آیدانیتو > شرایط کنکور مجدد
ثبت نام آزمون ارشد, ثبت نام آزمون دکتری, ثبت نام کنکور

شرایط کنکور مجدد

شرایط کنکور مجدد
شرایط کنکور مجدد

در حال حاضر برای ورود به دانشگاه در ایران، دو روش با آزمون و بدون آزمون وجود دارد. اما همچنان قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر نیاز به شرکت در آزمون کنکور سراسری دارد و البته ممکن است در رشته مورد نظر خود پذیرفته نشوید. بسیاری از داوطلبان برای قبولی در رشته مورد هدفشان مجدداً برای شرکت در کنکور آماده می شوند. این گروه از داوطلبان باید از شرایط کنکور مجدد مطلع باشند و همچنین شرایط شرکت در کنکور مجدد را داشته باشند. کارشناسی ارشد بدون کنکور می تواند شما را در ادامه مسیر چند قدم جلوتر بسندازد پس بد نیست اگر بهش فکر کنید.

شرایط ثبت نام کنکور مجدد

هر داوطلب می تواند چندین بار در کنکور ثبت نام کند. کنکور یک آزمون ورودی به دانشگاه است و تمامی شرکت کننده ها بسته به سطح علمی شان رتبه بندی می شوند و براساس آن برای تحصیل در رشته های مورد نظرشان ارزیابی می شوند. اما اگر فردی بخواهد مجدداً برای قبولی در رشته مورد نظرش در کنکور شرکت کند باید از شرایط کنکور مجدد مطلع باشد. داوطلبانی که می خواهید مجدداً در کنکور شرکت کنند بسته به شرایطی که دارند به چند گروه تقسیم می شوند. شرایط شرکت در کنکور مجدد برای هر گروه متفاوت است. پرستاری بدون کنکور هم جزو رشته هایی است که می توانید بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کنید اما برای اطلاعات دقیق تر و جامع تر روی لینک آبی کلیک کنید.

  • داوطلبانی که در کنکور گذشته خود اقدام به انتخاب رشته نکرده اند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت و در دوره غیر روزانه پذیرفته شده اند اما ثبت نام نکرده اند.

این گروه از داوطلبان افرادی هستند که بعد از اعلام رتبه و نتایج اولیه آزمون سراسری در انتخاب رشته شرکت نکرده یا در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده اند و ثبت نام نکرده اند و یا اصلاً در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند. شرایط شرکت در کنکور مجدد این افراد به مانند شرایط شرکت در کنکور است. به عبارت دیگر شرایط کنکور مجدد آن ها با شرایط ثبت نام در کنکور مجدد سایر داوطلبان تفاوتی ندارد.

  • داوطلبینی که مشغول به تحصیل در دوره های غیر روزانه هستند.

افرادی که در یکی از دوره های غیر روزانه در سال گذشته پذیرفته شده اند و مایل اند تا بار دیگر در کنکور شرکت کنند باید شرایط شرکت در کنکور مجدد را داشته باشند. شرایط ثبت نام کنکور مجدد این گروه، همان شرایط عمومی شرکت در کنکور است. اما بعد از برگزاری کنکور و انتخاب رشته، در صورتی که بخواهند در رشته جدید خود ثبت نام و تحصیل کنند باید از قبولی قبلی خود انصراف دهند. پس از اعلام انصراف خود می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. رشته های بدون کنکور می تواند راهی بسیار آسان برای کنکور ندادن باشد.

  • داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند

قبولی در دوره روزانه، یک سال افراد را از انتخاب مجدد دوره روزانه محروم می کند. افرادی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند و مایل به شرکت در کنکور مجدد هستند باید شرایط شرکت در کنکور مجدد را در نظر بگیرند. سازمان سنجش امکانی را برای این گروه در نظر گرفته که تحت عنوان لغو محرومیت شناخته می شود. داوطلبان می توانند برای لغو محرومیت خود به سازمان سنجش در خواست دهند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، سازمن سنجش محرومیت آن ها را لغو می کند.

  • دانشجویان دوره روزانه

برخی از دانشجویان دوره روزانه، مایل اند مجدد در کنکور شرکت کنند. این گروه باید شرایط کنکور مجدد را داشته باشند. شرایط شرکت در کنکور مجدد دانشجویان دوره روزانه به شرح زیر است:

دانشجویان باید یک سال از زمان تحصیلشان گذشته باشد. یعنی در ترم سوم یا بیشتر خود مشغول به تحصیل باشند. از دیگر شرایط کنکور مجدد این داوطلبان این است که باید از تحصیل خود انصراف دهند. محدوده زمان انصراف از تحصیل در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری ذکر می شود و معمولاً نیمه اسفندماه، قبل از برگزاری کنکور است. می توانید مقاله تحصیل مجدد روزانه را نیز مطالعه کنید.

برای اطلاع از شرایط کنکور مجدد، متناسب با شرایط خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *