آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98

اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98

با هدف شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تیزهوش، وزارت آموزش و پرورش اقدام به تأسیس مدارس استعدادهای درخشان یا همان مدارس تیزهوشان کرده است. رتبه، امکانات، سطح علمی معلمان و دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان (سمپاد) بالاتر مدارس عادی است. در این نوع مدارس در طول سال تحصیلی آزمون‌های متعددی با هدف تسریع پیشرفت تحصیلی  و بالا رفتن سطح علمی دانش‌آموزان  برگزار می‌شود. گزینش مدارس تیزهوشان از طریق آزمونی صورت می‌گیرد که هر سال با عنوان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ( تیزهوشان) برگزار می‌شود. در ادامه این مقاله به نکات مهمی درباره‌ی آزمون تیزهوشان و زمان اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98 خواهیم پرداخت.


زمان برگزاری آزمون تیزهوشان گیلان

آزمون تیزهوشان در استان گیلان مانند سال‌های گذشته، در نیمه‌ی اول اردیبهشت ماه برگزار می شود. باز هم مانند سال‌های گذشته، پیش از برگزاری آزمون داوطلبان باید به وبسایت hoosh.medu.ir مراجعه می‌کردند و کارت ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 99-98 را دریافت کنند. همراه داشتن کارت ورود به جلسه مثل همیشه برای همه داوطلبان الزامی است و بدون آن ورود به جلسه ممکن نیست.

زمان اعلام نتایج مدارس تیزهوشان استان گیلان

معمولا زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان گیلان 98،  4 – 6 هفته پس از برگزاری آزمون است. نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق وب سایت hoosh.medu.ir صورت می‌گیرد و داوطلبان عزیز برای اطلاع از نتایج آزمون باید در زمان مقرر به این وب سایت مراجعه کنند. پس از اعلام نتایج امکان اعتراض به نتایج اعلام شده برای داوطلبان وجود دارد. داوطلبان گرامی می‌توانند در زمانی که برای اعتراض در نظر گرفته شده و به ایشان اعلام می‌شود برای بررسی مجدد نتایج آزمون تقاضا دهند. اما جهت مشاهده نتایج مدارس تیزهوشان نهم به دهم استان گیلان باید به وب سایتی تحت عنوان azmoo.medu.ir مراجعه نمایید.

نحوه‌ی مشاهده‌ی نتایج آزمون تیزهوشان

پس از اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98، داوطلبان عزیز همان‌طور که قبلا گفته شد باید به وب‌سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنند. پس از وارد شدن به سایت در سمت راست بالای صفحه اول و در  قسمت کد ملی و سریال شناسنامه، اطلاعات موردنظر را در قسمت مشخص شده را وارد کنند. پس از وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه به مرحله‌ی بعد وارد خواهند شد.اما باید بگوییم که نتایج تیزهوشان نهم به دهم در وب سایت azmoon.medu.ir امکان پذیر است.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

پس از اعلام نتایج  آزمون تیزهوشان گیلان 98 ، داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم و رتبه مورد نظر برای قبولی را کسب کرده‌اند، باید تا پایان مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام حضوری اقدام کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام عبارتند از : شناسنامه، کارت ملی و کارنامه آخرین سال تحصیلی‌. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند در صورتی که در زمان مقرر شده ثبت‌نام نکنند، غیبت ایشان به منزله انصراف تلقی می‌شود و از لیست دانش‌آموزان حذف خواهند شد.

شرایط عمومی پذیرش مدارس تیزهوشان

پس از قبولی در آزمون ورودی، مشغول به تحصیل بودن در پایه‌ی ششم برای ورود به مقطع متوسطه 1 و مشغول به تحصیل بودن در پایه‌ی نهم برای ورود به متوسطه 2 از شرایط اولیه پذیرش در مدارس تیزهوشان است. دومین شرط عبارت است ازکسب نمره خیلی خوب و یا کسب نمره خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس پایه پنجم ابتدایی. متقاضیان ورود به مدرسه تیزهوشان در مقطع متوسطه 2 باید در پایه هشتم معدل بالای 19 داشته باشند.

شرایط عمومی شرکت در آزمون و پذیرش مدارس تیزهوشان داشتن تابعیت ایرانی است. دانش‌آموزان غیرایرانی تحت شرایط خاص می‌توانند در آزمون شرکت کنند. به داوطلبان گرامی پیشنهاد می‌کنیم پیش از ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان دفترچه ثبت‌نام آزمون را به طور کامل مطالعه و بررسی کنند. به این نکته توجه کنید که در شهرهایی که چند مدرسه سمپاد یا همان تیزهوشان وجود دارد، می‌توانید براساس اولویت‌ها 3 مدرسه (همه در یک شهر واحد)  انتخاب کنید. هر اطلاعاتی از ثبت نام کتاب درسی میخواهید با کلیک روی لینک آبی بدست آورید.
اگر سؤالی درباره زمان و یا نحوه اعلام نتایج مدارس تیزهوشان استان گیلان ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان دوقلو

در مورد دانش‌آموزان دوقلو چنانچه یکی از آنها(هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) موفق به قبولی در مدرسه تیزهوشان انتخابی شود و دیگری 80 درصد نمره آخرین نفر قبول شده در همان مدرسه را به دست آورد، به صورت مازاد او هم پذیرفته خواهد شد.

شهریه مدارس تیزهوشان

داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان باید شهریه مصوب را پرداخت کنند. شهریه مصوب سال تحصیلی 99-98 هنوز اعلام نشده است ولی حدود تقریبی شهریه برای مقاطع مختلف به شرح زیر است: متوسطه دوره‌ی اول حدود 2900000 تومان متوسطه دوره‌ی دوم حدود 4200000 تومان پیش‌دانشگاهی حدود 4900000 تومان در صورت عدم توانایی در پرداخت شهریه، با صلاحدید مدیریت مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان بی‌بضاعت  می‌توانند از تخفیف 100% استفاده کنند.

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان

برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم گیلان ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد)، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان هنوز مشخص نیست ، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود.
بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم گیلان ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید.
در اینجا باید خبر بسیار مهمی را به اطلاع شما دوستان دانش آموز و داوطلب تحصیل در مدارس تیزهوشان استان گیلان برسانیم و آن هم این است که از چندی پیش تاکنون آزمون تیزهوشان ششم به هفتم گیلان برگزار نمی گردد. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر درباره علت حذف مدارس تیزهوشان ششم به هفتم استان گیلان می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در وب سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه، به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

آیا اطلاعی از لیست مدارس تیزهوشان استان گیلان دارید؟

به طور قطع به یقین اولین شرط در زمان ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان استان گیلان اطلاع از لیست کامل و دقیق مدارس تیزهوشان استان گیلان است. در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان استان گیلان و عدم اطلاع از لیست مدارس این استان علی الخصوص بهترین و باکیفیت ترین آن ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

داوطلبان عزیز متقاضی تحصیل در مدارس سمپاد در استان گیلان با مطالعه این مقاله می‌توانند نسبت به اعلام نتایج تیزهوشان گیلان 98 و نکات مربوط به آن اطلاعات کافی به دست آورند. مطالعه مقاله اعلام نتایج تیزهوشان 98 هم میتواند اطلاعات خوبی در این زمینه به داوطلبان گرامی انتقال دهد.
برای آگاهی از نتایج تیزهوشان نهم به دهم گیلان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *