لیست دانشگاه ها کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

دانشگاه های فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

دانشگاه های فراگیر پیام نور

دوره فراگیر پیام نور یک دوره ویژه برای تحصیل در مقطع ارشد است که راه را برای تحصیل آسان تر می کند. اگر شما مایل به تحصیل در رشته خود در دانشگاه پیام نور هستید، باید از دانشگاه های فراگیر پیام نور ارائه دهنده رشته مورد نظر خود اطلاع داشته باشید. از این رو ما در این مقاله دانشگاه های فراگیر پیام نور را مورد بررسی قرار می دهیم. قبل از بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور نگاهی می اندازیم به معرفی دوره پیام نور و نحوه ثبت نام در آن.

فراگیر ارشد پیام نور

دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد پذیرش به صورت فراگیر دارد. پذیرش به صورت فراگیر تنها در دوره ارشد انجام می پذیرد. داوطلبین این دوره تنها در ورودی بهمن پذیرفته می شوند. شاید برخی فکر کنند فراگیر ارشد پیام نور به معنی ورود به مقطع ارشد بدون آزمون است. اما این طور نیست. در دوره ارشد لازم است کتاب های معرفی شده توسط واحد موردنظرتان را بسته به رشته و گرایشی که انتخاب کرده اید، بخوانید و در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کنید. در صورتی که موفق به قبولی در آزمون شوید راهی دانشگاه های فراگیر پیام نور می شوید.

ثبت نام فراگیر پیام نور

برای پذیرفته شدن در دوره فراگیر پیام نور به مانند هر دوره در دانشگاه دیگر نیازی است ثبت نام کنید. ثبت نام هر ساله یکبار در نیمه دوم مهرماه انجام می شود. ثبت نام به صورت اینترنتی است و شما داوطلبین گرامی باید به سایت سنجش مراجعه کنید و وارد قسمت پیام نور شوید. گزینه ثبت نام پیام نور را انتخاب کنید و ثبت نام خود را انجام دهید. بعد از ثبت نام در رشته موردنظرتان باید برای آزمون دی ماه آماده شوید. موارد امتحانی این آزمون بسته به رشته شما مشخص است. در صورتی که در آزمون نمره مناسبی کسب کنید و ظرفیت پذیرش نیز خالی باشد، پذیرفته می شوید و دروس امتحانی به عنوان دروس ترم اول ارشد شما درنظر گرفته می شود.

لیست دانشگاه های فراگیر پیام نور

تمامی شهرهای ایران دارای دانشگاه های فراگیر پیام نور هستند و به شما پیشنهاد می کنیم دانشگاه خود را در شهر محل سکونت خود انتخاب کنید تا از نظر رفت و آمد با مشکل برخورد نکنید. تعداد واحدهای فراگیر پیام نور در کل ایران بسیار زیاد است. و هریک از آنها پذیرنده یک سری از رشته ها هستند. شما می توانید دانشگاه های فراگیر پیام نور را بسته به رشته مورد نظر خود بررسی کنید. در اینجا نام چند واحد پیام نور را در سه استان تهران، اصفهان و شیراز می آوریم. اما برای اطلاع از تمامی واحدها به دفترچه راهنما مراجعه کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

استانمرکز آموزشی
تهرانتهران شمال
ری
تهران شرق
تهران جنوب
شهریار
تهران غرب
مرکز پرند
پاکدشت
اصفهانشاهین شهر
نطنز
خوانسار
اصفهان
نجف آباد
زرین شهر
آران و بیدگل
شهرضا
کاشان
شیراز – فارسشیراز
خرامه
گرمسار
فسا

  شما میتوانید مقاله زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 97 را نیز بخوانید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *