مهاجرت به استرالیا

هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا






هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا

استرالیا عنوان ششمین کشور پهناور دنیا را از آن خود کرده است. مطابق آمارهای اخیر به دست آمده این سرزمین در ردیف بهترین کشورهای جهان از جهت بالا بودن سطح کیفیت زندگی و همین طور رفاه مردم قرار دارد. باید بگوییم که شهرهایی همچون سیدنی، آدلاید، ملبورن و پرت از جمله پیشرفته ترین و بهترین شهرها در استرالیا برای سپری کردن زندگی شاد و مرفه هستند. یکی از مهم ترین اولویت ها برای اشخاصی که به قصد کار و یا ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت می کنند، اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور است. در صورتی که شما قصد تحصیل در استرالیا به عنوان دانش آموز را دارید، آگاهی از هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا ضرورتی اساسی دارد، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا کسب کنید.

هزینه های زندگی دانش آموزان در کشور استرالیا

در این بخش به اختصار هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا را در مواردی همچون هزینه وسایل نقلیه، مراقبت های بهداشتی، موادغذایی، هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و همین طور هزینه اجاره خانه، خدمتتان بیان می کنیم.

هزینه وسایل نقلیه در استرالیا

باید عرض کنیم که امکان استفاده از وسایل نقلیه برای مردم در استرالیا جهت انجام سفرهای درون شهری به آسانی مهیاست. هر دانش آموز در طول مدت اقامت و تحصیل خود در این کشور باید در هر ماه مبلغی معادل 137.65 دلار را برای خرید بلیط مترو در استرالیا کنار بگذارد. به بیان دیگر در هر روز مبلغ چهار دلار به خرید بلیط یک طرفه مترو اختصاص پیدا می کند.

هزینه مراقبت های بهداشتی در استرالیا

کشور استرالیا امکان استفاده از مراقبت های بهداشتی به صورت رایگان و همین طور مشاوره های پزشکی را در اختیار افراد قرار می دهد. ارائه مراقبت های بهداشتی (Medicare) دسترسی به مواردی همچون درمان به وسیله پرداخت کمک هزینه های پزشکی در مورد پزشکان متخصص، دندان پزشکان، چشم پزشکان و پزشکان عمومی را برای افراد میسر می کند. علاوه بر این با استفاده از این طرح بیمار ( شهروند استرالیا ) به صورت رایگان در یک بیمارستان عمومی تحت درمان قرار می گیرد.هزینه مراقبت های پزشکی در استرالیا به کمک مالیات تأمین می گردد.

هزینه آب، برق، تلفن در استرالیا

نرخ آب و برق و لوازم گرمایشی در استرالیا حدوداً 189.03 دلار در هر ماه است. به علاوه هر فرد به ازای هر یک دقیقه مکالمه به وسیله موبایل باید مبلغی برابر با 0.21 دلار بپردازد.

هزینه اجاره خانه در استرالیا

به طور کلی می توان گفت که هزینه اجاره خانه در کشور استرالیا در قیاس با دیگر کشورهای دنیا بالا بوده و شخص باید بخش زیادی از درآمد خود را برای پرداخت اجاره خانه کنار بگذارد. به طور معمول، اجاره یک آپارتمان سه خوابه در منطقه خارج از شهر در حدود 188745 دلار برایتان هزینه در بردارد. در صورتی که قصد اجاره همین آپارتمان را در مرکز شهر داشته باشید، باید 271482 دلار هزینه کنید. اگر تصمیم به اجاره آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر گرفته اید، باید ماهیانه 169329 دلار بپردازید. اجاره آپارتمان های خارج از مرکز شهر در استرالیا نیز ماهیانه مبلغی برابر با 1283631 دلار برای شما هزینه دارد.

هزینه خرید مواد غذایی ضروری در استرالیا

در این بخش به ارائه نرخ خرید مواد غذایی ضروری در استرالیا برای شما دوستان می پردازیم

پنیر محلی یک کیلو

9.3 دلار

گوشت گاو یک کیلو

10.15 دلار

شیر یک کیلو

1.41 دلار

سیب یک کیلو

4.09 دلار

تخم مرغ یک شانه

40.34 دلار

شیر یک کیلو

1.41 دلار

موز یک کیلو

2.49 دلار

سیب زمینی یک کیلو

3.05 دلار

سینه مرغ یک کیلو

10.15 دلار

نان یک قرص

2.53 دلار

پیاز یک کیلو

2.49 دلار

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

هزینه تحصیل دانش آموزان با توجه به دوره تحصیلی و همین طور نوع مدرسه متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در مدارس دولتی هر سال بین 6000 تا 12000 دلار بوده که این مبلغ در صورت تحصیل فرد در دبیرستان های خصوصی به مراتب بیشتر بوده و از 16000 تا 18000 دلار متغیر است.

اما در مورد شهریه دوره دبستان باید گفت که هر دانش آموز باید چیزی حدود 5000 تا 11000 را به تحصیل در این دوره اختصاص دهد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه مسکن دانش آموزان در استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه هزینه زندگی دانش آموزان در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *