آیدانیتو > دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران
کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران





 


دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران

یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده که به عنوان دانشگاهی نیمه دولتی در میان مردم شناخته می شود و از زمان تأسیس این دانشگاه در حدود 27 سال می گذرد. مهر سال 1370 با به تصویب رسیدن تأسیس این دانشگاه، گامی در جهت توسعه و پیشرفت علمی و آموزشی ایران برداشته شد. شاید باور نکنید اما بیشتر از 200 مؤسسه آموزش علمی کاربردی در سطح تهران مشغول به فعالیت بوده که تعداد بی شماری از این دانشگاه ها در سرتاسر کشور به چشم می خورند. به جرأت می توان گفت که تأسیس مراکز علمی کاربردی جهت آموزش و تربیت افرادی کاردانی و متبحر در حیطه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بهترین راه حل برای رسیدن به این هدف بوده است. همان گونه که در جریان هستید دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها به شکل بدون آزمون و در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی دانشجویان را جذب می کند.

در این مقاله، به بحث در مورد لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران، شرایط و ضوابط دانشگاه های جامع علمی کاربردی برای گزینش و جذب دانشجویان در رشته مهندسی عمران و ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه های علمی کاربردی می پردازیم. ما را همراهی کنید تا با لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران آشنا شوید. 

شرایط پذیرش علمی کاربردی عمران

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که گزینش و جذب دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی، در مقطع کاردانی به کارشناسی در رشته مهندسی عمران به دو شکل سهمیه شاغل و سهمیه آزاد است. علاوه بر این، امکان دریافت وام تحصیلی نیز برای کلیه دانشجویان متقاضی در این دانشگاه فراهم است.

شاید به جرأت بتوان گفت که همراه داشتن گواهی نامه فوق دیپلم و یا کاردانی پیوسته از آموزشکده های معتبر فنی حرفه ای کشور از ضروریات ثبت نام دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران محسوب می شود. علاوه بر این، هیچ منعی بابت تغییر رشته در زمان تحصیل در کاردانی به کارشناسی عمران دیده نمی شود. یکی دیگر از شرایط، عدم وجود هیچ گونه منعی در وضعیت سربازی آقایان مایل به تحصیل در یکی از دانشگاه های جامع علمی کاربردی استکه باید توجهات لازم را بدان مبذول داشت.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران

در مورد ظرفیت دانشگاه های جامع علمی کاربردی در رشته مهندسی عمران باید این نکته را متذکر شویم که به عنوان مثال در شاخه حمل و نقل، هر مرکز آموزش علمی – کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان شمالی تنها 40 نفر را در این شاخه پذیرش می کند، که رقم پایینی است. اما سه دانشگاه مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج  و مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان، ظرفیت بالایی معادل 75 را در این رشته نیاز دارند.

مثال دیگر شاخه ساختمان سازی این رشته بوده که در تعداد زیادی از دانشگاه های علمی کاربردی شهرهای ارومیه، تبریز، اردبیل و دره شهر اقدام به جذب دانشجو می کند. این شاخه از مهندسی عمران دانشگاه جامع علمی کاربردی مختص مرکز آموزش عملی کاربردی دره شهر بوده که 50 نفر دانشجو را جذب می نماید. اما 5 دانشگاه که یکی از آن ها مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ایران فریمکو است، تعداد بیشتری از متقاضیان را (حدوداً 75 نفر) پذیرش می نماید.

لیست دانشگاه های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی عمران

آخرین قسمت از مقاله حاضر را به ارائه لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران اختصاص داده ایم.

 

رشته

                              نام واحد پذیرنده

ظرفیت

مهندسی فناوری عمران – حمل و نقل شهری

مرکز آموزش علمی-کاربردی  سازمان حمل و نقل  ترافیک شهرداری تهران

75 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  شهرداری

65 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  شهرداری

60 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  شهرداری کرج

75 نفر

مهندسی فناوری عمران – حمل و نقل شهری مرکز آموزش علمی-کاربردی  شهرداری

60 نفر

 

رشته

                               نام واحد پذیرنده

ظرفیت

مهندسی فناوری عمران – ساختمان سازی

مرکز آموزش علمی-کاربردی  جهاد دانشگاهی ارومیه

75 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  شهرداری کرج

75 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  شرکت گروه صنعتی پلیمر بوشهر

75 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل

60 نفر

مرکز آموزش علمی-کاربردی  ایلام 1

60 نفر

در این مقاله، به بحث در مورد دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران پرداختیم. در صورت علاقه می توانید مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی  را نیز مطالعه کنید. 

اگر سوالی در زمینه لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی عمران دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *