آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)





انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) خواهیم پرداخت. همان طور که مطلع هستید، دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی پیوسته ندارد و داوطلبانی که تمایل دارند مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند ابتدا باید مقطع کاردانی را سپری کنند و بعد کارشناسی ناپیوسته (کاردانی، کارشناسی) را انتخاب کنند. دانشگاه های علمی کاربردی بستری بسیار مناسب برای افراد شاغل ایجاد کرده است تا در حیطه کاری خود مهارت های بالایی کسب کند. رشته های علمی کاربردی با تنوع زیاد ارائه می شود و داوطلبان می توانند با توجه به عنوان شغلی خود و یا تخصص مورد علاقه انتخاب رشته کنند.

رشته های مهندسی فناوری اطلاعات علمی کاربردی

رشته فناوری اطلاعات در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی شامل رشته های زیر می شود:
  1. کاردانی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده
  2. کاردانی فناوری اطلاعات – خدمات الکترونیکی شهر
رشته فناوری اطلاعات که در دو رشته مختلف ارائه می شود در زیرگروه 104  گروه صنعت قرار گرفته است.

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات (IT)

دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال دانشجو جذب می کند، اولین پذیرش در نیمسال اول و در مهرماه انجام می شود که زمان انتخاب رشته آن در مردادماه (اواخر مرداد) است. با توجه به نزدیک شدن زمان  انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT)، در روزهای آینده از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته مطلع خواهید شد. لازم به ذکر است زمان انتخاب رشته نیمسال دوم (بهمن ماه) در آذر و یا دی ماه است.

شرایط انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات (IT)

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته، شرایط ثبت نام و انتخاب رشته این دوره طور کامل درج شده است. اما لازم می دانیم شرایط مهم انتخاب رشته را اعلام کنیم: داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید (فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری)، دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای) برای داوطلبان الزامی است. همچنین در خصوص شرابط نظام وظیفه باید برانید داوطلبان مرد در صورتی که شامل غیبت در سربازی شوند، حق ادامه تحصیل در هیچ مقطعی را نخواهند داشت، بنابراین داوطلبانی که قصد شرکت در رشته عمران بدون کنکور علمی کاربردی را دارند، باید از مدارکی مانند کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت پزشکی، ایثارگران، موارد خاص)، برگه معافیت موقت هوشمند بدون غیبت (که دارای اعتبار است) برخوردار باشند.

انتخاب رشته داوطلبان شاغل و آزاد

داوطلبان شاغل تنها مجاز به انتخاب رشته در یک زیرگروه آزمایشی هستند و رشته انتخابی آن ها باید در حیطه شغلیشان باشد. داوطلبان شاغل (عمران) تنها می توانند 20 کد رشته از زیرگروه 607 داشته باشند در غیر این صورت تمامی انتخاب های آن ها حذف خواهد شد. داوطلبان آزاد می توانند در رشته های غیر از رشته مدرک کاردانی، 20 انتخاب در یک گروه آزمایشی داشته باشند، داوطلبان علاقه مند به فناوری اطلاعات باید کد رشته های مربوط به عمران ر ادر گزینه های اولیه خود قرار دهند.
پیشنهاد می کنیم بعد از انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 (IT) مقاله لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 98 را مطالعه کنید.
اگر سؤالی در زمینه انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی فناوری اطلاعات 98 دارید آن را با مشاوران آیدانیتو مطرح کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *