خانواده

مشاوره خانواده در یزد

 

 

مشاوره خانواده در یزد

روانشناسی خانواده فرایندی است که افراد به واسطه آن می توانند در تعامل با متخصصین قرار بگیرند و برای حل مشکلات فردی و خانوادگی، به جای این که بی گدار به آب بزنند یا با روش های غیرعلمی به خودشان و دیگران آسیب برسانند، در مورد بهترین و کارآمدترین روش های حل مشکلات و بحران های خانوادگی مطلع شوند.
خوشبختانه در زمانه ما افراد به این درک رسیده اند که بهتر است به جای مشورت های غیرتخصصی و آسیب زا، با افراد فامیل و دوست و آشنا، به یک مشاور مراجعه کنند. مشاوران کسانی هستند که در رشته مشاوره تحصیل کرده اند و با توجه به گرایش تحصیلی و تجربیاتشان، می توانند در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، اختلالات روانی، مهاجرت، توانبخشی، کودک و نوجوان و… به دیگران مشاوره بدهند.
معمولاً مشاوره خانواده بیشتر از سایر انواع مشاوره با استقبال مواجه می شود، چون اکثر ما در خانواده متولد می شویم، در خانواده رشد می کنیم و هر چقدر رشد و پرورش مان در محیط خانه و خانواده سالم تر باشد، دوران بزرگسالی سالم تری خواهیم داشت و در زندگی فردی و اجتماعی موفق تر عمل خواهیم کرد.
خدمات بی شمار مشاوره خانواده در یزد و سایر شهرهای ایران نشان دهنده این است که ایرانیان ضرورت آگاهی های روانشناختی را برای افزایش سلامت روانی خانواده هایشان درک کرده اند.

مشاوره خانواده تلفنی

استقبال از مشاوره های غیرحضوری مثل مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین هر روز بیشتر از قبل می شود. شاید بتوان گفت که سبک زندگی های امروز به نوعی است که مشاوره های غیرحضوری مفیدتر و کارآمدترند.
به عنوان مثال مشغله های زندگی از همیشه بیشتر شده اند و بسیاری از افراد فرصتی برای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری ندارند. اما هر کسی می تواند به راحتی و با استفاده از یک تلفن ثابت یا همراه با یک مشاور متخصص تماس بگیرد.

 

به طور کلی مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:
  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • صرف زمان کمتر و مناسب بودن برای افرادی که مشغله های زیادی دارند
  • پاسخگو بودن در شرایط بحرانی که فرصتی برای مشاوره حضوری نیست
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

خدمات مشاوره خانواده در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز مشاوره و آموزش هوشمند است. مشاوران متخصص و با تجربه آیدانیتو در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، نظام وظیفه، کسب و کار، مهاجرت و…. به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
مشاوره خانواده در آیدانیتو شامل خدمات مختلفی می شود اما مهم ترین خدمات آن شامل موارد زیر است:

اختلالات روانی

بیماری هایی که موجب آسیب و آزار انسان ها می شوند فقط شامل بیماری های جسمی نیستند. بیماری های روانی هم بخش اعظمی از اختلالات انسان ها را تشکیل می دهند و حتی می توانند آسیب زاتر از مشکلات جسمی باشند.
مشاوره روانشناسی در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد علائم و نشانه های اختلالاتی مثل افسردگی، اضطراب، وسواس، بیش فعالی، شیزوفرنی، دو قطبی و… علل ابتلا به این اختلالات و روش های درمانشان اطلاعات کسب کنید.

ازدواج و زندگی مشترک

وقتی یک ازدواج موفقیت آمیز باشد، همسران از رابطه جنسی و عاطفی با همدیگر لذت ببرند و محیط خانه و خانواده شاد و صمیمی باشد، اعضای خانواده از سلامت روانی برخوردار هستند. به همین دلیل افزایش آگاهی قبل از ازدواج، عامل بسیار مهمی در موفقیت زندگی مشترک است.
مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا در مورد معیارهای انتخاب همسر، شرایط ازدواج، شناخت خودتان و طرف مقابل، مهارت های ارتباطی و… اطلاعات کسب کنید.

اعتیاد

شاید جمله «اعتیاد یک بلای خانمان سوز است» کلیشه ای به نظر برسد اما گویای یک واقعیت غیر قابل کتمان است. اعتیاد بر سلامت جسمی و روانی انسان ها تأثیری شدیداً منفی می گذارد و قابلیت نابودی یک خانواده را دارد.
چنانچه خودتان یا یکی از اعضای خانواده تان از بیماری اعتیاد رنج می برید، می توانید برای آگاهی از بهترین روش های ترک اعتیاد و مراقبت های پس از ترک، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مسائل جنسی

اگرچه صحبت کردن در مورد مسائل جنسی در جامعه ما یک تابوی اجتماعی است اما امروزه روانشناسان به این واقعیت پی برده اند که بدون تربیت جنسی، کودکان در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرند و زندگی های مشترک به خطر می افتند.
برای مشاوره در مورد اختلالاتی مثل دیرانزالی، زودانزالی، سرد مزاجی، ناتوانی جنسی اختلال نعوظ و…، سلامت جنسی، بهداشت جنسی، بیماری های مقاربتی، روش های جلوگیری از بارداری، انحرافات جنسی و… می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

خیانت

یکی از مهم ترین مسائل مشاوره خانواده در یزد ، مسئله خیانت است. هر روزه شهروندان بسیاری برای آگاهی از راهکارهای مقابله با خیانت، با مراکز مشاوره تلفنی تماس می گیرند.
متأسفانه  تغییراتی در سبک زندگی رواج این معضل خانوادگی را از همیشه بیشتر کرده است. اگر شما هم یکی از زنان و مردانی هستید که حدس می زنید همسرتان به شما خیانت می کند یا از بی وفایی او مطمئن شده اید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرزند پروری

انسان های سالم و موفق معمولاً دوران کودکی و نوجوانی سالمی را پشت سر گذاشته اند. والدین از سبک های فرزند پروری مختلفی برای تربیت و پرورش فرزندانشان استفاده می کنند. اما بعضی از این سبک ها شدیداً آسیب رسان هستند و می توانند در دوران بزرگسالی به اختلالات جبران ناپذیری تبدیل شوند. مشاوران خانواده آیدانیتو در مورد بهترین سبک های فرزندپروری اطلاعات به روزی دارند و می توانند این اطلاعات را در اختیار والدین قرار دهند.

کودکان و نوجوانان

دوران کودکی و نوجوانی از مهم ترین دوره های زندگی هر انسانی هستند. هر چقدر این دوران سالم تر باشد، زندگی افراد در بزرگسالی سالم تر و کم تنش تر خواهد بود. اختلالات و بحران های روانی مخصوص بزرگسالان نیستنند و کودکان و نوجوانان هم می توانند از افسردگی، اضطراب، بیش فعالی، وسواس و…. رنج بکشند.
مشاوره کودک و نوجوان نوعی از خدمات مشاوره است که والدین، معلم ها و سایر کسانی که با کودکان و نوجوانان در تعامل هستند می توانند به واسطه آن از روش های درمان اختلالات کودکان، راهکارهایی برای حل مشکلات تحصیلی کودکان، بحران های بلوغ، اختلالات رفتاری و… باخبر شوند.

سالمندان

سالمندان قشر بسیار ارزشمندی در جامعه هستند اما متأسفانه آن طور که باید به آن ها توجه نمی شود. کسانی که در خانواده شان با یک فرد سالمند زندگی می کنند یا در تعامل با سالمندان هستند، می توانند برای آگاهی از روش های مواجهه با مشکلاتی مثل اختلالات روانی سالمندان، تنهایی آن ها، بیماری های جسمی شان و بهترین سبک های مراقبت از سالمندان با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرند.
در این مقاله به موضوع مشاوره خانواده در یزد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره روانشناسی را به شما پیشنهاد می کنیم.
یک مشکل فردی یا خانوادگی ذهنتان را مشغول کرده؟ نگران سلامت روانی خودتان یا خانواده تان هستید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. و مشاوره آنلاین رایگان دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *