آیدانیتو > هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان
مهاجرت به آلمان

هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان






 


هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان

سیستم آموزشی آلمان از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار  دارد و مدارس این کشور از نظر آموزشی با کیفیت، پیشرفته و سرشار از امکانات هستند. علاوه بر والدین آلمانی، پدر و مادرهایی در سراسر دنیا فرزندانشان را برای تحصیل به این کشور می فرستند.

  ویژگی ها علمی مدارس آلمانی، امکان راهیابی به بهترین دانشگاه ها بعد از فارغ التحصیلی  و اخذ اقامت دائم این کشور از جمله عواملی هستند که والدین دانش آموزان بین المللی را به ثبت نام کودکان و نوجوانانشان در مدارس آلمان ترغیب می کنند.

معمولاً در فرایند تحقیق در مورد بهترین و مناسب ترین مدارس آلمان، یکی از مهم ترین دغدغه های والدین در مورد هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به روش های مختلف اسکان دانش آموزان بین المللی در آلمان و هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان بپردازیم.

هزینه مدارس شبانه روزی در آلمان

مدارس در آلمان در دو نوع دولتی و خصوصی قرار می گیرند. تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. اما برای تحصیل در مدارس شبانه روزی که نوعی مدرسه خصوصی هستند باید هزینه پرداخت. دانش آموزان در این مدارس اقامت دارند و از امکانات بسیاری برای تحصیل برخوردار هستند.

هزینه تحصیل سالیانه در این مدارس با توجه به مدرسه و امکاناتش متغیر و معمولاً بین ۲۴/۰۰۰ تا ۴۰/۰۰۰ یورو است. در این حالت هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان بخشی از شهریه سالانه مدرسه است.

هزینه Homestay در آلمان

یک روش دیگر سکونت در آلمان برای دانش آموزان بین الملی این است که در خانه یک خانواده آلمانی اقامت داشته باشند. به این روش Homestay می گویند.

در این حالت در واقع دانش آموز مهمان یک خانواده آلمانی است و آن خانواده هم از نظر مورد اعتماد بود تأیید شده اند. هزینه مسکن دانش آموزان در آلمان باروش Homestay، برای هر ترم تحصیلی ۱۰/۳۰۰ دلار و برای یک سال تحصیلی ۱۱/۴۰۰ دلار است. خانواده ای که یک دانش آموز را می پذیرد، وظیفه دارد که در طول اقامت دانش آموز، اتاق خواب، سه وعده غذای روزانه و شرایط برخورداری دانش آموز از امکانات مرتبط با حمل و نقل و رفت و آمد را فراهم کند.

هزینه اجاره خانه در آلمان

در صورتی که والدین دانش آموز بین الملل همراه او در آلمان حضور داشته باشند، این امکان وجود دارد که خانه ای را اجاره و در مدت تحصیل دانش آموز در کنار همدیگر زندگی کنند. هزینه اجاره خانه در کشور آلمان به صورت زیر است.

اجاره ماهیانه

نوع آپارتمان

۶۹۰/۰۸ یورو

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

۵۱۶/۶۲ یورو

آپارتمان یک خوابه، خارج از مرکز شهر

۱/۳۳۰/۴۹ یورو

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

۹۸۵/۱۹ یورو

آپارتمان سه خوابه، خارج از مرکز شهر
 

در ادامه مطالعه مقاله «ویزای تحصیلی آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار و تحصیل در آلمان، با مشاوران آیدانیتو در زمینه تحصیل و مهاجرت، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *