نتایج کنکور

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

آزمون سراسری امسال در مرداد ماه برگزار می شود. مطابق جدول زمانبندی منتشر شده توسط سازمان سنجش نتایج اولیه به صورت کارنامه الکترونیکی در دهه اول مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org) منتشر خواهد شد. زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در ابان ماه می باشد. به عبارتی اگر جزو داوطلبانی هستید که در انتخاب رشته مجاز اعلام شده اید، می توانید در دهه اول مهرماه و با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور اقدام به انتخاب رشته نمایید. یادتان نرود که قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، به دقت مطالعه و حداقل روزی سه بار آن را دوره کنید (القصه که اوصیکم به جویدن دفترچه انتخاب رشته)!

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 که با عنوان نتایج نهایی آزمون سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می یابد، در نیمه ی اول ابان ماه اعلام می گردد که بیان می دارد در کدام رشته و کدام دانشگاه انتخابی تان قبول شده اید (و یا ضمن گاز گرفتن زبانمان در هیچ رشته و دانشگاهی قبول نشده اید که البته فدای سرتان، دوباره تلاش خواهید کرد و شک نکنید که این بار قوی تر و موفق تر ظاهر می شوید). در ضمن برای اینکه بتوانید کارنامه ی نهایی آزمون را هم مشاهده کنید، بایستی دهه ی اول ابان ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید. در نهایت بعد از طی مراحل بالا (البته پس از ثبت نام در دانشگاهی که قبول شده اید)،  باید عرض کنیم که امسال برخلاف سال های پیشین نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 دیرتر و در ابان ماه به اطلاع داوطلبان و متقاضیان رسید. جواب کنکور ارشد هم میتوانید ببینید.

برای آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاورین متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 1400

از آنجایی که تمامی مراحل آزمونی، از ثبت نام در کنکور تا اعلام نتایج به صورت اینترنتی انجام می پذیرد، نتایج نیز به صورتی الکترونیکی و در دو مرحله توسط سازمان سنجش انتشار می یابد.  در مرحله ی اول، در دهه اول مهر ماه، کارنامه ی الکترونیکی داوطلبان منتشر می شود و متقاضیان می توانند در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. در مرحله ی بعد سازمان سنجش نتایج نهایی را در دهه اول ابان ماه منتشر می کند. برای اینکه بتوانید نتایج را مشاهده کنید، بایستی شماره داوطلبی- شماره شناسنامه، شماره پرونده – کد رهگیری- شماره شناسنامه و یا شماره پرونده – شماره سریال – شماره شناسنامه را در سایت سازمان سنجش (در بازه ی زمانی اعلام شده) وارد نمایید.

برای آگاهی از نتایج انتخاب رشته کنکور خود، پس از اعلام توسط سازمان سنجش، می توانید با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

ثبت نام پس از اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 1400

پس از اعلام نتایج، دو گوش که دارید هیچ، دو گوش دیگر هم باید عاریه بگیرید و منتظر اخبار ثبت نامی از طرف دانشگاهی که پذیرفته شده اید باشید. ثبت نام معمولا به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت می پذیرد. پس بایستی پیش از اقدام برای ثبت نام، مدارک مورد نیاز را آماده نمایید. اگر که کنکور نداده اید می توانید از طریق رشته های بدون کنکور اقدام کنید.

برای آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط ثبت نام پس از اعلام نتایج انتخاب رشته با مشاوران با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

تکمیل ظرفیت کنکور

اگر پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، از رشته و دانشگاهی که در آن قبول شده اید، ناراضی هستید و یا اصلا در هیچ رشته و دانشگاهی قبول نشده اید، ناراحت نباشید، چراکه تکمیل ظرفیت یک فرصت طلایی برای شماست تا بتوانید دوباره شانس خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه دلخواهتان امتحان کنید. با توجه به اینکه به کارگیری اصول انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور خود را به مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو بسپارید.

اگر از نتایج کنکور خود راضی نیستید و یا قبول نشده اید، برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور با مشاوران حرفه ای تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دانشگاه بدون کنکور

حتی اگر در دانشگاه مورد نظرتان در دوره روزانه قبول شوید، این را قبول کنید که اگر به رشته خود علاقه نداشته باشید، چندین سال از عمرتان را هدر داده اید. در سال های گذشته امکان تحصیل بدون کنکور وجود نداشت ولی امروزه ادامه تحصیل بدون کنکور یک شانس بسیار بزرگ است که داوطلبان می توانند در رشته ای که علاقه دارند بدون گذشتن از سد کنکور، به تحصیل بپردازند.

فرصت تحصیل بدون کنکور را از دست ندهید. همین حالا برای آگاهی از لیست رشته ها و دانشگاه هایی که می توانید در آن ها بدون کنکور ادامه تحصیل دهید، با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

برنامه ریزی کنکور سال بعد ! چرا دوباره در کنکور شرکت نکنیم ؟

اگر تصمیم خود را گرفته اید که امسال با جدیت بیشتری برای کنکور درس بخوانید باید برنامه ای مدون و دقیق داشته باشید تا علاوه بر این که به مرور درس ها می پردازید زمانی را نیز برای مرور اشتباهات و برطرف کردن نقاط ضعف خود اختصاص دهید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای دریافت یک برنامه حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی کنکور دارید با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کنکور بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *