آیدانیتو > ثبت نام ارشد پیام نور 99
ثبت نام آزمون ارشد

ثبت نام ارشد پیام نور 99

ثبت نام ارشد پیام نور

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت پذیرش از طریق کنکور و یا به صورت فراگیر، اقدام به جذب دانشجو می نماید. ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور (به نشانی Sanjesh.org) صورت می پذیرد. مطابق ضوابط سازمان سنجش، هر داوطلب مجاز به انتخاب یک گروه آموزشی و حداکثر 40 کد رشته محل از دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می باشد. با توجه به اینکه هر ساله داوطلبان بسیاری تصمیم به شرکت در آزمون ارشد پیام نور و ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را می گیرند، در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام ارشد پیام نور می پردازیم. با مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد نیز میتوانید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

برای آگاهی از کلیه رشته های ارشد پیام نور، زمان ثبت نام و انتخاب رشته ارشد می توانید با مشاوران باتجربه ارشد آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور

ثبت نام در طرح فراگیر ارشد پیام نور و یا کارشناسی ارشد بدون کنکور این دانشگاه نیازمند دارا بودن شرایط عمومی (اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی، نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم احراز فساد اخلاقی و برخوداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی) و  شرایط اختصاصی شامل مدارک تحصیلی (مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی مورد تأیید وزارتین) و مشمولیت مقررات وظیفه عمومی است. شایان ذکر است که داوطلبان می توانند بدون توجه به نوع رشته ی تحصیلی خود در مقطع کارشناسی در یک گرایش از رشته های امتحانی در مقطع کارشناسی ارشد (به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند، ولی باید این نکته را به خاطر داشته باشند که اگر رشته ی انتخابی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته ی کارشناسی شان همنام نباشد، موظف اند در دوره ی دانشجویی علاوه بر واحدهایی که بایستی در مقطع ارشد بگذرانند، حداکثر تا 12 واحد جبرانی نیز از مقطع کارشناسی همان رشته، با موفقیت سپری نمایند.

زمان ثبت نام ارشد پیام نور

زمان ثبت نام ارشد پیام نور همزمان با ثبت نام کنکور ارشد سراسری خواهد بود و داوطلبان بایستی در تاریخ 16 آذرماه نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند. شایان ذکر است که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اوایل خرداد ماه سال 1400 خواهد بود. برای پرستار شدن دیگر نیاز به کنکور نیست و شما شرکت در پرستاری بدون کنکور میتوانید وارد دانشگاه شوید و در این رشته تحصیل کنید.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

ارشد فراگیر پیام نور یک فرصت طلایی برای داوطلبانی است که زمان کافی برای درس خواندن به منظور قبولی در کنکور ندارند و از سویی می خواهند در رشته دلخواهشان ادامه تحصیل دهند. ارشد فراگیر پیام نور این فرصت را به داوطلبان می دهد تا پس از مطالعه دروس ترم اول ارشد خود، در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کنند و در صورتی که امتیاز قبولی را کسب نمایند، از ترم دوم ادامه تحصیل دهند. پیشنهاد می کنیم اگر سوالی در زمینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور دارید، با مشاوران حرفه ای ارشد آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از رشته های ارشد فراگیر پیام نور، زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

مطابق جدول زمانبندی سال 99، ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، همزمان با استقرار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان، بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org)، به منظور مشاهده و ویرایش اطلاعات، از 5 آذر ماه آغاز و معمولا تا هفت روز بعد ادامه می یابد. با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور پذیرش مهر ماه، مدتی است که منتشر نشده است، با توجه به ظرفیت دانشگاه ها، امکان پذیرش مهرماه در سال 99، بر طبق دستورالعمل ها و سیاست های پذیرش دانشگاه پیام نور صورت می پذیرد، لذا توصیه ما این است که اگر در سال 99 قصد شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور را دارید، اخبار دانشگاه پیام نور را از اردیبهشت ماه دنبال نمایید.

دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

علاقه مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور  مراجعه نمایند و دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود بفرمایند. دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور  پذیرش بهمن ماه، همزمان با زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور (5 آذرماه) منتشر می شود.

برای دریافت دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور و آگاهی از کلیه مندرجات آن می توانید با مشاوران حرفه ای ارشد آیدانیتو تماس بگیرید.

مدارک ثبت نام ارشد دانشگاه پیام نور

پذیرفته شدگان موظف اند که در مهلت زمانی مقرر، نسبت به آماده نمودن فایل اسکن شده مدارک شامل صفحات شناسنامه و کارت ملی (پشت و رو)، مدرک کارشناسی، مدرک مبین وضعیت نظام وظیفه و عکس پرسنلی با زمینه روشن ( با حجم حداکثر 250 کیلوبایت و فرمت jpg یا jpeg)، اقدام نموده و به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور (http://reg.pnu.ac.ir) ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

برای آگاهی از کلیه مدارک مورد نیاز به منظور ثبت نام در ارشد فراگیر پیام نور می توانید با مشاوران حرفه ای ارشد آیدانیتو تماس بگیرید.

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

مطابق جدول زمان بندی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور ، معمولا بازه ای یک هفته ای (5 آذر ماه) به منظور ثبت نام و استقرار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی پایگاه سنجش آموزش کشور، به منظور ویرایش اطلاعات، در نظر گرفته می شود.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور دارید، می توانید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام ارشد پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دانشگاه های فراگیر پیام نور بزنید.

0 دیدگاه در “ثبت نام ارشد پیام نور 99

  1. هرمز نظري گفت:

    سلام لطفا تاريخ دقيق ثبت نام كارشناسي ارشد سال 98-99را ذكركنيد؟ايا بدون كنكور هم ادامه تحصيل امكان پذير است؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ ثبت نام ارشد پیام نور معمولا نیمه ی دوم آذرماه آغاز می شود. بله بدون کنکور نیز می توانید ادامه تحصیل دهید.

  2. محمد گفت:

    با سلام
    من دانشجوی ارشد حقوق جزای دانشگاه آزادم
    آیا میتوانم در آزمون فراگیر امسال شرکت کنم ؟
    و در صورت قبولی در رشته حقوق جزای پیام نور از دانشگاه آزاد انصراف بدم و واحد های پاس شده را تطبیق ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با عرض سلام. بله در آزمون فراگیر امسال میتونید شرکت کنید .
      و اینکه هزینه معادلسازی هر واحد درسی برابر یک سوم شهریه متغیر درس مربوط مطابق با آخرین دستورالعمل شهریه می باشد.
      بحث اینکه آیا تطبیق واحد حتمی هست یاخیر ؟ اگر از لحاظ قوانین بررسی کنیم بله شدنیه اما مسئله اینجاست که دانشگاه مقصد باید نمرات ریز کارنامه شمارو حتما تایید کنه مثلا شاید برای درس x نمره شما 11 شده و دانشگاه مقصد این نمره رو تایید نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *