آیدانیتو > تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه
مهاجرت به ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه






تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

کشور ترکیه به عنوان کشوری اوراسیایی در دنیا مشهور است که بخش کوچکی از آن در منطقه بالکان اروپا و بخش بزرگتری از این کشور در منطقه جنوب غرب قاره آسیا قرار دارد. این کشور از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار می باشد و از جمله منابع درآمد آن از طریق گردشگری است. اما علاوه بر این مسئله وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و همین طور مدارس معتبر نیز زمینه ای بسیار عالی را جهت کسب علم در محیطی با سطح کیفی بالا برای مردم و دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. از این رو، افراد بسیاری از کشورهای همجوار و سایر مناطق دنیا به دنبال مهاجرت به این کشور به قصد ادامه تحصیلات دانشگاهی و یا مدرسه ای هستند و آینده ای روشن را در این کشور برای خود تصور می کنند. از جمله بهترین گزینه ها برای تحصیل در مدارس ترکیه، مدرسه های شبانه روزی این کشور می باشند که تحصیل در آن ها زمینه های پیشرفت قابل توجهی را برای دانش آموزان فراهم می آورد. در این مقاله، به بحث در مورد تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی جامع و کامل را در رابطه با تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه کسب نمایید.

سیستم تحصیلی مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه نیز همانند مدارس روزانه شامل 12 سال می شود. به عبارت دیگر، چهار سال دوران ابتدایی، چهار سال دوم دوران راهنمایی و چهار سال سوم که در واقع آخرین سال های تحصیل فرد در دوران مدرسه به شمار می آید، مقطع دبیرستان است. مدارس شبانه روزی در ترکیه از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند و اکثر دروس مورد تدریس به زبان ترکی می باشند. مورد دیگر این که هزینه لازم برای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه تقریباً مشابه مدارس بین المللی است.

مزیت تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه مزیت های بسیاری برای شما دارد که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم:

  • ایجاد شرایطی مناسب جهت اخذ اقامت ترکیه
  • کیفیت بسیار بالای مدارس شبانه روزی
  • تعداد کم دانش آموزان در هر کلاس درس ( 12 نفر )
  • فراهم شدن امکان انجام کارگروهی برای دانش آموزان و شرکت فعال آن ها در امر یادگیری و آموزش
  • تمرین صبر، استقامت و زندگی در محیطی اجتماعی به علت دورشدن از محیط خانه و زندگی در محیطی آموزشی

شرایط پذیرش در مدارس شبانه روزی ترکیه

باید بگوییم که تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه مستلزم معادل سازی مقطع تحصیلی دانش آموز است و ارائه اصل مدارک تحصیلی و ترجمه آن نیز از ضروریات است. از جمله موارد مورد بررسی در زمان پذیرش و تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه ،  تحویل ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی، سوابق بیماری خانواده و شخص دانش آموز و همین طور پاسپورت است. باید بگوییم که شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه متغیر است و نرخ ثابتی ندارد، ولی در مجموع هر فرد موظف به پرداخت مبلغی بالغ بر صد لیر است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مدارس ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارس ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *