بدون کنکور

فوریت های پزشکی بدون کنکور

فوریت های پزشکی بدون کنکور
فوریت های پزشکی بدون کنکور
رشته جالب و جذاب فوریت های پزشکی از جمله زیر شاخه های گروه آزمایشی علوم تجربی بوده که تحصیل در آن می تواند برای بسیاری از افراد هیجان انگیز باشد. مطابق محتویات درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این رشته تنها در مقطع کاردانی جذب دانشجو دارد. در این مقاله، به بحث در مورد رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. همچنین، لیست برخی از دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور و ظرفیت پذیرش فوریت های پزشکی را در دانشگاه های ایران، ذکر می نماییم.
 

آشنایی با رشته فوریت های پزشکی
رشته فوریت های پزشکی از جمله رشته های گروه پزشکی بوده که افراد با تحصیل در آن با خدمات مهمی همچون کمک های اولیه و خدمات امداد به مصدومان و بیماران تا رساندن این افراد به بیمارستان ها و مراکز درمانی آشنا می شوند. داوطلبان متقاضی تحصیل در این رشته مجبور به تحمل لحظه ها و شرایطی پر استرس و حساس در طول دوران کاری هستند، در نتیجه، برخورداری از آمادگی روحی، روانی و همینطور جسمی جهت فعالیت در شرایط بسیار سخت مانند محیط کوهستان، دریا و حتی در مکان های آسیب دیده توسط بلایای طبیعی و زلزله از اصول بسیار مهم و اساسی است که پیش از انتخاب این رشته دانشگاهی باید به آن توجه کرد.آیا به ارشد بدون کنکور فکر کرده اید؟
ظرفیت پذیرش کاردانی فوریت های پزشکی
باید خاطرنشان کنیم که مطابق دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی در سال گذشته ظرفیت رشته فوریت های پزشکی در دوره روزانه معادل 1289 نفر است و به صورت ظرفیت مازاد 2 نفر را به خود اختصاص می دهد. در این جدول ظرفیت پذیرش رشته فوریت های پزشکی را در دوره های مختلف تحصیلی ملاحظه می فرمایید:
                               ظرفیت پذیرش مقطع کاردانی رشته فوریت های پزشکی
دوره روزانهدوره شبانهدانشگاه پردیس خود گرداندانشگاه غیرانتفاعیدانشگاه پیام نورظرفیت مازاد
128900002
لازم به ذکر است که رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور نبوده و تنها از طریق دوره های با آزمون می توان به تحصیل در آن مشغول شد.
برای آگاهی از ظرفیت پذیرش کاردانی فوریت های پزشکی و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
دانشگاه های سراسری پذیرنده فوریت های پزشکی
در بخش آخر مطلب پیش رو لیست تعدادی از دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی در شهرهای مختلف را خدمتتان بیان می کنیم:
ردیف                       دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی و سراسری
1دانشگاه علوم پزشکی البرز- کرج
2دانشگاه علوم پزشکی ایران شهر
3دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تهران
4دانشگاه علوم پزشکی بم
5دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
6دانشگاه علوم پزشکی جمهوری اسلامی
7دانشگاه علوم پزشکی خمین
8دانشگاه علوم پزشکی دزفول
9دانشگاه علوم پزشکی ساوه
10دانشگاه علوم پزشکی سراب
11دانشگاه علوم پزشکی سیرجان
12دانشگاه علوم پزشکی سیرجان
13دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
14دانشگاه علوم پزشکی شوشتر
15دانشگاه علوم پزشکی قزوین
16دانشگاه علوم پزشکی قم
17دانشگاه علوم پزشکی کاشان
18دانشگاه علوم پزشکی کردستان-سنندج
19دانشگاه علوم پزشکی گناباد
20دانشگاه علوم پزشکی گیلان
21دانشگاه علوم پزشکی لرستان-خرم آباد
22دانشگاه علوم پزشکی مراغه
23دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
برای آگاهی از لیست دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

رتبه بندی دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی
بسیاری از داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی علاقه دارند تا بدانند کدام دانشگاه پذیرنده این رشته در رتبه بندی دانشگاه ها، از نظر سطح علمی و امکانات دانشگاهی در سطح بالاتری قرار دارد. اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته عجله نکنید و برای آگاهی از رتبه بندی دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از رتبه بندی دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شهریه دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی
اگر قصد ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی را دارید، بایستی از میزان شهریه این رشته در دانشگاه های پذیرنده اطلاع یابید. با توجه به اینکه میزان شهریه در انواع دانشگاه ها و در هر سال متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان شهریه دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از شهریه ی دقیق دانشگاه های پذیرنده رشته فوریت های پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
انتخاب رشته فوریت های پزشکی
شاید شما نیز معتقد باشید که انتخاب رشته که کاری ندارد، فقط کافی است که رشته ها و دانشگاه ها را بر اساس میزان علاقه مندی مرتب نماییم. اما اگر کمی دقیق تر به موضوع انتخاب رشته بنگریم، به این نکته پی خواهیم برد که هر اشتباهی در روند انتخاب رشته ممکن است شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند. از آنجایی که در روند انتخاب رشته باید حساب شده و حرفه ای عمل کنید، پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها، میزان شهریه، امکانات و تجهیزات علمی و رفاهی و هر آنچه باید درباره ی انتخاب رشته فوریت های پزشکی بدانید، در اختیار شما قرار می دهند.
برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
آیا رشته فوریت های پزشکی بازار کار خوبی دارد؟
رشته فوریت های پزشکی از جمله رشته های بسیار پرطرفدار است و جمله محدودیت های این رشته این است که فقط برای آقایان ارائه می شود. در واقع از آنجایی که مراکز اورژانس در سراسر ایران به صورت گسترده در حال فعالیت هستند، به نظر می رسد که رشته فوریت های پزشکی از بازار کار خوبی برخوردار است. با این وجود پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به انتخاب رشته، برای آگاهی از بازار کار و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله، به بحث فوریت های پزشکی بدون کنکور پرداختیم. در صورت علاقه می توانید مقاله ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 را نیز مطالعه کنید. 
اگر سوالی در زمینه فوریت های پزشکی بدون کنکور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

2 دیدگاه در “فوریت های پزشکی بدون کنکور

  1. صادق حسینی گفت:

    سلام.وقت بخیر من دیپلم حسابداری دارم و فوق دیپلم حسابداری.ولی تو دوره های بهیاری رفتم شرکت کردم و و در زمینه فوریت های پزشکی اطلاعات عمومی خوبی دارم و عملی تو دوران سربازی تو اورژانس خدمت کردم و میشه گفت تا حدود قابل قبولی وارد هستم و میخواستم بدونم میشه که من تو ازمون فوریت های پزشکی شرکت کنم؟!یا دانشگاهی هست که بدون ازمون بتونم ثبتنام کنم و ادامه تحصیل بدم جون خودمم خیلی علاقه پیداکردم به این رشته . لطفا راهنماییم کنید با تشکر

  2. فریاد خورشیدی گفت:

    سلام خسته نباشید من لیسانس برق قدرت دارم رشتمم ریاضی فیزیک هستش حالا علاقه بسیاری به فوریت دارم و کنکور هم شرکت کردم ولی دلم میخواد که راهنماییم کنید که آیا احتمال داره که قبول بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *