آیدانیتو > مشاوره انتخاب رشته ارشد
مشاوره تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته ارشد





مشاوره انتخاب رشته ارشد

بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و اخذ رتبه مورد نیاز برای قبولی در این آزمون کلیه داوطلبان در شرایط و موقعیت حساس تری در مقایسه با مرحله آزمون یعنی مرحله انتخاب رشته ارشد قرار می گیرند. در واقع نوع عملکرد آن ها در این مرحله رابطه مستقیمی در پذیرش و قبولی آن ها در رشته مورد نظر آن ها دارد. شمار زیادی از داوطلبان در اولین مرحله یعنی کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه قبولی مورد نیاز برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود می شوند ولی متأسفانه به علت عدم اطلاع کافی از شیوه صحیح انتخاب رشته در این دوره نتیجه مطلوب و خوبی را پس از اعلام نتایج به دست نمی آورند. البته باید عرض کنیم که دلیل عدم کسب موفقیت اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان در این دوره عدم اطلاع درست از شیوه چینش رشته های تحصیلی است. به این شکل که شمار زیادی از متقاضیان و داوطلبان در طی فرایند انتخاب رشته به اشتباه میزان شانس قبولی خود در مقایسه با درجه علاقه مندی خود به رشته مورد نظرشان را در اولویت قرار می دهند. این امر کاملاً اشتباه و غیر منطقی است در نتیجه با توجه به میزان اهمیت این موضوع بحث مقاله حاضر را به مشاوره انتخاب رشته ارشد اختصاص داده ایم با مطالعه مقاله مشاوره انتخاب رشته ارشد بهترین و منطقی ترین انتخاب رشته کارشناسی ارشد را تجربه نمایید.

زمان انتخاب رشته ارشد 98

از جمله بزرگ ترین و مهم ترین تغییرات به وجود آمده در کنکور ارشد سال قبل ادغام کنکور سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد بود که به تبع آن تاریخ برگزاری این آزمون مهم هم در مقایسه با سال های اخیر با تغییراتی عمده مواجه گردید. اما امسال یعنی سال 98 با وقوع اتفاق ناراحت کننده و مهیب وقوع سیل در شماری از مناطق کشورمان بنا به تصمیم مسئولین امر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به  تعویق افتاد و داوطلبان فرصت بیشتری برای مطالعه پیدا کردند. از این رو انتخاب رشته ارشد در سال 98 با تفاوتی اساسی در مقایسه با سال های گذشته روبروست.

نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته ارشد

دانشجویان عزیز به یاد داشته باشند که جهت انجام انتخاب رشته ای اصولی و بی عیب و نقص اطلاع از موارد مهمی همچون سهمیه ها، ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی و همین طور درصدهای هر کدام از دروس از اهمیتی اساسی و مهم برخوردار است شما دوستان عزیز برای کسب اطلاعات کافی در این رابطه لزوماً باید به دفترچه انتخاب رشته ارشد که در زمانی مشخص در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می یابد مراجعه کنند. علاوه بر این، همواره این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در انتخاب رشته ارشد تفاوت زیادی بین تراز و رتبه قبولی شما دیده نمی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه چینش رشته ها در انتخاب رشته ارشد

جهت کسب نتیجه ای مطلوب و عالی در مرحله انتخاب رشته ارشد بعد از مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد و کسب اطلاعات ضروری در رابطه با مواردی همچون ظرفیت رشته ها و کد رشته محل ها اقدام به انتخاب رشته ارشد نمایید. نخستین گام در مرحله انتخاب رشته ارشد شیوه چینش و مرتب سازی رشته هاست. اما در حال حاضر ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که نحوه چینش رشته ها در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید به چه شکل باشد؟ در جواب به سؤال مطرح شده باید عرض کنیم که در انتخاب رشته ارشد فرصت انتخاب یکصد رشته محل تحصیلی به هر داوطلب داده خواهد شد. در نتیجه بهتر است که شما دوست داوطلب انتخاب های خود را در سه گروه بدبینانه، واقع بینانه، خوش بینانه دسته بندی نمایید. به این شکل که ابتدا انتخاب های خوش بینانه را در فرم انتخاب رشته وارد نمایید در این انتخاب ها توجه به رتبه ضرورتی ندارد و شما تنها رشته هایی را انتخاب می کنید که به آن ها علاقه مند هستید. از جمله ویژگی های مثبت این نوع دسته بندی این است که شما به عنوان داوطلب ورود به ارشد شانس خود را جهت قبولی در رشته های تحصیلی بهتری را نیز امتحان کرده اید و در عین حال متحمل ضرری هم نشده اید. در مرحله بعد سعی در نظرگرفتن انتخاب های میانی خود به عنوان انتخاب های واقع بینانه را داشته باشید. به این علت که احتمال قبولی شما در این قبیل انتخاب ها به مراتب بالاتر است. در ضمن فراموش نکنید که تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر از سایر انتخاب ها باشد و شاید در حدود 50 درصد از انتخاب هایتان را باید به شکل منطقی صورت دهید.

اما در رابطه با انتخاب های آخر یعنی انتخاب های بدبینانه سعی داشته باشید این انتخاب ها را فقط برای مطمئن شدن از قبولی خود انجام دهید و تصور کنید که تمام شرایط دست به دست هم داده اند تا مانع از قبولی شما در انتخاب های قبلی تان شوند. به بیان دیگر به شکل بدبینانه اقدام به انتخاب رشته کنید. یادتان باشد که در صورت امکان هر صد رشته محل را در لیست انتخاب های خود داشته باشید. مشاوران تحصیلی آیدانیتو با داشتن تجربه و مهارت بالا می توانند بهترین مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به شما دوست عزیز داوطلب ارائه دهند. استفاده از مشاوره انتخاب رشته ارشد مجموعه ما یعنی آیدانیتو می تواند قبولی شما را در رشته و دانشگاه مورد نظرتان ضمانت نماید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی مشاوره انتخاب رشته ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور بزنید.
برای مشاوره انتخاب رشته ارشد ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *