آیدانیتو > زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری
ثبت نام آزمون دکتری

زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری






زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری 

آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سراسری، اسفندماه هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. متقاضیان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) بایستی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای بوده و یا در صورت مشغول به تحصیل بودن در سال آخر این مقطع، بایستی نهایتاً تا شهریورماه فارغ التحصیل شوند. مطابق با جدول زمانبندی آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98 مندرج در دفترچه راهنمای منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری 98 دهه ی ابتدایی آذرماه می باشد که روند ثبت نام داوطلبان تا یک هفته ادامه می یابد. پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته بازه ی زمانی 4-3 روزه ای نیز توسط سازمان سنجش برای افرادی که در بازه ی زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش موفق به ثبت نام نشده اند، در نظر گرفته شود تا در فرجه ی اضافی در نظر گرفته شده به ثبت نام اقدام نمایند. اما اکیدا توصیه می شود که اگر قصد ثبت نام در کنکور دکتری را دارید، در زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری 98 ثبت نام خود را تکمیل کرده و آن را به روزهای آخر موکول ننماید! لازم به ذکر است که همزمان با ثبت نام، توانایی مشاهده یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان نیز بر روی سایت سنجش وجود خواهد داشت. متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دکتری بایستی دفترچه ی راهنمای آزمون دکتری را که توسط سازمان سنجش در آذرماه منتشر می شود، به دقت مطالعه نموده و نسبت به شرایط و ضوابط آزمون دکتری سراسری آگاهی کامل داشته باشند.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری 98

آزمون دکتری سراسری در اسفندماه برگزار می شود و سازمان سنجش معمولاً در نیمه ی دوم بهمن ماه اطلاعیه ای را در مورد دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون دکتری در نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر می کند که متقاضیان می توانند در هفته ی اول اسفندماه به منظور دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. نتایج اولیه ی آزمون دکتری به صورت کارنامه در هفته ی آخر فروردین ماه و نتایج نهایی آن در دهه ی اول شهریورماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش اعلام می شود. در نهایت حواستان باشد که زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری 98 را که در هفته ی اول آذرماه است، فراموش نکنید.

شرایط ثبت نام دکتری سراسری 98

سازمان سنجش آموزش کشور همه ساله شرایط عمومی و اختصاصی را برای داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری سراسری در نظر می گیرد. از جمله شروط عمومی شرکت در آزمون دکتری سراسری مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور، اعتقاد به دین اسلام و ادیان مورد تأیید نظام جمهوری، عدم داشتن سابقه عضویت در گروه هایی که مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی نیستند، عدم داشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی (در غیر این صورت، بایستی تغییر نظر تأیید شود)، نداشتن فساد اخلاقی، التزام به انجام احکام اسلام و عدم ارتکاب اعمال خلاف شئونات اسلامی، است. یکی از شروط اختصاصی شرکت در آزمون دکتری سراسری که متقاضی بایستی حتماً داشته باشد، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای مورد تأیید وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا وزارت بهداشت و آموزش پزشکی است. البته دانشجویانی که هنوز در سال آخر مقاطع مذکور مشغول به تحصیل هستند نیز به شرط فارغ التحصیلی تا پایان شهریورماه، مجاز به پذیرش می باشند. به این نکته نیز بایستی دقت کنید که رشته ی امتحانی که در دوره ی دکتری انتخاب می کنید، بایستی با رشته ی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای تان متناسب باشد. از جمله شرایط دیگر نیز این است که دانشجویانی که در سال آخر مشغول به تحصیل هستند و یا فارغ التحصیل شده اند (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، بایستی معدلی بالاتر از 14 داشته باشند، در غیر این صورت حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه ثبت نام دکتری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *