مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل






 


اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

ممکن است شما در کانادا تحصیل کرده باشید یا حتی سابقه کار در کانادا داشته باشید و بخواهید که به صورت دائم مقیم این کشور بشوید. احتمالاً بزرگ ترین سؤال شما این است که چطور و به چه روشی می توانید بعد از پایان تحصیل در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.
در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرایط اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل بپردازیم:

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت است که توسط سه برنامه، افراد متقاضی اقامت دائم در کانادا را بررسی می کند و به این نتیجه می رسد که آیا صلاحیت کافی را برای ماندن در کانادا و کارکردن دارند یا نه. این سه برنامه شامل برنامه تجربه کانادایی (CEC)، برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWC) و برنامه نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC) است.
افرادی که از شرایط مورد نیاز برای یکی از این سه برنامه برخوردار باشند می توانند یک پروفایل اکسپرس اینتری بسازند و با توجه به فاکتورهایی مثل تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان و…امتیازی به دست بیاورند و وارد بانک اطلاعاتی داوطلبین شوند.
داوطلبان در این بانک اطلاعاتی بر اساس امتیازهایشان رتبه بندی می شوند و آن هایی که امتیاز بالا داشته باشد برای اخذ اقامت دعوت نامه ای دریافت می کنند.
برنامه CEC در میان کسانی که قصد اقامت در کانادا را دارند، شهرت زیادی دارد چون مبتنی بر امتیاز نیست و کسی که شرایط ذکر شده در آن را داشته باشد، می تواند بعد از یک سال کار به عنوان نیروی کار ماهر شناخته شود.
دانشجویان بین المللی که بعد از فارغ التحصیلی مجوز کار دارند و حداقل یک سال در کانادا کار کرده باشند، واجد شرایط برنامه CEC می شوند. باقی کسانی هم که از خارج از کانادا قصد ورود به این کشور و اقامت دائم در آن دارند، در صورتی که شرایط برنامه FSWC یا FSTC را داشته باشند، می توانند پروفایلی در بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری بسازند.

برنامه تجربه کانادایی

همان طور که گفتیم این برنامه مورد علاقه کسانی است که در کانادا درس خوانده اند و بعد از اتمام تحصیل با حداقل یک سال کار، شرایط لازم را برای کسب اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا دارند.

شرایط لازم برای دریافت اقامت به وسیله برنامه تجربه کانادایی

  • حداقل یک سال تجربه کار در کانادا در سه سال قبل از درخواست
  • داشتن حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • عدم تمایل به زندگی در استان کبک
  • برخورداری از حداقل در آمد

متقاضی در زمان اقدام برای اقامت کانادا، به واسطه این برنامه، لازم نیست حتماً در کانادا باشد.

 

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل ، به روش PEQ

استان کبک بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان فرصت های بسیار مناسبی را در اختیار آن ها قرار می دهد. دانشجویان خارجی که در کبک فارغ التحصیل شده اند یا در حال فارغ التحصیلی هستند می توانند از این روش برای ماندان در کانادا و مشغول به کار شدن استفاده کنند.

شرایط لازم برای اخذ اقامت کانادا بعد از تحصیل ، از طریق برنامه PEQ

کسانی می توانند با این روش اقامت کانادا را کسب کنند که دارای شرایط زیر باشند:

  • به طور موقت و در حیل تحصیل، تجربه اقامت در کبک را داشته باشند.
  • حداقل نیمی از دوران تحصیل خود را در کبک گذرانده باشند.
  • زبان فرانسوی شان قوی باشد.
  • حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • گذرنامه معتبری داشته باشند.
  • به مدت حداقل سه ماه بتوانند نیازهای اقتصادی خودشان را برطرف کنند.
  • دارای یک مدرک معتبر زبان فرانسه باشند.

در حال حاضر تقاضا برای اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل ، در اکثر استان های کانادا دشوار شده است و کبک تنها استانی است که می توان با برخورداری از شرایط مناسب، سریع تر از سایر فرایندهای اخذ اقامت دائم، مقیم آن شد.

مشاوره مهاجرت تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، موضوعات حقوقی، کسب و کار، نظام وظیفه و… به مخاطبانشان مشاوره تلفنی بدهند.
مهاجرت یک اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی هر انسانی است. وقتی کسی کشور خودش را ترک می کند و برای تحصیل، کار یا زندگی همیشگی به کشوری دیگر می رود، یعنی تصمیم گرفته است زندگی اش را در همه ابعاد تغییر بدهد. این تغییر بدون شک نیازمند آگاهی و اطلاعات در مورد شرایط مختلف مهاجرت است. به عنوان مثال کسی که می خواهد برای تحصیل به کشور دیگری برود باید از شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آن کشور آگاه باشد، برای مهاجرت کاری باید فهمید که چطور می توان در هر کشوری کار پیدا کرد و اقامت دائم هم در هر نقطه ای از دنیا شرایط خاص خودش را دارد…
مشاوره مهاجرت فرصتی است تا افرادی که قصد مهاجرت دارند، در گفت و گو با مشاوری که در زمینه امور مهاجرت توانمند و باتجربه است، به پاسخ همه سوال هایشان برسند و با اطلاعات کامل و جامع مهاجرت کنند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به نکات مرتبط با شرایط اخذ اقامت کانادا بعد از تحصیل پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «کار دانشجویی در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ اقامت کانادا بعد از تحصیل ، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ اقامت آیدانیتو تماس بگیرید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *