آیدانیتو > پزشکی بدون کنکور شیراز
پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون آزمون پردیس

پزشکی بدون کنکور شیراز

پزشکی بدون کنکور شیراز

رشته های بسیار محبوب پزشکی در ردیف برترین رشته های دانشگاهی بوده که آرزوی بسیاری از داوطلبان قبولی در این رشته و پوشیدن روپوش سفید پزشکی است. هدف از ورود این رشته دانشگاهی به کشور، بالا بردن سطح سلامتی در افراد و حفظ آن و همین طور بازرگرداندن توان جسمی به اشخاص آسیب دیده است. به ترتیب چهار دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی را می توان برای نظام آموزش پزشکی عمومی در نظر گرفت. باید بگوییم که در مقطع علوم پایه این رشته در حدود 5 ترم تحصیلی مختلف را در بر می گیرد.

پس از اتمام این دوره مرحله بعدی یعنی فیزیوپاتولوژی آغاز شده که در حدود 1 سال به طور می انجامد. آشنایی با انواع بیماری ها در این دوره صورت می گیرد. مرحله سوم یعنی کارآموزی بالینی در حدود 2 سال بوده و به آموزش های لازم در محیط بیمارستانی پرداخته می شود. آخرین مرحله کارورزی بالینی است که مدت آن 1 سال و نیم بوده و فرد در جایگاه یک پزشک به کار درمان بیماران با همکاری رزیدنت ها و انترنها می پردازد.  باید بدانید که تحصیل در رشته پزشکی در ایران راهی ندارد به جز شرکت در کنکور سراسری که آن هم به آسانی امکان پذیر نیست. در طول سال ها، داوطلبان بسیاری برای ورود به دانشگاه های علوم پزشکی و تحصیل در رشته پزشکی رنج و زحمت زیادی را بر خود متحمل شده اند. بنابراین، شاید تحصیل در دوره بدون کنکور رشته پزشکی آرزوی بسیاری از افراد باشد. اما متأسفانه امکان این امر در ایران وجود نداشته و به شکل دیگری باید برای تحصیل در این رشته و دوره تحصیلی اقدام نمایید. در این مقاله، توضیحات لازم را در مورد پزشکی بدون کنکور شیراز را خدمتتان ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری در ارتباط با پزشکی بدون کنکور شیرازرا کسب نمایید.

رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه شیراز

 پزشکی بدون کنکور شیراز تا پیش از این در پردیس خودگردان شیراز ارائه می شد. ولی در حال حاضر نحوه پذیرش و شروط لازم برای ورود به آن کاملاً متفاوت شده است. در طول چند سال قبل، داشتن معدل بالاتر از 16 برای مدرک دیپلم رشته های ریاضی و تجربی و همین طور معدل بالاتر از 17 جهت دوران پیش دانشگاهی ضرورت داشت. دومین نکته این که فرد متقاضی باید در حدود 4 ترم تحصیلی از رشته پزشکی را در خارج از کشور سپری می کرد. مهم تر این که تمام واحدهای درسی گذرانده شده باید کاملاً بر طبق لیست دروس رشته پزشکی در ایران بوده و کوچک ترین اختلافی بین آن ها دیده نمی شد.
دیگر اینکه دانشگاه محل تحصیل فرد در خارج از کشور باید از نظر سطح علمی و کیفیت به تأیید نهایی وزارت علوم و وزارت بهداشت می رسید. در ضمن، اخذ معدل بیشتر از 15 برای این 72 واحد کاملاً ضروری بود. ولی دیگر این قانون برای پذیرش بدون کنکور اجرایی نبوده و ضوابط دیگری برای این مورد اتخاذ شده است. در ذیل، ارائه توضیحاتی ضروری در این رابطه را بیان می کنیم. برای تحصیل ارشد بدون کنکور هم میتوانید اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید.

 شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج کشور

ضوابط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور بدین صورت است که دانشجویان لزوماٌ باید تا اتمام دوره تحصیل در رشته پزشکی در کشور خارجی محل تحصیل اقامت داشته  و اصلاٌ امکان برگشت به ایران را ندارند. به عبارت دیگر، فقط به شرط ادامه تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر و دارای سطح علمی بالا و البته در صورت برخورداری از تمامی شروط در نظر گرفته شده به وسیله مسئولین امر می توان بازگشت به ایران را ضمانت کرد. اگر تا قبل از به تصویب رسیدن این قانون جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور به خارج از کشور رفته اید، باید بگوییم که تسهیلاتی برای شما دوستان از طرف مسئولین در نظر گرفته شده است.
در این مطلب، به موضوع پزشکی بدون کنکور شیراز پرداخته شد. در صورت علاقه می توانید مقاله پزشکی بدون کنکور کیش را نیز مطالعه نمایید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه پزشک بدون کنکور شیراز دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “پزشکی بدون کنکور شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *