آیدانیتو > رشته های بدون کنکور سراسری و آزاد 99
بدون کنکور, تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی فناوری اطلاعات, لیست رشته ها پزشکی بدون آزمون سراسری, لیست رشته ها دکتری بدون آزمون سراسری, لیست رشته ها کاردانی بدون کنکور سراسری, لیست رشته ها کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری, لیست رشته ها کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری, لیست رشته ها کارشناسی بدون کنکور سراسری, مصاحبه دکتری مهندسی فناوری اطلاعات

رشته های بدون کنکور سراسری و آزاد 99

رشته های بدون کنکور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

کسب علم همیشه هم در دین و هم توسط بزرگان به همه پیشنهاد شده و کسب علم و دانش و بالا رفتن تحصیلات دانشگاهی همواره از نیازهای اساسی بشر بوده و هر فرد سالهای زیادی از زندگی خود را صرف یادگیری انواع علوم می کند. از طرف دیگر، نداشتن تحصیلات عالیه مانع از حضور فرد در پست های شغلی مناسب و پیشرفت فراوان وی است. ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد بدون کنکور و یا دکترا باشید.
اما دغدغه های زندگی روزمره شانس قبولی در دانشگاه را از شما گرفته است. بهترین راه در این اوقات شرکت در طرح بدون آزمون دانشگاه سراسری بوده که می تواند شما را بدون استرس ها و نگرانی های کنکور و صرف وقت زیاد برای مطالعه دروس آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به آرزوهایتان برساند. نکته قابل توجه این که آشنایی با لیست رشته های بدون کنکور سراسری  در این زمان اهمیتی ویژه پیدامیکند. شما دوستان گرامی مسلماً با ارزیابی و تحلیل لیست رشته های بدون کنکور سراسری 99 دست به انتخاب های بهتر و عقلانی تری زده و با آگاهی جلو می روید. در این مطلب لیستی از این رشته های سراسری را به طور جامع برای شما دوستان گرامی بیان می داریم. باشد که مقاله پیش رو اطلاعات لازم را در رابطه با لیست رشته های بدون کنکور سراسری 99 در اختیار شما داوطلبان قرار دهد. لازم به ذکر است که لیست رشته های ذکر شده در این نوشته در کلیه مقاطع تحصیلی بوده و رشته های هر سه گروه اصلی تجربی، انسانی و ریاضی به طور کامل ذکر شده اند. اگر طالب علم هستید، به مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه نیاز خواهید داشت.

دفترچه مخصوص رشته های بدون کنکور

همان طور که در جریان هستید داوطلبان و متقاضیان رشته های با آزمون و همین طور جذب و پذیرش بر طبق سوابق تحصیلی کنکور به صورت همزمان و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام می کردند. اما از کنکور سراسری سال 98 به بعد ثبت نام بدون کنکور سراسری و ثبت نام دوره های با آزمون به شکل مجزا صورت می پذیرد. از این جهت لیست رشته های براساس سوابق تحصیلی در دفترچه ای انتشار یافت و در بهمن ماه 97 در سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفت. از جمله مندرجات دفترچه بدون کنکور دانشگاه سراسری می توان به سهمیه ها، شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان، مدارک لازم جهت ثبت نام و مقررات وظیفه عمومی اشاره کرد. بسیار عالی می باشد تا در زمینه هایی مانند مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری هم اطلاعاتی داشته باشید.

لیست رشته های بدون کنکور 99

در این زمینه سازمان آموزش و پرورش کشور و وزارت علوم تعیین کننده شرایط هستند. بر طبق تصمیمات اخذ شده به وسیله سازمان آموزش و پرورش کشور و وزارت علوم دو دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون کنکور سراسری سال 98 به صورت مجزا از یکدیگر و در زمان های مختلفی انتشار یافتند و بالغ بر هشتاد و پنج درصد از رشته محل های دانشگاهی به شکل بدون آزمون و بر طبق سوابق تحصیلی پذیرای دانشجویان هستند. در صورتی که شما نیز همچون شمار زیادی از داوطلبان تمایل به انتخاب رشته های بدون آزمون در دوره های مختلفی از جمله شبانه و روزانه را دارید لزوماٌ باید از لیست کلیه رشته محل های بدون آزمون در گروه آزمایشی خود اطلاعات موثق و کاملی را در دست داشته باشید. برای شناخت لیست رشته های بدون آزمون در گروه آزمایشی خود شامل گروه تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. همچنین برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور میتوانید بر روی لینک آبی کلیک کنید.

رشته های تجربی بدون کنکور

از آن جایی که گروه علوم تجربی از جمله گروه های آزمایشی پرطرفدار در میان سایر گروه های آزمایشی از جمله ریاضی، زبان و هنر است و افراد علاقمند به رشته های گروه پیراپزشکی و پزشکی رقابت سنگینی برای قبولی در یکی از بهترین دانشگاه ها در کشور را دارند. رشته های این دو گروه هنوز هم به شکل با آزمون دست به جذب دانشجو بدون کنکور می زنند. اما بیشتر از 85 درصد از رشته های تجربی به شکل بدون آزمون برای داوطلبان ارائه شده اند. برای آشنایی با لیست کامل رشته های بدون آزمون در گروه تجربی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های ریاضی بدون کنکور

کسانی که با علاقه به ریاضی و فیزیک تحصیل می کنند، اشخاصی هستند که به گروه ریاضی فیزیک وارد می گردند و به امید ادامه تحصیل در یکی از رشته های علوم پایه و فنی مهندسی به این رشته وارد می شوند و این امکان در اختیارشان گذاشته شده است که در بسیاری از رشته های محبوب و پرطرفدار همچون صنایع، برق و یا مهندسی عمران به صورت بدون آزمون به تحصیل بپردازند. اما باید در نظر داشته باشید که ورود به دانشگاه های پرطرفدار و مطرحی همچون دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران شرکت در آزمون سراسری الزامی به نظر می رسد و افراد در صورت کسب رتبه و امتیاز مناسب امکان راهیابی به این دانشگاه های بزرگ را پیدا می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره رشته های بدون آزمون گروه ریاضی فیزیک و پرستاری بدون کنکور و شناخت کامل این رشته ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

رشته های انسانی بدون کنکور

در رابطه با رشته های مرتبط با گروه علوم انسانی همواره این واقعیت را می توان مشاهده کرد که تقریباٌ تمامی رشته ها بدون آزمون و بر طبق سوابق تحصیلی امکان جذب دانشجو را دارند. از میان این رشته ها می توان از مدیریت، حسابداری، روانشناسی و حقوق یاد کرد. در صورت نیاز به آشنایی با رشته های گروه علوم انسانی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های هنر بدون کنکور

رشته های گنجانده شده در گروه هنر نیز از دیگر رشته هایی هستند که به صورت بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کنند. آیا شما به عنوان یک فرد داوطلب تحصیل در رشته های این گروه آزمایشی از اسامی رشته های بدون آزمون گروه هنر اطلاعی دارید؟ در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با لیست رشته های بدون آزمون گروه آزمایشی هنر با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

رشته های زبان بدون کنکور

رشته های گروه آزمایشی زبان نیز از دیگر رشته هایی است که به صورت بدون آزمون نیز می توان در آنها ادامه تحصیل داد. اگر شما نیز تمایل به تحصیل بدون کنکور در رشته های زبان را دارید برای آشنایی هر چه بیشتر با این قبیل از رشته ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

لیست رشته های بدون آزمون سراسری دوره کاردانی

رشته های پرتعدادی در مقطع کاردانی تعریف می شوند که بدون شرکت در کنکور، می توانید در آن ها ادامه تحصیل دهید و این دسته از رشته های به رشته های بدون کنکور معروف هستند . باید بدانید که از جمله مهم ترین این رشته ها عمران، معدن، برق و مکانیک است. با توجه شمار زیاد این رشته های بدون کنکور، در ادامه به ذکر برخی از آن ها بسنده می کنیم. بهتر است تا قبل از مطالعه جدول مطالب صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری سراسری و آزاد را بخوانید.
*گروه علوم ریاضی و فنی (کاردانی)
1کاردانی نقشه برداری
2کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی
3کاردانی معماری
4کاردانی فنی مکانیک
5کاردانی فنی معدن
6کاردانی فنی عمران
7کاردانی فنی صنایع
8کاردانی فنی خط و ابنیه
9کاردانی فنی جوشکاری
10کاردانی فنی برق
11کاردانی علوم ورزشی
12کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی
13کاردانی تکنولوژی آبیاری
*گروه علوم تجربی (کاردانی)
1کاردانی علوم ورزشی
2کاردانی شیمی آزمایشگاهی
3کاردانی تولید و فرآوری خرما
4کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
5کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
6کاردانی تکنولوژی گیاهی
7کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی

جهت آگاهی از تمامی رشته هایی که در مقطع کاردانی می توانید بدون کنکور در آن ها تحصیل کنید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های بدون آزمون سراسری مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی نیز رشته های بدون کنکور بسیاری وجود دارند که امکان تحصیل در آن ها فراهم است. با توجه به تعدد این رشته ها، در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه رشته های بدون کنکور سراسری در مقطع کارشناسی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
*لیست رشته های بدون آزمون سراسری  (مقطع کارشناسی)
1گروه علوم ریاضی و  فنی
2ریاضیات و کاربردها
3اقتصاد کشاورزی
4فیزیک
5علوم کامپیوتر
6مهندسی معماری
7مهندسی کامپیوتر
8مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)
9شیمی کاربردی
10آمار
11فیزیک مهندسی
12مهندسی برق
13مهندسی عمران (کشاورزی)
14مهندسی پزشکی
15مهندسی صنایع
16علوم قرآن و حدیث
17علوم ورزشی
18علوم و مهندسی آب
19مهندسی معدن
20هتلداری
21مهندسی ایمنی
22مهندسی مواد و متالوژی
*گروه علوم انسانی
1جغرافیا
2زبان و ادبیات ترکی آذری
3علوم ورزشی
4حقوق
5فقه و حقوق اسلامی
6جهانگردی
7علوم انتظامی
8علوم قرآن و حدیث
9زبان و ادبیات عربی
10مدیریت صنعتی
11فلسفه و کلام اسلامی
12هتلداری
13معارف اسلامی و تاریخ
14معارف اسلامی و کلام
15معارف اسلامی و علوم قرآنی
16معارف اسلامی و اخلاق
17معارف اسلامی و علوم تربیتی
18معارف اسلامی و ادیان
 جهت آگاهی از تمامی رشته هایی که در مقطع کارشناسی می توانید بدون کنکور در آن ها تحصیل کنید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

این موضوع با توجه به شرایط و قانون های هر دانشگاه متفاوت است. در صورت تمایل به ادامه تحصیل بدون کنکور در یکی از دانشگاه های کشور و در مقطع کارشناسی ارشد باید منتظر فراخوان اعلام شده از جانب هر دانشگاه باشید. چون در هر سال تعداد دانشگاه های پذیرنده دانشجویان استعداد درخشان در دوره ارشد متفاوت است.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سوالی در زمینه لیست رشته های ارشد بدون کنکور دارید، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های دکتری بدون کنکور سراسری

در مقطع دکتری نیز امکان تحصیل بدون کنکور از دو طریق تحصیل در پردیس های خودگردان و استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان وجود دارد. پردیس های خودگردان در رشته های متعددی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند و شروط مختلفی نیز برای پذیرش از طریق قانون استعدادهای درخشان وجود دارد. از جمله مهم ترین شروط پذیرش از طریق استعدادهای درخشان شرط معدل و سپری نشدن بیشتر از 2 سال از تاریخ فارغ التحصیلی است.
اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت بدون کنکور را دارید، برای آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام رشته مناسب من خواهد بود؟

امکان ادامه تحصیل در رشته های بسیاری وجود دارد، اما اینکه بدانید، با توجه به شرایط و علایق شما، کدام رشته برایتان مناسب تر خواهد بود، شما را گام ها به پیش می راند. متاسفانه اکثر داوطلبان به دلیل کم تجربگی، رشته هایی را انتخاب می کنند که علاوه بر اینکه بازار کاری مناسبی ندارد، اشباع نیز شده است. یک جامعه علاوه بر دکتر و مهندس، به برخی از رشته ها، نیاز مبرم تری دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در روند انتخاب رشته با دقت بیشتری عمل کنید و در این زمینه با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند و با بررسی جنبه های مختلفی مانند بازار کار، به شما بهترین رشته ها را پیشنهاد می دهند.
برای انتخاب بهترین رشته، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بازار کاری کدام رشته بهتر است؟

اگر یکی از مهم ترین معیار های انتخاب رشته را بپرسید به شما می گوییم بازار کار خوب آن رشته  از مهم ترین ویژگی های رشته تحصیلی شما باید باشد. بازار کار، از جمله مواردی است که بسیاری از داوطلبان به آن توجه نمی کنند و در روز فارغ التحصیلی تازه به این فکر می افتند که حالا مدرکشان را باید بر سر کدام کوزه بگذارند تا بتوانند آب خنک تری نوش جان کنند. از ما به شما نصیحت، در فرآیند انتخاب رشته، به بازار کار توجه ویژه ای نمایید چرا که حتی اگر دکتری داشته باشید، اگر زمینه کاری برایتان وجود نداشته باشید، سال های عمرتان را تلف کرده اید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه حتما با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو با آنالیز بازار کار رشته ها، به شما در انتخاب بهترین رشته، یاری می کنند.
شاید رشته ای که انتخاب می کنید، شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند! برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته ی مورد علاقه ام را کدام دانشگاه ها ارائه می دهند؟ کدام دانشگاه از نظر سطح علمی بالاتر است؟

به رشته ای علاقه مندیم و تصمیم خود را گرفته ایم که فقط در آن رشته ادامه تحصیل دهیم. در حقیقت با انتخاب رشته، نیمی از راه را طی کرده ایم اما برای پیمودن نیمه ی دیگر راه بایستی از دانشگاه هایی که رشته را ارائه میدهند نیز آگاهی داشته باشیم. با توجه به اینکه معمولا واحدهای دانشگاهی رشته های متعددی را ارائه می دهند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از واحد های دانشگاهی که در رشته ی مورد نظر شما، دانشجو می پذیرند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهند داد.

ثبت نام رشته های بدون کنکور

برای برداشتن این قدم ها باید اطلاعات کافی داشته باشید. آیا شما به عنوان داوطلب شرکت در دوره های بدون کنکور سراسری با نحوه، زمان، شرایط و یا حتی مدارک لازم برای ثبت نام در رشته های تحصیلی بدون آزمون آشنایی کافی را دارید؟ در صورت نیاز به بدست آوردن اطلاعاتی جامع در مورد جزئیات ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در ادامه مقاله لیست رشته های بدون کنکور سراسری مطالعه مقاله ثبت نام بدون کنکور را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای کسب آگاهی از دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

111 دیدگاه در “رشته های بدون کنکور سراسری و آزاد 99

  1. reza گفت:

    سلام
    میخواستم لیست رشته های بدون کنکور بدونم ؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور بایستی دفترچه رشته های بدون کنکور را دریافت و به دقت مورد مطالعه قرار دهید. در ضمن رشته های بدون کنکور سراسری با رشته های بدون کنکور آزاد را به صورت مجزا باید بررسی نمایید.

  2. برومند گفت:

    سلام
    اياپيراپزشكى هاجزدسته ى رشته هاى بدون كنكور دراينده قرارخواهندگرفت؟؟؟اگر اينطورباشه تفاوتى بين سوابق تحصيلي نظام جديدو قديم خواهدبود؟؟؟يااينكه گروهى الويت قراربگيرند؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در حال حاضر یکسری از پیراپزشکی ها در لیست رشته های بدون کنکور قرار گرفته است ولی اینکه همه ی رشته های پیراپزشکی در لیست رشته های بدون کنکور قرار بگیرند، دور از انتظار است.

  3. اشکان گفت:

    سلام لطفا رشته های بدون کنکوردانشگاههای پردیس خود گردان و فراگیر پیام نور در مقطع ارشد را اعلام کنید .

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور بایستی در قدمم اول گروه آزمایشی خود را که شامل انسانی، فنی، علوم پایه و هنر می شود، مشخص نمایید.

  4. احد گفت:

    سلام‌
    میخواستم بدونم آیا مدرک رشته های بدون کنکور چقدر میتونه برای کارمندای دولتی معتبر باشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مدرک رشته های بدون کنکور سراسری معتبر است.

  5. Mitrahoseini گفت:

    سلام وقتتون بخير
    ميخواستم بدونم رشته هاي بدون كنكور اعتبار دارن؟ درمدرك قيد ميشه كه بدون كنكور بوده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، رشته های بدون کنکور در مدرک قید نمی شوند و اعتبار دارند.

  6. گنکوری گفت:

    سلام..رشته های بدون کنکور پردیسهای بین الملل چیه؟پزشکی رو هم دارن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور پردیس بایستی گروه آزمایشی خود را تعیین نمایید. در پاسخ به سوال دومتان درباره رشته های بدون کنکور که آیا پزشکی شامل این رشته ها می شود یا خیر بایستی بگوییم که در حال حاضر رشته پزشکی در لیست رشته های بدون کنکور تعریف نشده است/

  7. alireza گفت:

    سلام وقت بخیر…
    رشته هاى بدون كنكور برای گروه زبان نداریم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر دوست عزیز، بله رشته های بدون کنکور برای گروه زبان در دانشگاه های سراسری و آزاد تعریف شده است.

  8. mgk گفت:

    سلام ایا رشته فیزیک دانشگاه های تهران هم بدون کنکورن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ باید صبر کنید تا دفترچه انتخاب رشته مرداد ماه انتشار یابد.

  9. مرضی گفت:

    سلام خسته نباشید ،کدوم از دانشگاههای آزاد تهران روانشناسی بدون کنکور دارن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، واحدهای رودهن، شهرقدس، اسلامشهر، یادگارامام ،تهران شرق و … روانشناسی را بدون کنکور پذیرش دارند.

  10. محمدرضا دلاوری گفت:

    سلام وققتون بخیر
    می خواستم بدونم آیا تفاوتی بین رشته های با آزمون و رشته های بدون کنکور (یعنی رشته های براساس سوابق تحصیلی از جهت اختصاص خوابگاه و امکانات رفاهی به دانشجویان وجود دارد؟ سوال بعدی هم این که دانشجوی دوره های روزانه بدون آزمون باید هر ترم شهریه ای رو پرداخت کنه یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز
      باید به عرض برسانم که شما دوست گرامی در صورت پذیرش در یکی از رشته های بدون آزمون در دروه روزانه نیازی به پرداخت مبلغی به عنوان شهریه در هر ترم تحصیلی ندارید و مدرکی که در پایان دوره تحصیلی دریافت می کنید هیچ تفاوتی با مدرک دریافتی شما و بقیه داوطلبانی که به وسیله کنکور سراسری وارد دانشگاه های روزانه شده اند وجود نخواهد داشت.

  11. پریسا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    عذر می خوام می خواستم بدونم در رشته های بدون کنکور روزانه هم خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله در دوره های روزانه بر طبق سوابق تحصیلی هم شاهد ارائه خوابگاه برای دانشجویان هستیم. البته این امر در صورت وجود ظرفیت خالی امکان پذیر است.

  12. مهناز گفت:

    با سلام خدمت شما
    می خواستم بدونم برای پذیرش تو رشته های بدون آزمون دانشگاه ها سوابق تحصیلی توی کدوم پایه از بقیه مهم تره؟ دهم؟ یازدهم؟ یا دوازدهم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها بر طبق معدل کتبی دیپلم یعنی نمره های امتحانات نهایی پایه دوازدهم تحصیلی صورت می گیره.

  13. محمد مهدی عظیمی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    می بخشین آخرین مهلت مشخص شده برای ثبت نام کارشناسی بدون آزمون و بر طبق سوابق تحصیلی تا چه زمانی هستش؟ از اونجایی که هر کسی یه تاریخی رو می گه من واقعاٌ گیج شدم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ثبت نام بدون آزمون برای دانشگاه های سراسری تا بیست و هشتم شهریور ماه برای شما و سایر داوطلبان امکان پذیر است.

  14. مینا احمدی گفت:

    سلام. معدل کل من 18/36 صدم و معدل کتبی دیپلمم هم برابر با 17/03 هستش. می خوام بدونم آیا امکان پذیرش و قبولی تو رشته زمین شناسی دانشگاه لرستان و یا رشته شیمی محض رو دارم؟ باید عرض کنم که بنده بومی و ساکن این استان هستم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. باید عرض کنم که بله شانس قبولی برای شما جهت پذیرش تو این رشته ها و دانشگاه ها وجود داره، هر چند باید معدل رقیبای خودتونم رو هم در نظر بگیرین.

  15. مسعود دلاوری گفت:

    سلام و ممنون از سایت خوبتون
    من با معدل 11/86 تو رشته علوم انسانی امکان پذیرش تو رشته حسابداری یا مهندسی صنایع رو تو دانشگاه پیام نور شهرکرد دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      شما امکان شرکت و انتخاب رشته تو کد رشته محل های مورد علاقتون رو دارین ولی یادتون نره که شانس قبولی شما بستگی زیادی به معدل رقیبای شما داره.

  16. علیرضا اکبری گفت:

    سلام
    می بخشین من دیپلمم رو تو رشته انسانی گرفتم و به صورت بدون کنکور تو رشته های ارتباط تصویری و ادبیات نمایشی دانشگاه غیرانتفاعی شهر مشهد رو ثبت نام کردم. فقط یه موردی هست و اونم اینه که من تو آزمون عملی شرکت نکردم. می خوام بدونم آیا مشکلی واسم پیش نمیاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      باید عرض کنم که تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی هیچ نیازی به شرکت تو آزمون عملی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه نیست.

  17. سمانه گفت:

    می بخشین رشته های گروه هنر مثل موسیقی و نقاشی که باید کنکور عملی هم برای ورود به اونا بدیم هم امکان ورود به صورت بدون کنکور رو دارن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      بله چرا که نه…. شما می تونین به صورت بدون آزمون تو رشته های نوازندگی موسیقی ایرانی و نقاشی شرکت و در صورت قبولی ادامه تحصیل بدین.

  18. هستی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یه سوالی داشتمو راستش من مدرک کاردانی دارم. قصد دارم توی کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه های سراسری که 2 ساله هستش شرکت کنم. ولی یه مشکلی هست و اونم اینه که باید معدل پیش دانشگاهی رو توی فرم ثبت نام وارد کرد که من مدرک پیش رو ندارم. یعنی میشه معدل فوق دیپلم رو به جاش بزنم؟ تو رو خدا راهنمایی کنین.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های سراسری دیگه زمانش تموم شده.

  19. نیلوفر گفت:

    سلام من رشتم تجربی هستش و با معدل 9/87 قصد ثبت نام تو رشته های بدون کنکور تجربی رو دارم. آیا شانس قبولی و پذیرفته شدن توی رشته های زیست شناسی سلولی و یا شیمی رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      باید عرض کنیم که با توجه به معدلتون شانس قبولی شما پایینه.

  20. آیدانیتو گفت:

    سلام . خیر معدلتون کمه

  21. سارا گفت:

    سلام. وقتتون بخیر و خسته نباشین
    عذر می خوام معدل کل من تو رشته تجربی 11/30 هستش. آیا می تونم بدون کنکور شیمی محض تو دانشگاه روزانه قبول بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر معدل شما پایین هستش.

  22. ماریا گفت:

    سلام. عذر می خوام من می خوام تو دوره بدون کنکور انتخاب رشته کنم. ولی خب هم می خوام توی رشته تجربی باشه و هم زبان. البته من زبان رو بیشتر دوست دارم و می خوام اول بزنم. آیا اماکن انتخاب رشته توی دو تا رشته رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      بله امکانش هست و می تونین از هر دو گروه آزمایشی انتخاب رشته کنین.

  23. پوریا مرادی گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    عذر می خوام من معدل کتبیم توی رشته ریاضی 14 و نیم و معدل کلم 17 شده. می خواستم بدونم امکان قبولیم تو تمام دانشگاه های غیرانتفاعی شهرهای کرج، تهران و قزوین در رشته های مهندسی برق، شیمی، نفت و کامپیوتر وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      باید عرض کنم که شما شانس قبولی توی این دانشگاه ها و رشته هایی که گفتین رو دارین. ولی خب این شانس بستگی بسیار زیادی به معدل رقیبای شما داره.

  24. هدی گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    می بخشید من معدل کتبی دیپلمم شده 12 و هجده صدم. حالا می خوام بدونم فقط شانس قبولی توی رشته های دانشگاه پیام نور رو دارم یا اینکه تو آزاد و روزانه هم انتخاب رشته کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم
      به نظر من بهتر هستش که شانستون رو توی دانشگاه آزاد و روزانه هم امتحان کنین.

  25. ماهان گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام می خواستم بدونم من با معدل کل 15/50 و معدل کتبی 11 می تونم تو رشته مهندسی برق بدون کنکور پذیرفته بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که امکان قبولی شما در دوره روزانه دانشگاه ها بسیار کم هستش.

  26. محسن گفت:

    سلام. وقتتون بخیر
    عذر می خوام می خواستم بدونم زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری تموم شده یا هنوز هم فرصت داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      باید عرض کنم که ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری تا ساعت 24 امشب یعنی 31 شهریور ماه ادامه داره و می تونین برای ثبت نام اقدام کنین.

  27. مائده گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    در صورتی که توی پذیرش بدون کنکور دانشگاه روزانه قبول بشم امکان شرکت تو کنکور 99 رو دارم یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما امکان انصراف از دانشگاه محل قبولی و شرکت در کنکور سراسری رو دارین. اما اصلاٌ نمی تونین از رشته محل های روزانه انتخاب رشته کنین.

  28. مهشید گفت:

    سلام
    می بخشین نتیجه بدون کنکور سراسری پس کی اعلام میشه؟ خسته شدیم از انتظار.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      بر طبق اعلام رئیس سازمان سنجش نتایج بدون کنکور سراسری 98 تا امروز 7 مهر به اطلاع داوطلبان شرکت کننده می رسد.

  29. شقایق گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    پس کی نتایج بدون کنکور سراسری میااادددد؟؟؟؟ مگه نگفتن 7 مهر؟؟؟؟؟ پس چرا هیچ خبری نشد؟؟؟؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله درسته اما دیروز منتشر نشد….. امروز یعنی 8 مهر احتمال انتشار نتایج هست.

  30. حمیده گفت:

    سلام
    پس کی نتایج بدون کنکور سراسری میاد؟؟؟؟ مگه نگفتن 7 مهر پس چرا هیچ خبری نشد؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نتایج امروز اعلام شد و می تونین جهت مشاهده نتایج به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنین.

  31. رضا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    متن برای ثبت نام در دانشگاه در رشته کاردانی مکانیک مراجعه کردم. ولی متأسفانه دانشگاه به من گفتن کد رشتتون با عنوانش هیچ همخوانی نداره و اصلا امکان ثبت نام برای شما نیست. چون راهمم دوره نمی تونم بیام تهران و از سازمان سنجش پیگیری کنم. توروخدا یه راهی جلوی پام بگذارین.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      متأسفانه شما رشته هایی رو انتخاب کردین که با عنوان دیپلمتون مغایرت داشته و مسلم هستش که نمی تونین تو دانشگاه ثبت نام کنین. در صورت دور بودن راه برای مراجعه به سازمان سنجش امکان برقراری تماس برای شما هستش.

  32. مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می خواستم بدونم ورود به دانشگاه فرهنگیان هم به صورت بدون آزمون وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز… خیر پذیرش دانشگاه فرهنگیان فقط به صورت با آزمون هستش.

  33. شاهین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین یه سوال داشتم. در صورت انتخاب رشته در بدون کنکور روزانه و قبولی باز هم در سال بعدش امکان انتخاب رشته بدون آزمون در اختیارمون قرار می گیره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      واقعیتش شما امکان انتخاب رشته رو دارین اما نه در رشته های محل های روزانه

  34. امیررضا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم رشته مکانیک هم به صورت بدون کنکور ارائه میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام بله دوست عزیز. این رشته رو می تونین در دانشگاه های مختلف سراسری و آزاد به صورت بدون کنکور بخونین.

  35. نغمه گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا رشته مهندسی کامپیوتر هم به صورت بدون آزمون توی دانشگاه های مختلف ارائه میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله این رشته در دانشگاه هایی مثل دانشگاه های سراسری و آزاد به شکل بدون آزمون ارائه میشه.

  36. مهشاد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    می بخشین من می خوام تو دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل بدم می خواستم بدونم بین رشته روانشناسی و حسابداری کدوم بهتر هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتر هستش که در مورد هر دو رشته تحقیق کنین و با توجه به اطلاعات بدست اومده یکی از رشته ها رو انتخاب کنین.

  37. آیدانیتو گفت:

    سلام و خسته نباشید
    می بخشین من می خوام تو دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل بدم می خواستم بدونم بین رشته روانشناسی و حسابداری کدوم بهتر هستش؟

  38. هدی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم امسال هم برای دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور در مرحله دوم یعنی بهمن ماه رو داریم یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله ثبت نام برای ورودی بهمن ماه هم برای بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام میشه و می تونین ثبت نام کنین.

  39. لاله گفت:

    سلام
    می بخشین می خواستم بدونم دانشگاه محقق اردبیلی برای دوره دوم یعنی بهمن ماه دانشجو جذب می کنه یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر نمیشه نظری داد و باید منتظر انتشار دفترچه بدون کنکور سراسری در بهمن ماه بود.

  40. سلما گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من واقعاٌ یه موضوعی ذهنم رو درگیر کرده و اونم اینه که من قبلاٌ رشتم انسانی بوده و الان قصد تغییر رشته دارم. اما نمی دونم اگه بخوام برم دانشگاه آزاد درس بخونم چه رشته ای بهتره؟ اصلاٌ امکان خوندن داروسازی یا هوشبری رو تو دانشگاه آزاد دارم یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز برای ادامه تحصیل تو رشته های داروسازی و یا هوشبری حتماٌ باید کنکور تجربی بدین. ولی در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم در رشته انسانی امکان شرکت در کنکور سراسری تجربی رو دارین.

  41. ماریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین یه سؤالی داشتم و اونم اینه که رشته فیزیوتراپی رو می تونم بدون آزمون تو دانشگاه های سراسری و یا آزاد بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر امکان تحصیل بدون آزمون در رشته فیزیوتراپی چه در دانشگاه های سراسری و چه در دانشگاه های آزاد به هیچ وجه وجود نداره.

  42. شاهین بیکی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من با داشتن دیپلم انسانی می تونم برای پذیرش بهمن ماه دانشگاه آزاد تو رشته روانشناسی و در دانشگاه آزاد استان تهران به صورت بدون آزمون پذیرش بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      دوست عزیز فعلا نمی تونم به صورت قطعی حرفی در این رابطه بزنم و باید منتظر انتشار دفترچه برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد بمونید.

  43. ساره گفت:

    سلام وققتون بخیر
    عذر می خوام می خواستم بدونم بدون کنکور سراسری برای دوره دوم یعنی بهمن 98 هم ثبت نام داره یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله دوست عزیز. ثبت نام و انتخاب رشته در بهمن ماه و برای دوره دوم هم انجام میشه و می تونین اقدام به ثبت نام کنین.

  44. شادی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    عذر می خوام من توی دانشگاه پیام نور تالش و در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی پذیرفته شدم و ثبت نام هم کردم و کلاسامم شروع شده. راستش دانشگاه پیام نور تالش اولین انتخاب من بود. حالا می خوام بدونم که از بهمن ماه چجوری می تونم وارد دانشگاه محقق اردبیلی بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دوست عزیز پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب رشته برای مرحله دوم در بهمن ماه شرکت کنین.

  45. حدیث ارجمندی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم ثبت نام بدون کنکور سراسری برای مرحله دوم یعنی بهمن ماه هستش یا اینکه فقط یک مرحله بود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله دوست عزیز. ثبت نام برای بدون کنکور دانشگاه های سراسری در بهمن ماه هم انجام میشه و می تونین ثبت نام کنین.

  46. شهره معظمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام برای شرکت و ثبت نام در بدون کنکور سراسری واسه بهمن ماه باید چه کاری انجام بدم؟ چه رشته هایی بدون کنکور ارائه شدن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تا زمان انتشار دفترچه در سایت سازمان سنجش باید صبر بفرمایین. لیست رشته ها هم در دفترچه منتشر شده در این ساست قابل رؤیت هستش.

  47. شهرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا ثبت نام بدون کنکور سراسری برای دوره بهمن هم انجام میشه یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      ثبت نام برای دوره دوم یا همون بهمن ماه وجود نداره اگر هم باشه به صورت تکمیل ظرفیت هستش.

  48. امید باقری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین چیزی تحت عنوان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری برای دوره دوم یا بهمن ماه داریم یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که ثبت نام بدون کنکور سراسری برای دوره دوم وجود نداشته و در صورت وجود این ثبت نام در قالب تکمیل ظرفیت انجام میشه که اونم برگزاری یا عدم برگزاری اون هنوز به اطلاع داوطلبان نرسیده.

  49. روشنک گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم برای رشته های دانشگاه های سراسری هم جذب دانشجو در بهمن ماه وجود داره یا اینکه فقط یه دوره بود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که برای دوره دوم ثبت نام وجود نداره اگر هم ثبت نامی انجام بشه فقط به صورت تکمیل ظرفیت هستش که اون هم هنوز اخباری در این زمینه منتشر نشده

  50. شهرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین در صورت ثبت نام در رشته های بدون کنکور امکان ثبت نام در در کنکور سال بعدش برامون وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم
      بله مشکلی نداره… این موضوع تنها در صورتی صادق هستش که در دوره های روزانه قبول شده باشین.

  51. احسان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم کدوم یکی از رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بدون کنکور دارن؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      دوست عزیز رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور جذب دانشجو نداره.

  52. رضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم من با مدرک انسانی نظام قدیم می تونم تو رشته تجربی کنکور بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله دوست عزیز شما امکان انجام این کار رو دارین و می تونین تو رشته تجربی کنکور بدین

  53. نکیسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من دانش آموز سال دوازدهم در رشته تجربی هستم. می خواستم بدونم می تونم برای تحصیل در رشته شیمی دانشگاه روزانه ثبت نام کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله مشکلی برای ثبت نام و تحصیل وجود نداره

  54. مهلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من رشتم ریاضی هستش و نظام قدیم هم هستم. می خوام تو آزمون سراسری انسانی شرکت کنم. آیا این امکان برای من وجود داره یا اینکه فقط تو رشته خودم می تونم کنکور بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم
      بله مشکلی نداره و می تونین تو کنکور رشته انسانی شرکت کنین.

  55. محمدرضا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم با داشتن دیپلم نظام قدیم تجربی میشه رشته تو کنکور ریاضی شرکت کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله دوست عزیز مشکلی نداره

  56. مسیح گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من رشتم تجربیه و سال دوازدهم هستم. می خواستم بدونم آیا می تونم به صورت بدون آزمون توی رشته نفت تحصیل کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم
      بله دوست خوبم هیچ مشکلی نداره و می تونین شرکت کنین.

  57. علی گفت:

    سلام من رشتم الکترونیک هستش میخواستم بدونم بعدگرفتن دیپلمم میتونم دررشته ی عمران بدون دادن کنکورادامه تحصیل بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *