آیدانیتو > روش های ترمیم رابطه
زندگی مشترک

روش های ترمیم رابطه






 

ترمیم رابطه

رابطه، از هر نوعی که باشد گاهی دچار بحران می شود، سرد می شود یا حتی آسیب های شدیدی می بیند. آسیب هایی که ممکن است غیرقابل درمان به نظر برسند. رضایت بخش بودن همیشگی یک رابطه تقریباً غیرممکن است.

همسران، دوست های صمیمی، اعضای یک خانواده، همکاران و…. هر چقدر صمیمی و نزدیک باشند، بالاخره در نقطه ای و شرایطی ممکن است خواسته یا ناخواسته همدیگر را آزار بدهند، در یک رابطه سرد به تعامل با همدیگر ادامه بدهند یا به کلی قطع رابطه کنند. اما آیا یک رابطه سرد شده هرگز دوباره گرم نمی شود؟ آیا ترمیم رابطه شدنی نیست؟

تجربه احساسات منفی در یک رابطه به معنای مرگ آن رابطه نیست. بسیاری از همسرانی که در رابطه زناشویی به مشکل بر می خورند، وقتی داوطلبانه برای ترمیم رابطه  تلاش می کنند، رابطه شان حتی از گذشته هم قوی تر می شود. در واقع افراد زیادی بعد از مواجهه با آسیب های رابطه متوجه می شوند که رابطه مثل یک نوزاد نیازمند مراقبت و درمان است و باید برای افزایش کیفیتش تلاش کرد.

روش های ترمیم رابطه

وقتی قصد دارید رابطه ای را، حتی رابطه با خودتان، ترمیم کنید، می توانید از روش هایی که در ادامه می آیند، استفاده کنید:

آنچه را که اتفاق افتاده بپذیرید

وقتی در موقعیت انکار قرار می گیریم، از اتفاقی که در حال وقوع است چشم پوشی می کنیم. در این حالت با مشکل مواجه نمی شویم و این افکار موجب می شود که نه تنها رابطه ترمیم نشود، بلکه آسیب هایش جدی تر و عمیق تر هم بشوند. بپذیرید رابطه تان آسیب دیده، تا بتوانید برای ترمیمش قدم بردارید.

مسئولیت پذیر باشید

هیچ رابطه ای یک طرفه نیست. هرگز همسر، مادر، دوست یا هم کلاسی تان را تماماً بابت ضربه ای که به رابطه خورده مقصر ندانید.

مسئولیت پذیر باشید و قبول کنید که اگر امروز رابطه در سراشیبی افتاده، حتماً شما هم سهمی در این تغییر مسیر داشته اید. چنانچه باور داشته باشید عملکردتان هیچ نقصی نداشته و همه تقصیر متوجه طرف مقابل است، ترمیم رابطه امکان پذیر نخواهد بود.

آگاه شوید

چرا رابطه سرد شده؟ دقیقاً چه اتفاقی افتاده؟ کاهش کیفیت رابطه از چه زمانی آغاز شد؟

شما باید در مورد دلایل آسیب دیدن رابطه آگاه شوید تا بتوانید برای احیا رابطه قدم بردارید. اگر خودتان قادر به تشخیص ریشه های مشکلاتتان نیستید، می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

عمل کنید

ترمیم رابطه نیازمند اقدام عملی است. بعد از مواجهه مستقیم با یک رابطه زخمی، مسئولیت پذیری و آگاهی از دلایل آسیب دیدگی رابطه، باید برای نجات آن، قدم های جدی بردارید. این قدم ها می توانند به شکل گفت و گو با طرف مقابل، هم فکری و تصمیم گیری یا مراجعه به یک مشاور و کمک گرفتن از یک متخصص باشد.

در ادامه مطالعه مقاله مدیریت رابطه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های ترمیم رابطه ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


0 دیدگاه در “روش های ترمیم رابطه

  1. مهتاب گفت:

    سلام خسته نباشید…
    تا کی باید یه طرف برای ترمیم رابطه اقدام کنه و تلاش کنه بهترش کنه ؟؟
    من خیلی تلاش کردم ولی دارم میبرم و میخوام همه چیز و تموم کنم…

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      قطعاً ترمیم رابطه یک طرفه اتفاق نمی افتد و هر دونفر باید خواهان بهبود و احیا رابطه باشند. شما می توانید برای ترغیب طرف مقابل به شرکت در فرایند ترمیم رابطه، با او در این باره صحبت کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *