آیدانیتو > ویزای تحصیلی آلمان
مهاجرت به آلمان

ویزای تحصیلی آلمان






 


ویزای تحصیلی آلمان

جمهوری فدرال آلمان یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان است. این کشور دارای 12 ایالت است و این ایالت ها در بسیاری از قوانین اجتماعی با همدیگر متفاوت هستند. آلمان با کشورهای دانمارک، اتریش، سوئیس، بلژیک، فرانسه، هلند، چک، لهستان و لوکزامبورگ هم مرز است و روابط اقتصادی و اجتماعی خوبی با آن ها دارد.

دانشگاه های آلمان از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند و تحصیل در آن ها تقریباً رایگان است. به همین دلیل همه ساله هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل وارد این کشور می شوند.

ما ایرانیان برای ورود به اکثر کشورهای جهان به ویزا نیاز داریم. آلمان هم یکی از آن کشورهایی است که بدون ویزا نمی توان وارد خاکش شد. کسانی که به قصد تحصیل به آلمان می روند، نیازمند ویزای تحصیلی آلمان هستند. اخذ این ویزا به شرایط و مدارکی بستگی دارد. در این مقاله به ویزای تحصیلی آلمان می پردازیم:

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان به کسانی تعلق می گیرد که برای درس خواندن به این کشور می روند و با انواع ویزاهای دیگر مثل ویزای توریستی متفاوت است. متقاضی این ویزا باید قبل از هر چیز از یک دانشگاه یا مرکز تحصیلی در آلمان پذیرش بگیرد.

مرحله بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه، گرفتن وقت از سفارت آلمان برای مصاحبه است. در واقع بعد از این مصاحبه است که در مورد صدور ویزای تحصیلی تصمیم گرفته می شود.

رزرو وقت مصاحبه در سفارت آلمان، به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت آلمان انجام می شود. یکی از شرایط وقت گرفتن از سفارت آلمان این است که فرد از یک کالج یا دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته باشد و نه یک مرکز آموزش زبان آلمانی. برای یادگیری زبان آلمانی، ویزای تحصیلی صادر نمی شود.

بعد از حضور در سفارت آلمان، در روز و ساعت مصاحبه، متقاضی مدارکش را در اختیار کارمند سفارت که با او مصاحبه می کند قرار می دهد. در صورتی که فرد قصد تحصیل به زبان آلمانی داشته باشد، مصاحبه به زبان آلمانی و در شرایطی که ادامه تحصیل به زبان انگلیسی باشد، مصاحبه به زبان انگلیسی است.

در این مصاحبه متقاضی به مدت چند دقیقه اطلاعاتی را در مورد خودش، خانواده اش، پیشینه تحصیلی اش در ایران و قصدش از ادامه تحصیل در آلمان ارائه می دهد. معمولاً از روز مصاحبه تا روز دریافت ویزای تحصیلی هشت هفته طول می کشد.

ویزای دانشجویی آلمان سه ماه اعتبار دارد. متقاضی بعد از ورود به خاک آلمان باید به اداره امور اتباع خارجه مراجعه و ویزای خود را تمدید کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان شامل موارد زیر است:

  • پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه آلمانی
  • پاسپورت
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • گواهی دوره پیش دانشگاهی، همراه با ترجمه
  • گواهی فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، همراه با ترجمه
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس رنگی
  • هزینه ویزا ( 6۰ یورو )
  • سوابق شغلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • فرم پر شده درخواست ویزا

در این مقاله به بررسی موضوع اخذ ویزای تحصیلی آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی آلمان، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *