تردد مشمولان غایب, خروج از کشور

تردد به داخل کشور






تردد به داخل کشور

تردد به داخل کشور از دغدغه های بسیاری از مشمولین ایرانی مقیم کشورهای دیگر است.

قصد داریم در این مقاله جزئیات و تمامی نکات تردد به داخل کشور را ذکر کنیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ی پیش رو همراه ما باشید.

همان طور که بارها در مقالات مرتبط با نظام وظیفه آیدانیتو گفته شده است، ورود به سن مشمولیت و انجام ندادن سربازی محدودیت هایی را برای افراد به وجود می آورد. به عنوان مثال از جمله محدودیت ها می توان به محدودیت در تردد به داخل کشور و یا خروج از کشور اشاره کرد، به مشمولین خارج از کشور پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه باشند.

تردد مشمولین به داخل کشور

کلیه مشمولان ایرانی، مقیم خارج از کشور که حداقل 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته اند می توانند در هر سال حداکثر 2 بار و مجموعاً به مدت سه ماه به داخل کشور تردد داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که برای ورود به کشور ابتدا باید مجوز تردد را از نمایندگی های دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت دریافت کنید، برای دریافت مجوز تردد مشمولان به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی همان کشور مراجعه می کنید و گذرنامه شما بعد از بررسی و احراز شرایط، ممهور به مهر تردد با عنوان (( اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور)) گردد، همچنین لازم است در متن اجازه تردد به شماره و تاریخ ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح نیز استناد شود.

آن دسته از مشمولینی که با معافیت تحصیلی و برای تحصیل از کشور خارج شده اند در شمول این مصوبه قرار نمی گیرند و می توانند از تسهیلات تردد دانش آموزی و یا دانشجویی استفاده خواهند کرد.

فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج از کشور به جهت همراهی با والدین، دارای مجوز خروج از سازمان وظیفه عمومی می باشند نیز در این مصوبه قرار نمی گیرند.

اگر مشمولانی که به دو دلیل گفته شده شامل این مصوبه نبوده اند، از شمول مقررات خارج شده و 3 سال سابقه اقامت داشته باشند، برابر همین مصوبه رفتار خواهد شد.

مشمولین غایب که بیش از 8 سال سابقه غیبت در سربازی دارند می توانند با پرداخت جریمه مشمولین غایب 14 تا پایان سال 1397 فرصت دارند تکلیف نظام وظیفه ی خود را مشخص نمایند. مهلت اجرای این قانون تا پایان سال 1400 است.

مشمولین عزیز توجه کنند که قبل از هر اقدامی از شرایط خارج از کشور مطلع شوند.

قوانین اقامت خارج از کشور

افرادی که شامل شرایط زیر باشند در شمول مقررات تردد قرار می گیرند:

  • داشتن حداقل سه سال سابقه اقامت پیوسته در خارج متصل به زمان درخواست مجوز تردد.
  • اقامت خارج در هر سال کمتر از 9 ماه پیوسته و ناپیوسته باشد.
  • اگر سه سال اقامت مشمولین در خارج در یک دوره چند ساله بوده، باید پیوستگی بین سندات اقامت در سال حفظ شده باشد.

بعد از مطالعه تردد به داخل کشور مقاله شرایط خروج از کشور مشمولان غایب را مطالعه کنید.

اگر سوالی پیرامون تردد به داخل کشور دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *