آیدانیتو > هزینه تحصیل در سوئد
مهاجرت به سوئد

هزینه تحصیل در سوئد






 


هزینه تحصیل در سوئد

بسیاری از دانشگاه های سوئد در لیست بهترین دانشگاه های جهان هستند چون از نظر آموزشی و پژوهشی بسیار با کیفیت هستند و در سطح بالایی قرار دارند. امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم یکی از دلایل علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان به ادامه تحصیل در سوئد است.

البته تا سال۲۰۱۰ همه دانشجویان بین المللی می توانستند به صورت رایگان در سوئد تحصیل کنند اما از آن تاریخ به بعد پرداخت شهریه برای دانشجویان غیر اروپایی الزامی شد.

با این حال تحصیل در سوئد همچنان مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا است. و امکان اخذ کمک هزینه های تحصیلی هم برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع هزینه تحصیل در سوئد بپردازیم.

هزینه تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل در سوئد بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت که شهریه سالیانه دانشگاه های سوئدی بین 8300 تا 13000 یورو هستند و هزینه خرید کتاب های درسی تقریباً 70 کرون (واحد پول سوئد) در ماه است.

هزینه تقاضای تحصیل در دانشگاه های سوئد هم که آنلاین انجام می شود و به صورت آنلاین پرداخت می شود معمولاً 900 کرون است.

هزینه تحصیل در سوئد برای رشته های پرطرفدار معمولاً به صورت زیر است:

رشته تحصیلی

شهریه سالانه

علوم کامپیوتر

25000 یورو

مهندسی

17000 یورو

اقتصاد

18000 یورو

علوم مرتبط با محیط زیست

8000 تا 30000 یورو

کار دانشجویی در سوئد

از آن جایی که برای تحصیل در دانشگاه های سوئد باید شهریه پرداخت کرد، بسیاری از دانشجویان بین المللی در کنار درس خواندن، کار هم می کنند. خوشبختانه سوئد محدودیتی برای کار دانشجویی قائل نیست و دانشجویان می توانند هر چند ساعتی که بخواهند در کنار تحصیل کار کنند.

معمولاً دانشگاه ها یک سرویس مشاغل دارند و به دانشجویان برای پیدا کردن شغل نیمه وقت کمک می کنند.

کمک هزینه تحصیلی در سوئد

با توجه به این که در حال حاضر هزینه تحصیل در سوئد ، فقط برای دانشجویان اروپایی رایگان است، بسیاری از دانشجویان ساکن سایر کشورهای جهان برای اخذ کمک هزینه های تحصیلی تلاش می کنند.

در کشور سوئد متقاضیان بورسیه های تحصیلی می توانند کمک هزینه ها را از دانشگاه ها و مؤسسه های دولتی یا خصوصی دریافت کنند. دو مؤسسه مهم در حال حاضر به متقاضیان واجد شرایط کمک هزینه می دهند.

مؤسسه سوئدی

مؤسسه سوئدی (Swedish Institute) کمک هزینه هایی را به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

برنامه ویزبی

برنامه ویزبی (Visby Programm)، برنامه ای است که به واسطه همکاری میان کشورهای اروپای شرقی و روسیه کمک هزینه هایی را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشجویان باید متقاضی تحصیل در رشته هایی مرتبط با توسعه پایدار، نوآوری و همکاری های اجتماعی باشند.

معمولاً هر دانشگاهی هم به صورت جداگانه مبالغی را به عنوان کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد.

در این مقاله به موضوع هزینه تحصیل در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم سوئد بعد از تحصیل» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و تحصیل، می توانید با مشاوران آیدانیتو در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *