آیدانیتو > نتایج رشته های نیمه متمرکز
نتایج کنکور

نتایج رشته های نیمه متمرکز






نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

گزینش در رشته های دانشگاه های سراسری به دو صورت انجام می پذیرد: پذیرش متمرکز و پذیرش نیمه متمرکز.

گزینش متمرکز گزینشی است که نمره علمی نقش بسیاری در آن دارد. این در حالی است که گزینش نیمه متمرکز علاوه بر نمره ی علمی (نمره آزمون)، مصاحبه حضوری یا آزمون عملی را نیز شامل می شود.

پذیرش در رشته های نیمه متمرکز به این صورت است که پس از اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری، داوطلبان قبول شده بایستی برای انجام مصاحبه به واحد دانشگاهی پذیرفته شده، مراجعه کنند. با این حساب می توان این گونه بیان کرد که شرط اولیه پذیرش در رشته های نیمه متمرکز، مجاز شدن در انتخاب رشته و شرط نهایی آن قبولی در مصاحبه و یا آزمون عملی است. در این مقاله به بررسی موضوع نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97 می پردازیم.

زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز سراسری 97

از آن جایی که پذیرش در رشته های نیمه متمرکز در دو مرحله و یا بیشتر صورت می گیرد، نتایج نیز در دو مرحله اعلام می شوند. اولین مرحله نتایج نیمه متمرکز کنکور در اوایل نیمه دوم مهر ماه ( 18 مهر ) از طریق سایت سازمان سنجش (به نشانی Sanjesh.org) اعلام می شود. داوطلبان بایستی پس از مشاهده ی اسم خود در لیست قبول شدگان، خود را برای انجام مراحل مصاحبه و آزمون عملی آماده کنند. نتایج نهایی رشته ی نیمه متمرکز سراسری نیز در نیمه اول بهمن ماه منتشر خواهد شد و پذیرفه شدگان می توانند از بهمن ماه ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

نحوه مشاهده نتایج رشته نیمه متمرکز سراسری 97

نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. اگر در جستجوی نتایج رشته های نیمه متمرکز هستید، بایستی پس از مراجعه به سایت سنجش (Sanjesh.org) با ورود به بخش سراسری، بر روی لینک “اعلام نتایج معرفی شدگان رشته ی نیمه متمرکز کنکور سراسری سال 1397 و پرداخت هزینه آزمون های عملی” کلیک کنید. در نهایت با صفحه ای مواجه خواهید شد که جستجو را به سه روش امکان پذیر می سازد:

  • جستجو با شماره پرونده: در این روش بایستی شماره پرونده و شماره شناسنامه خود را داشته باشید.
  • جستجو با شماره داوطلبی: اساس جستجو در این روش با شماره داوطلبی و شماره شناسنامه است.
  • جستحو با اطلاعات فردی: اطلاعات فردی مورد نیاز در این مرحله، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد است.

شایان ذکر است که در تمامی روش های ذکر شده، وارد نمودن عبارت امنیتی که عددی سه رقمی است، الزامی است. در نهایت بایستی بر روی گزینه مشاهده نتیجه کلیک کنید.

زمان و نحوه مصاحبه پذیرفته شدگان نیمه متمرکز کنکور سراسری 97

به طور کلی وقتی سخن از مصاحبه و آزمون عملی به پیش می آید، منظور این است که در مرحله ای اولیه، اسامی پذیرفته شدگان به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می شود و در حقیقت هدف از مصاحبه این است که نفرات برتر مورد پذیرش قرار بگیرند. نحوه گزینش معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دفترچه شماره 2 راهنمای انتخاب رشته ی رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری درج شده است.

یکی از مواردی که بایستی حتماً به آن توجه کنید این است که اگر در رشته های متمرکز پذیرفته شده اید و حال اسمتان در لیست دعوت شدگان به مصاحبه و آزمون عملی رشته های نیمه متمرکزهم درج شده است، اگر در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته ی نیمه متمرکز قرار بگیرد، پذیرش متمرکزتان لغو شده و بایستی در رشته ی نیمه متمرکز ادامه تحصیل نمایید.

با توجه به این که هنوز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر زمان و نحوه مصاحبه منتشر نشده است، با توجه به اطلاعیه های سال گذشته، تنها می توان درباره زمان مصاحبه پیش بینی  کرد. به عنوان مثال معرفی شدگان رشته ی تحصیلی نیمه متمرکز علوم ورزشی بایستی پس از پرداخت مبلغی ( که سال 96، بیست هزار تومان بود)، بابت هزینه آزمون عملی در نیمه آبان ماه، زمان آزمون عملی خود را که از طریق سازمان سنجش منتشر می شود، پیگیری نمایند.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان و نحوه مصاحبه پذیرفته شدگان رشته های نیم متمرکز کنکور سراسری 97 پس از اعلام توسط سازمان سنجش، با مشاوران با تجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 97 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه رشته های نیمه متمرکز بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *