آیدانیتو > ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران



ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران برای بسیاری از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی آرزو است. همانطور که می دانید دانشگاه تهران از محبوب ترین دانشگاه های ایران است و هر ساله درخواست های بسیاری مبنی بر پذیرش استعدادهای درخشان به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه فرستاده می شود.

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

دانشگاه تهران معمولاً هر ساله اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران (استعدادهای درخشان) منتشر می کند که طبق این اطلاعیه و فراخوان، دانشگاه تهران در جهت اجرای سیاست های هدایت و حمایت دانشجویان برتر و ارائه تسهیلات به آنان جهت پذیرش در رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران به صورت مازاد بر ظرفیت، از دانشجویان برتر دانشگاه خود و یا دانشگاه های سطح 1 دیگر در رشته هایی که پذیرش از طریق آزمون ورودی دارند، ثبت نام به عمل می آورد.

ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در سال 96 اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران منتشر کرد که بر طبق این اطلاعیه دانشگاه تهران در جهت هدایت و حمایت از دانشجویان برتر به استناد از آیین نامه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم در تمامی رشته هایی که از طریق آزمون ورودی پذیرش می شوند، دانشجویان با سهمیه ی استعدادهای درخشان را پذیرش می کنند. طبق این اطلاعیه پذیرش از میان داوطلبان، 10 درصد برتر دانشجویان دانشگاه تهران و رتبه های 1 الی 3 دانشگاه های سطح یک کشور (طبق دسته بندی وزارت علوم) انجام می شود. دقت داشته باشید که ظرفیت پذیرش دانشجویان 10 درصد مازاد بر ظرفیت کلی دوره ی ارشد دانشگاه تهران است.  
همچنین می‌توانید مقاله ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه گلستان را مطالعه نمایید.

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

طبق شیوه نامه پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران که در سایت دانشگاه تهران منتشر می شود، شرایط پذیرش اختصاراً به این شرح می باشد:
  • دانشجویان دوره کارشناسی بعد از 6 ترم تحصیلی و گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی می توانند تقاضای پذیرش در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران دهند.
  • متقاضیان باید نهایتاً در 8 ترم تحصیلی فارغ التحصیل شوند.
  • پذیرش بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی انجام می شود و تنها یکبار امکان پذیر است.
  • داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل معدل 16 را دارا باشند.

مدارک ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

  • فرم تکمیل شده ی تقاضا
  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کارنامه 6 ترم
  • فرم تقاضای پذیرش (تحویل حضوری به آموزش مؤسسه ذیربط)
  • فیش واریزی

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

متقاضیان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان ( کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ) و تحصیل در رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ، بایستی پس از مطالعه ی شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ، با آماده کردن مدارک ذکر شده با مراجعه به سامانه سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران حداکثر تا اواسط دی ماه نسبت به بارگذاری اطلاعات و ثبت درخواست اقدام کنند.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

داوطلبان تحصیل در ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران دقت داشته باشند، برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد از تاریخ منتشر شدن فراخوان ثبت نام فرصت دارند تا به سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.
در صورت داشتن هر گونه سؤالی در رابطه با ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران، می توانید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران

از آنجایی که پذیرش از طریق سهمیه استعدادهای درخشان یک فرصت طلایی برای داوطلبان واجد شرایط است، رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران معمولاٌ شامل تمامی رشته ها می شود، البته ممکن است که در هر سال دانشگاه تهران، سیاست های دیگری را برای پذیرش در رشته ها در نظر بگیرد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط پذیرش در ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا امکان تحصیل ارشد بدون کنکور در خارج از ایران وجود دارد؟

تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و در یکی از بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های موجود در ایران و البته در صدر آن ها دانشگاه تهران می تواند فرصت تحصیلی عالی را برای شما دوست داوطلب به وجود آورد. اما سؤالی که شاید برای شما نیز همانند بسیاری از دوستانتان مطرح شده باشد این است که آیا می توان به غیر از دانشگاه های داخل کشور به تحصیل ارشد بدون کنکور در خارج از ایران نیز مبادرت کرد؟ اگر در جستجوی یافتن پاسخی دقیق و کامل برای این سؤال مطرح شده در بالا هستید می توانید با مشاوران زبده تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را از مشاوران ما دریافت کنید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله نتایج ارشد بدون کنکور سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران دارید، می توانید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

  1. امین گفت:

    خسته نباشید
    من کارشناسی مکانیک شریف میخونم برای ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران باید حتما دانشجوی برت 1 تا 3 باشم ؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله، یکی از شرایط اصلی دارا بودن رتبه اول تا سوم ورودی رشته است.

  2. آریا گفت:

    سلام وقت بخیر…
    ممنون از مطالب مفیدتون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که محتوا، مفید واقع شده است.

  3. معصومه احمدی گفت:

    میخوام کارشناسی ارشد ثبتنام کنم بدون کنکور ب رشته حسابرسی

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، شما میتوانید در دانشگاه پیام نور به شیوه ی فراگیر و یا در پردیس دانشگاه تهران بدون کنکور در مقطع ارشد تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *