آیدانیتو > ویژگی های یک خانواده سالم
خانواده

ویژگی های یک خانواده سالم

 

خانواده سالم

شاید شنیدن در مورد اینکه خانواده مهم ترین و تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی است تکراری و کلیشه ای شده باشد. اما نمی توان منکر این واقعیت شد که شخصیت ما انسان ها در محیط خانه و خانواده شکل می گیرد و اولین انسان هایی که در زندگی با آن ها تعامل می کنیم، اعضای خانواده مان هستند.

پس هر چقدر یک خانواده سالم تر باشد، شخصیت ما هم در بزرگسالی سالم تر خواهد بود و به دنبالش زندگی آرام تر و با کیفیت تری خواهیم داشت. اما شاید سؤال بسیاری از ما که به خانواده و روابط اعضای آن با همدیگر اهمیت می دهیم در مورد ویژگی های یک خانواده سالم باشد. به عبارتی روابط درون خانواده و محیط آن باید از چه جنسی باشند تا ما آن خانواده را آسیب دیده ندانیم؟

در این مقاله تلاش کرده ایم که به ویژگی های یک خانواده موفق و سالم بپردازیم.

خانواده شاد

یک خانواده سالم نمی تواند فضای غمگینی داشته باشد و خانواده ای که سرشار از تنش و بحران باشد، اعضایش نمی توانند از تعامل با همدیگر لذت ببرند. آن ها از هم دوری می کنند و از زندگی در کنار هم رضایت ندارند.

خانواده های سالم شاد هم هستند چون والدین و فرزندان با هم صحبت می کنند، وقت می گذرانند، تفریح می کنند، مشورت می کنند، به همدیگر پناه می آورند و بی قید و شرط به همدیگر عشق می ورزند.

گفت و گو

اعضای یک خانواده شاد و سالم با همدیگر صحبت می کنند. آن ها وقتی از محل کار یا تحصیل به خانه می آیند، در مورد اتفاقاتی که در طول روز برایشان افتاده، مشکلات، بدشانسی ها، دستاوردها، نگرانی ها و امیدهایشان درد و دل می کنند. چون به همدیگر اعتماد دارند، صمیمی هستند و با هم فکری هم آرام می گیرند.

 

با هم غذا خوردن

در یک خانواده سالم ، اعضا با همدیگر غذا می خورند. شاید این کار به نظر خیلی ساده بیاید اما بسیار تأثیر گذار است. چون افراد را به همدیگر نزدیک می کند و صمیمیت خانوادگی را افزایش می دهد.

بازی کردن

انجام دادن یک بازی یا فعالیت تفریحی گروهی در خانه و خانواده بسیار مفید است چون شادی فردی و اجتماعی را در کنار هم افزایش می دهد. به عنوان مثال اعضای خانواده می توانند در روزهای تعطیل با هم والیبال، وسطی، بدمینتون و… بازی کنند یا زمانی را به بازی های فکری گروهی اختصاص دهند.

سنت های خانوادگی

یکی از ویژگی های بسیاری از خانواده های شاد این است که سنت ها و عادت های خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند.

به عنوان مثال هر پنجشنبه در کنار هم یک فیلم طنز نگاه می کنند، ماهی یک بار به موزه می روند، روزهای خاصی را به غذاخوردن بیرون از خانه اختصاص می دهند و… از آنجایی که این سنت ها تکرار می شوند، نقش مهمی در تقویت روابط درون خانوادگی دارند. مشاوره روانشناسی میتواند در این زمینه به شما کمک شایانی بکند.

در ادامه مطالعه مقاله بهترین مشاور خانواده را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های درمان خانواده ناسالم می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید. و مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *