 2900000 تومان متوسطه – دوره‌ی دوم حدودا 4200000 تومان پیش‌دانشگاهی حدودا 4900000 تومان دانش‌آموزانی که از توان مالی کافی برای پرداخت شهریه برخوردار نیستند، با صلاحدید مدیریت مدارس تیزهوشان، به طور کامل از شهریه معاف خواهند شد.

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد)، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود. بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید. باید خدمت شما دانش آموزان گرامی عرض کنیم که آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم استان مرکزی توسط مسئولین مربوطه و بنا به دلایلی همچون کاهش استرس ها و اضطراب های دانش آموزان این مقطع تحصیلی به طور کامل حذف شده است. برای کسب اطلاعتی دقیق تر و بهتر درباره آزمون تیزهوشان ششم به هفتم استان مرکزی می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی

مطابق تجربیات سال های گذشته ، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم مرکزی ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

لیست مدارس تیزهوشان استان مرکزی

هر کدام از دانش آموزان اهل استان مرکزی و مایل به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان یکی از شهرهای این استان پیش از هر اقدامی برای تحصیل در این مدرسه ها باید از لیست دقیق آن ها مطلع شوند و حتی بهترین این مدارس را نیز بشناسند. در صورتی که شما نیز از جمله دانش آموزان مشغول به تحصیل در این استان و مایل به تحصیل در این مدارس هستید اما متأسفانه اطلاع دقیقی از لیست مدرسه های تیزهوشان استان مرکزی ندارید می توانید از طریق تماس با مشاوران برجسته آیدانیتو از این موضوع مطلع شوید.

به داوطلبان عزیز متقاضی تحصیل در مدارس تیزهوشان استان مرکزی پیشنهاد می‌کنیم مقاله اعلام نتایج تیزهوشان مرکزی 98 را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند. خواندن مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 هم اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار داوطلبان قرار میدهد.
برای آگاهی از نتایج تیزهوشان ششم به هفتم مرکزی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *