آیدانیتو > اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99
اعلام نتایج آزمون ارشد

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99

دانشگاه های سراسری در طول سال یک بار اعلام تکمیل ظرفیت می نمایند. تکمیل ظرفیت مخصوص دانشگاه هایی است که در روند آزمون ارشد و ثبت نام پذیرفته شدگان، هنوز دارای ظرفیت های خالی هستند و کلاس های درسی آنها در رشته های مختلف هنوز به حد نصاب کافی نرسیده اند و این امکان که جاماندگان از پذیرش آزمون ارشد راهی برای ورود به دانشگاه داشته باشند را فراهم کنند. بنابراین تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های سراسری به منظور کامل نمودن ظرفیت دانشگاه های مورد نظر ارائه می شود. با همراه باشید تا زمان اعلام نتایج کنکور ارشد را بدانید.

زمان اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99

همانطور که می دانید، ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد اواخر آذر ماه است و داوطلبان می توانند در صورتی که دارای شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت باشند، در آن شرکت کنند. با گذشت فاصله زمانی 10 روزه، نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99 اعلام می شود. در واقع اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99 دهه اول دی ماه خواهد بود. دانشگاه های سراسری در سال یک بار اعلام تکمیل ظرفیت می کنند و پذیرفته شدگان به عنوان ورودیان بهمن خواهند بود. البته بعضی از دانشگاه های سراسری مانند پیام نور و غیر انتفاعی با برگزاری کلاس های جبرانی مانع از عقب ماندن پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت از ورودیان مهر ماه می شوند و در واقع آن ها تفاوتی با پذیرفته شدگان مهرماه نخواهند داشت. اما دانشگاه های روزانه قبول شدگان را در بهمن ماه پذیرش می نمایند. اگر نیاز دارید تا اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورید، می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

با عدم اجرای تکمیل ظرفیت بدون کنکور دنیا را تمام شده ندانید!!!!

باید بگوییم که از سال 1397 تا به حال شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت که هر سال بدون استثناء برگزار می شد نیستیم. در این زمان شاید با خود فکر کنید که ای وای دنیا دیگر برایم تمام شده است و باید یک سال دیگر هم برای کنکور کارشناسی ارشد مطالعه کنم. اما باید به شما بگوییم که شما دوست عزیز در صورت داشتن شرایطی هر چند خاص می توانید شانس خود را در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور را نیز امتحان کنید. به قولی سنگ مفت گنجشک هم مفت!!!

نحوه اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99

نباید در این زمینه از منابعی که مطمئن نیستند اطلاعاتی دریافت کنید. دانشگاه های سراسری تنها یک مرکز به منظور اطلاع رسانی و ثبت نام برای تمامی مقاطع تحصیلات عالی دارند و آن سایت سازمان سنجش است. شرکت کنندگان تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت سراسری 99 لازم است به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و از دو روش به صفحه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری دسترسی پیدا کنند.
روش اول وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی، سال تولد و شماره پرونده است. شماره پرونده یک عدد 7 رقمی است که بعد از اتمام روند ثبت نام کنکور ارشد برای متقاضیان ارسال می شود. روش دوم وارد نمودن کد پیگیری ثبت نام داوطلب و شماره پرونده است.
کد پیگیری یک کد 16 رقمی است که آن نیز مانند شماره پرونده بعد از خاتمه مراحل ثبت نام به متقاضیان داده می شود. اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99 به این صورت خواهد بود و در صورتی که داوطلبی کد پیگیری یا شماره پرونده خود را فراموش کرده باشد، سازمان سنجش برای آن یک راه حل قرار داده است که سامانه پاسخ گویی نام دارد که با درج پاسخ سؤالات مطرح شده، اطلاعات بازیابی شده برای داوطلب ارسال می شود.
در اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99 ، تکلیف دو دسته از شرکت کنندگان مشخص می شود:
1- کسانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند و در نتیجه در در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده اند.
2- کسانی که در دانشگاه و رشته مورد نظر خود قبول نشده اند.
دسته اول در صورت قبولی می توانند ثبت نام کنند و دسته دوم هم اگر در ثبت نام جدید قبول شوند، قبولی سابق آنها باطل خواهد شد و می بایست در دانشگاه و رشته جدیدی که پذیرفته شده اند، ثبت نام کنند. مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه را نیز می توانید در این راه همراه خود داشته باشید.

عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در سال 99

باید اشاره کنیم که با توجه به تصمیم مسئولین امر تکمیل ظرفیت ارشد سراسری در سال جاری یعنی سال 97 برگزار نشد. در نتیجه شاهد اعلام نتایجی هم برای آن نبودیم.

اگر خواستید که در آینده پرستار شوید و به دانشگاه بروید نگران کنکور نباشید چرا که رشته پرستاری بدون کنکور هم دارد.

به تحصیل در خارج کشور در دوره کارشناسی ارشد فکر کرده اید؟!

آیا دوست دارید که ادامه تحصیل خود را در خارج از کشور ادامه دهید. این روزها تحصیل در خارج کشور و در یکی از دانشگاه های عالی و سطح بالای خارج از ایران آرزوی هر کسی است. شاید شما دوست عزیز نیز این رؤیا را در سر داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که به طور جدی به این موضوع فکر کنید و تمام سعی خود را در این جهت به کار بگیرید. تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از ایران واقعاٌ فرصتی تکرار نشدنی برای شما به حساب می آید. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

0 دیدگاه در “اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 99

  1. فاطمه گفت:

    سلام یک سوال داشتم اگه کسی که کنکور ارشد داده و برای روزانه مجاز نشده باشه آیا امکان دارد که در تکمیل ظرفیت روزانه مجاز شود.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر

  2. mehdi گفت:

    سلام؟آیا امسال برای ارشد 97 تکمیل ظرفیت داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *