آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98

رشته مهندسی هوافضا از جمله رشته های شاخص فنی و مهندسی است و بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی علاقه دارند در این رشته پذیرفته شوند. در همین راستا، اطلاع از اینکه کدام دانشگاه ها پذیرنده رشته مهندسی هوافضا هستند و برای حداقل رتبه و تراز قبولی هوافضا سراسری چقدر است، در صدر جست و جوهای شرکت کنندگان کنکور سراسری 98 در گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد. در این مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98 را بررسی خواهیم کرد تا علاقه مندان این رشته، انتخاب رشته موفقی داشته باشند.

دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری

مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98 را با معرفی دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری آغاز می کنیم. شش دانشگاه در کل کشور پذیرنده رشته هوا فضا هستند:
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیر توسی
  • دانشگاه صنعتی ارومیه
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا

ظرفیت پذیرش مهندسی هوافضا سراسری

پنج دانشگاه پذیرنده هوافضا در نوبت روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرند. براساس دفترچه انتخاب رشته سال 98 ، ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98 به قرار زیر است:
ظرفیت پذیرش مهندسی هوافضا سراسری
نام دانشگاهروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
صنعتی شریف60
صنعتی امیرکبیر4520
صنعتی‌خواجه‌نصیر40
صنعتی ارومیه45
فردوسی مشهد2412
مرکزآموزش‌عالی‌فنی‌و‌مهندسی بوئین‌زهرا60

 

معرفی کوتاه رشته مهندسی هوافضا

پیش از اینکه به سراغ آخرین رتبه قبولی هوافضا برویم، در این بخش از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری 98 ، معرفی کوتاهی درباره زیر گروه و نحوه گزینش رشته هوافضا بخوانید:
  • رشته کارشناسی هوافضا جزو رشته های زیر گروه 1 گروه آزمایشی ریاضی است.
  • ضریب های دروس تخصصی زیر گروه 1 :
عنوان درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

 

  • درس های اختصاصی در زیر گروه های تمام گروه های آزمایشی، ضریب وزنی 3 و دروس آزمون عمومی ضریب وزنی 1 دارند. یعنی ضریب درس های اختصاصی در 3 ضرب می شود.
  • نحوه گزینش رشته هوافضا کشوری است. این رشته در تمام قطب های بومی وجود دارد و در تعداد کمی از دانشگاه ها ارائه می شود. در رشته هایی که گزینش و پذیرش کشوری دارند، رتبه در سهمیه منطقه اهمیتی ندارد و فقط باید به رتبه کشوری و تراز زیرگروه توجه کرد.

محل قبولی هوافضا سراسری

همان طور که در بخش قبلی مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98 اشاره شد، در قبولی رشته هوافضا داوطلبان عزیز باید به رتبه کشوری خود توجه کنند. آخرین رتبه قبولی رشته هوافضا در سال 96 در دوره روزانه حدود 4000 کشوری بود. آخرین رتبه قبولی و درصدهای لازم برای قبولی رشته هوافضا را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:
نام دانشگاهآخرین رتبه قبولی دوره روزانهحداقل درصدهای لازم برای قبولی
صنعتی شریف570عمومی 70% اختصاصی 60%
صنعتی امیرکبیر1200عمومی 65% اختصاصی 55%
خواجه‌نصیر توسی2300عمومی 65% اختصاصی 50%
فردوسی مشهد3000عمومی 55% اختصاصی 50%
مرکزآموزش‌عالی‌فنی‌و‌مهندسی بوئین‌زهرا4000عمومی 45-40% اختصاصی 45-40%
  درصدهای و رتبه های ذکر شده محدوده رتبه های قبولی دوره روزانه را نشان می دهد؛ طبعا با درصد و رتبه های کمتر می توان در نوبت دوم و پردیس خودگردان در رشته هوافضا پذیرفته شد.
پیشنهاد می کنیم مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری هوافضا 98 را هم مطالعه کنید.
داوطلبان گرامی کنکور سراسری می توانند برای انتخاب رشته با مشاوران و کارشناسان مجرب آیدای تماس گرفته و مشورت نمایند و قبولی خود را در رشته دلخواهشان تضمین کنند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *