مهاجرت به کانادا

انگشت نگاری کانادا






 


انگشت نگاری کانادا

انگشت نگاری کانادا یکی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای کشور کانادا است و ایرانیان به هر دلیلی (توریستی، تحصیلی، کاری و…) که قصد رفتن به کانادا را داشته باشند باید این مرحله را پشت سر بگذارند. فرایند انگشت نگاری در دفاتر زیر نظر سفارت کانادا یا همان دفاتر VAC انجام می شود و هزینه آن برای هر متقاضی 85 دلار است.
 انگشت نگاری در کانادا به این صورت است که از فرد عکس گرفته می شود و بعد او باید انگشتانش را روی یک صفحه شیشه ای قرار دهد تا انگشت نگاری انجام شود.

تقاضای ویزای کانادا

معمول ترین روش در خواست ویزای کانادا، به صورت آنلاین است. اگر چه می توان این درخواست را دستی هم انجام داد، اما بررسی مدارک، به صورت آنلاین، سریع تر انجام می شود.
وقتی فرد به روش آنلاین تقاضای ویزا می کند، ابتدا در وب سایت سفارت کانادا حسابی باز می کند و بعد مدارکش را در آن حساب آپلود می کند. با اتمام آپلود مدارک، فرد یک کد رهگیری دریافت می کند و چند روز بعد نامه ای به اول  ارسال می شود. در مرحله بعد، متقاضی یک ماه فرصت دارد که به یکی از  دفاتر سفارت کانادا، برای انگشت نگاری کانادا ، مراجعه کند.

چه کسانی نیاز به انگشت نگاری کانادا ندارند؟

افراد زیر از انگشت نگاری در کانادا معاف هستند:

  • شهروندان کانادا، متقاضیان شهروندی کانادا و کسانی که اقامت دائم دارند
  • کودکان زیر 14 سال
  • متقاضیان بالای 79 سال
  • رؤسای کشورها
  • مسافرانی که ویزای آمریکا دارند
  • وزیران دولت ها و سیاست مدارهای کشورها که برای کارهای رسمی به کانادا می آیند
  • متقاضیان اقامت موقت که قبلاً انگشت نگاری انجام داده اند
  • متقاضیان پناهندگی که در حال حاضر اجازه تحصیل یا کار دارند
  • کسانی که در داخل کشور کانادا در خواست ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و… دارند

فایده انگشت نگاری کانادا

انگشت نگاری کانادا در واقع روشی برای شناخت هویت افراد است و امروزه بیش از 70 کشور در سراسر دنیا از این روش در برنامه های مهاجرتی خود  استفاده می کنند. در واقع با انگشت نگاری از ورود افرادی که ممکن است امنیت کشور کانادا را به خطر بی ندازند جلوگیری می شود.

 

انگشت نگاری ایرانیان کجا انجام می شود؟

از آن جایی که سفارت کانادا در ایران تعطیل است. ایرانیانی که متقاضی ویزای کشور کانادا هستند، باید به یکی از دفاتر سفارت آمریکا در کشورهای دیگرک مانند امارات، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مراجعه کنند.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، مسائل حقوقی و… به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

مهاجرت همیشه در طول تاریخ اتفاق افتاده و آدم هایی شهر و کشور خود را به مقصد مکان دیگری ترک کرده اند. گاهی اوقات کمبودهای مختلفی در محیط زندگی افراد را به فکر مهاجرت می اندازند. در واقع در این شرایط فرد معتقد است که کیفیت ابعاد مختلفی از زندگی اش پایین است و به منظور ارتقای این کیفیت مهاجرت می کند.

به عنوان مثال تحصیل در مدارس و دانشگاه هایی که از نظر علمی و برخورداری از امکانات پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند، زندگی کردن در کشوری که دارای یک اقتصاد پررونق است، فرصت های شغلی بسیار در کشور مقصد و مسائل فرهنگی و اجتماعی شایع ترین دلایل مهاجرت هستند.

اگرچه مهاجرت می تواند اتفاق خوب و مفیدی باشد و منجر به پیشرفت افراد شود اما نمی توان منکر این واقعیت شد که متقاضیان مهاجرت نیازمند اطلاعات زیادی هستند و نمی توان برای چنین اقدام مهمی بی گدار به آب زد.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد انواع روش های مهاجرت، شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، هزینه زندگی در کشورهای مختلف، شرایط گرفتن اقامت، چگونگی تحصیل و کار در کشورهای خارجی، قوانین ازدواج و طلاق در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل در کانادا و…اطلاعات کسب کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

 

در این به مقاله به بررسی موضوع انگشت نگاری کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارک ویزای توریستی کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا ، می توانید با مشاوران حرفه ای اخذ ویزا و مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *