آیدانیتو > کار دانشجویی در سوئد
مهاجرت به سوئد

کار دانشجویی در سوئد






 


کار دانشجویی در سوئد

سوئد کشوری اسکاندیناوی، واقع در شمال اروپا است. جنگل ها بیش از نیمی از سوئد را در برگرفته اند. کوه هایی در غرب آن احاطه کرده اند و دریاچه ها و رودخانه های زیادی در این کشور وجود دارند. سوئد کشور بسیار توسعه یافته ای است و اقتصادی پویا و نظام آموزشی با کیفیت و سطح بالایی دارد.

این کشور به علت برخورداری از استانداردهای بالای زندگی، دانشگاه های معتبر و نرخ بیکاری بسیار پایین، مقصد بسیاری از مهاجران و دانشجویان است.

جوانان بسیاری از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا وارد این کشور می شوند. یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی، در مورد کار دانشجویی در سوئد است.

تا سال 2010 تحصیل در سوئد برای همه متقاضیان واجد شرایط، فارغ از ملیت شان، رایگان بود. اما از آن تاریخ به بعد فقط شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در سوئد تحصیل کنند و باقی دانشجویان از جمله دانشجویان ایرانی باید مبلغی را به عنوان شهریه بپردازند.

به همین دلیل کار دانشجویی در سوئد به افراد کمک می کند که تا حدی از پس هزینه هایشان بربیایند. حتی دانشجویان اروپایی هم برای تأمین هزینه های زندگی از کار دانشجویی در سوئد استقبال می کنند.

قوانین کار دانشجویی در سوئد

خوشبختانه کار دانشجویی در سوئد امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی اجازه دارند که در حین تحصیل کار کنند و هیچ محدودیت قانونی ای در مورد ساعات مجاز کار دانشجویی وجود ندارد. اما معمولاً حضور در کلاس ها و مطالعه دروس، 40 ساعت در هفته زمان می برند و طبیعی است که دانشجویان نتوانند کار تمام وقت داشته باشند.

بیشتر دانشگاه ها دارای مراکزی هستند که به دانشجویان برای کار پیدا کردن کمک می کنند و سایت های مثل Academic Work , Student Consulting, Student Job ابزارهای مناسبی برای پیدا کردن کار دانشجویی در سوئد هستند.

کار کردن بعد از تحصیل در سوئد

سوئد کشور مناسبی برای مشغول شدن به کار و به دست آوردن تجربه کاری است. دانشجویانی که بتوانند بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کنند، می توانند برای افزایش مجوز اقامت اقدام کنند و آن را شش ماه افزایش بدهند. همچنین در صورتی که کسی بعد از اتمام تحصیل در سوئد پیشنهادی کاری با شرایط مناسب داشته باشد، می تواند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند و با ویزای کاری در سوئد اقامت کند.

شرایط کار دانشجویی در سوئد

بسیاری از دانشجویان بین المللی ادعا می کنند که پیدا کردن کار دانشجویی در سوئد دشوار این است. حتی بعضی از دانشجویان اروپایی هم وضعیت مشاهی دارند. این موضوع دلایل زیادی دارد یکی از دلایل این است که افراد برای مشغول شدن به اکثر کارهای نیمه وقت باید زبان سوئدی بلد باشند. و پیدا کردن شغل هایی که زبان انگلیسی برای انجام آن ها کافی باشد، کار ساده ای نیست.

در این مقاله به موضوع کار دانشجویی در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم سوئد بعد از تحصیل» را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در سوئد، اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد و شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در سوئد، با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل و مهاجرت، تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *