آیدانیتو > ارتباط با خانواده همسر
زندگی مشترک

ارتباط با خانواده همسر

 

ارتباط با خانواده همسر

وقتی ازدواج می کنیم، فقط یک فرد جدید را وارد زندگی خودمان نکرده ایم. بلکه اعضای خانواده او هم به جهان ما راه پیدا کرده اند. اکثر انسان ها در محیط خانه و خانواده رشد می کنند. پس طبیعی است که زندگی مشترک فقط به تعامل دو نفر محدود نشود و خانواده ها هم در زندگی زناشویی نقش تأثیر گذاری داشته باشند. اما آیا حد و حدودی برای ارتباط با خانواده همسر وجود ندارد؟ چرا بعضی از افراد به خانواده همسرشان بی علاقه اند یا حتی از آن ها فرار می کنند؟

بهترین مشاور خانواده میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

همه ما زن هایی را دیده ایم که از خانواده شوهر شکایت می کنند یا به دنبال راهی برای قطع رابطه با خانواده همسرشان هستند. البته این موضوع به زن ها اختصاص ندارد و بسیاری از مردان هم رابطه سالمی با خانواده همسرشان ندارند یا از آن فرار می کنند. اما دلیل این تعارضات چیست؟ چطور می توانیم با خانواده کسی که دوستش داریم دچار کشمکش نشویم، تا هم رابطه مان با همسرمان آسیب نبیند و هم خودمان از یک معضل همیشگی رنج نکشیم.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به راهکارهایی برای افزایش سلامت ارتباط با خانواده همسر بپردازیم:

خانواده همسرتان را بپذیرید

یک بار برای همیشه قبول کنید که با کسی ازدواج کرده اید که صاحب یک خانواده است. شما نمی توانید خانواده او را از زندگی مشترکتان حذف کنید و حقی هم برای این کار ندارید.

اکثر آدم ها اعضای خانواده شان را دوست دارند. تغییر دادن خانواده دیگری امکان پذیر نیست. پس بهترین، سالم ترین و آرامش بخش ترین کار این است که ویژگی های مثبت و منفی خانواده همسر تان را بپذیرید و آن ها را به همان شکلی که هستند بخشی از زندگی خودتان بدانید.

حد و مرزها را مشخص کنید

همان طور که گفتیم خانواده همسر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما هستند. اما شما باید در ارتباط با آن ها  مثل هر ارتباط دیگری ساز و کار و قوانینی را لحاظ کنید تا با این حد و مرزها از درگیری های احتمالی پیشگیری کنید.

به عنوان مثال بیشتر از یک یا دو هفته یک بار با آن ها معاشرت نکنید. این پیام را مؤدبانه و با حفظ احترام به خانواده همسرتان منتقل کنید که قبل از آمدن به خانه شما با شما هماهنگ کنند و اگر فرزند دارید، با همراهی همسرتان، این آگاهی را به اعضای خانواده او بدهید که در مسائل فرزند پروری فقط شما و همسرتان باید نظر بدهید و عمل کنید.

مؤدب باشید

یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با خانواده همسر ، حفظ ادب و احترام است و بسیاری از درگیری ها و تنش ها ریشه در بی ادبی طرفین دارند. هر خواسته ای که از خانواده همسرتان دارید، مؤدبانه و محترمانه بیان کنید، حتی اگر آن ها بی ادبی کردند.

بی ادبی شما هم همسرتان را ناراحت می کند و هم رابطه را به مسیر ناسالمی هدایت می کند. در نهایت هم اگر بی ادبی کنید به هیچ نتیجه ای نمی رسید، جز اینکه ارتباط با خانواده همسر مختل می شود.

مستقیم صحبت کنید

همسرتان را در ارتباط با خانواده اش واسطه نکنید. اگر حرفی با آن ها دارید، خودتان مستقیماً صحبت کنید. وقتی کسی واسطه رساندن پیام ها باشد، امکان به وجود آمدن سوء تفاهم زیاد می شود. به علاوه وقتی حرف هایتان را در ذهنتان نگه نمی دارید و بازگو می کنید، خیلی از مسائل به راحتی حل می شوند.

این ها فقط تعدادی از راهکارهای تقویت ارتباط با خانواده همسر هستند. بدون شک عوامل بسیار دیگری در این زمینه مؤثرند. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره رواشناسی و روانشناسی خانواده را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت ارتباط با خانواده همسر، می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید. و مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *