روابط عاطفی جوانان

ادامه رابطه با نامزد سابق

ادامه رابطه با نامزد سابق

به هر دلیلی که یک نامزدی به هم خورده باشد، چه شما آن را به هم زده باشید و چه طرف مقابل، تمام کردن رابطه با کسی که زمانی دوستش داشتید، به آینده ای در کنار او فکر کردید و… کار آسانی نیست.

ممکن است بعد از جدایی مدام به این فکر کنید که «آیا انتخابم درست بود؟»، «آیا باید با او می ماندم؟» «آیا نمی توانم با او دوست باقی بمانم؟» و…

این شک و تردیدها و فکرهای تکراری می توانند شما را مریض کنند. شما باید خیلی منطقی به ادامه رابطه با نامزد سابق فکر کنید و کنترل احساساتتان را به دست بگیرید. برگشتن به سمت کسی که آگاهانه از او جدا شده اید، می تواند تبعات بسیاری داشته باشد.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرایط و نتایج احتمالی ادامه رابطه با نامزد سابق بپردازیم.

 

چرا رابطه را تمام کرده اید؟

اگر به برگشتن به سمت نامزد سابق فکر می کنید، قبل از هر اقدامی باید از خودتان بپرسید که چرا آن رابطه را به هم زدید؟ چه دلیلی برای این کار داشتید؟ اگر همه چیز خوب پیش رفته بود، از او جدا می شدید؟ آیا وقتی تصمیم گرفتید نامزدی را به هم بزنید همه جوانب تصمیم تان را در نظر گرفته بودید؟

در صورتی که دلیل منطقی ای برای جدا شدن داشتید ادامه رابطه با نامزد سابق می تواند یک تصمیم احساسی و آسیب زا باشد.

احساساتی نشوید

شما حتماً خاطراتی با نامزد سابقتان دارید و بعضی مکان ها، بوها، موسیقی ها، فیلم ها و…. می توانند شما را به یاد نامزدتان بی اندازد. احتمالاً برای او دلتنگ هستید و شدیداً احساس تنهایی می کنید. در این مرحله باید مراقب احساساتتان باشید و کنترل آن ها را به دست بگیرید.

بهتر است مدتی از هر آنچه که تداعی کننده خاطرات است دوری کنید. به رستوران ها و کافه هایی که همراه او می رفتید، نروید. آهنگ هایی را که در کنار آن گوش می دادید، دیگر گوش ندهید. خاطرات خوش دلیل قابل قبولی برای ادامه رابطه با نامزد سابق نیستند.

به خاطرات بد هم فکر کنید

اگر دوران نامزدی شما فقط شامل خاطرات خوش بود، جدا نمی شدید. این خاصیت ذهن انسان است که خاطرات بد را پس می زند و فقط خاطرات شیرین را یادآوری می کند.

اما شما جلوی این روند را بگیرید و وقتی وسوسه می شوید که دوباره رابطه با نامزد سابق را آغاز کنید، به خاطرات بدی که باعث جدایی شما شدند هم فکر کنید. مشاوره خانواده می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

فوراً وارد یک رابطه دیگر نشوید

گاهی اوقات افراد برای فرار از وسوسه بازگشت به سمت نامزد سابق فوراً وارد رابطه با شخص دیگری می شوند. اما این یکی از اشتباه ترین روش ها برای پشت سر گذاشتن گذشته است.

شما باید سوگ عاطفی را بعد از رابطه ای که به سرانجام نرسیده به جا بیاورید و مدتی با خودتان خلوت کنید. ورود به رابطه ای دیگر فقط مشکلات شما را چند برابر می کند. به خودتان فرصت دهید و درباره ی دوران نامزدی موفق بیشتر بخوانید.

از یک مشاور کمک بگیرید

اگر فکر می کنید که دلیل موجهی برای ادامه رابطه با نامزد سابق دارید، قبل از هر اقدامی از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور به شما کمک می کند تا احساسات را تحت کنترل در آورید و از یک زاویه دید منطقی موقعیت تان را بررسی کنید. از طرفی این تجربه را به کار بگیرید و قبل از شروع یک رابطه ی جدی جدید، حتما مشاوره ازدواج را جدی بگیرید.

در ادامه مطالعه مقاله «شکست عشقی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه قصد ادامه رابطه با نامزد سابق تان را  دارید و از این تصمیم مطمئن نیستید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *