آیدانیتو > برنامه ریزی کنکور
منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور

 


برنامه ریزی کنکور 
ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی، همواره از دغدغه های اصلی جوانان بوده است. علت این موضوع نیاز به بالا بردن سطح سواد و آگاهی و همین طور یافتن شغلی مناسب در آینده است. اگر شما هم در سال سوم دبیرستان تحصیل می کنید و یا فارغ التحصیل هستید، مسلماً بزرگ ترین دغدغه و نگرانی شما در این روزها برنامه ریزی درسی برای کنکور است، زیرا برنامه ریزی از جمله مهم ترین و اصلی ترین شرایط لازم برای درس خواندن هدف دار برای کنکور ورودی دانشگاه ها بوده و بدون وجود آن، درس خواندن نتیجه خوب و موثری را در بر ندارد برای اطلاعات بیشتر به بخش مشاوره تحصیلی تلفنی مراجعه کنید. اگر شما هم در سایت ها و مجلات مختلف، مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری را مطالعه کرده باشید، همه آن ها برنامه ریزی جامع و کاملی برای کنکور داشته اند. بنابراین، شما هم پیش از شروع به مطالعه برای کنکور 98، سعی در برنامه ریزی برای کنکور 98 داشته باشید. هر چه برنامه ریزی برای کنکور شما جامع تر باشد، امکان موفقیت شما در آزمون بیشتر شده و راه را برای رسیدن به اهدافتان هموارتر می کنید. در این مقاله، بحث برنامه ریزی کنکور 98 را مطرح می کنیم. لازم به ذکر است که توضیحات داده شده در این مقاله در رابطه با برنامه ریزی کنکور ، در مورد تمامی گروه های آزمایشی انسانی، تجربی و ریاضی صدق می کند و محتویات مقاله حاضر، گام های اساسی برای برنامه ریزی کنکور 98 را شامل می شود. رشته های بدون کنکور میتواند راهی ساده و بی دردسر برای رفتن به دانشگاه باشد.  

نقش هدف گذاری در برنامه ریزی کنکور

در صورت داشتن هدف در برنامه ریزی کنکور 98 انگیزه زیادی برای درس خواندن در داوطلب ایجاد شده و شور و شوق مطالعه برای وی صد چندان می شود. از طرف دیگر، هر چه هدف فرد از شرکت در کنکور سراسری ارزشمندتر و بزرگ تر باشد، به مراتب سعی و تلاش دانش آموز برای دستیابی به آن افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال، فردی که قصد کسب رتبه دو رقمی را در کنکور سراسری دارد، به خوبی آگاه است که باید از همین حالا برای رسیدن به این هدف بزرگ خود تلاش کند. پیشنهاد می کنیم که اهداف خود را بر روی برگه ای یادداشت کرده و هرازگاهی نگاهی به آن ها بیندازید. با این کار مدام به خود یادآوری می کنید که تلاش تان برای رسیدن به چه هدفی است.

انتخاب منابع مناسب و برنامه ریزی برای کنکور

گام بعدی برای برنامه ریزی کنکور، انتخاب منابع مناسب مطالعاتی است. از آن جایی که منابع کمک درسی فرآیند مطالعاتی شما را در کلیه دروس تکمیل می کنند، انتخاب منابع درسی با کیفیت و مناسب را می توان یکی از شروط اساسی برای آغاز برنامه ریزی درسی برای کنکور به شمار آورد. از طرف دیگر، با تغییرات ایجاد شده در کتاب های درسی، گزینش بهترین منابع کنکور برای مطالعه بسیار مهم است. البته دقت داشته باشید که کتاب های درسی همواره به عنوان بهترین منبع برای برنامه ریزی برای کنکور 98 بوده که هرگز نباید از مطالعه آن ها غافل شد. اگر در جستجوی به روزترین و بهترین منابع کنکوری هستید، پیشنهاد می کنیم که با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

برنامه ریزی درسی کنکور

حتماً شما هم شنیده اید که برخی دانش آموزان می گویند که در طول روز ساعات زیادی را به مطالعه دروس اختصاص می دهند، اما هرگز نتیجه مورد نظرشان را در آزمون ها به دست نیاورده اند. به طور قطع به یقین، این قبیل از داوطلبان آشنایی کافی را با روش های درست مطالعه دروس ندارند و در صورت آگاهی از این موضوع می توانند پیشرفت قابل توجهی را در دروس مختلف دانشگاهی کسب کنند.
در این زمینه توجه به چند نکته از اهمیتی اساسی برخوردار است. اول این که نحوه مطالعه دروس برای شرکت در کنکور سراسری با خواندن برای امتحانات ترم های تحصیلی در مدرسه کاملاً تفاوت دارد. چرا که در مطالعه دروس برای مدرسه می توانید با انجام تمرینات کتب درسی و یا جزوه معلم نمره مورد نظر خود را کسب نمایید. اما در کنکور سراسری این قضیه کاملاً متفاوت بوده و مطالعه به صورت تشریحی نیست، بلکه شما نیاز به حل تست کافی جهت رسیدن به بالاترین سطح تسلط در دروس مختلف را دارید.
دومین مورد این که، هر یک از دروس باید به شیوه خاصی مطالعه شوند. مثلاً این امکان وجود دارد که در درسی تست زدن زیاد بر مرور مطالب ارجحیت داشته باشد. به عنوان مثال، یادگیری و تسلط در درس ریاضی، به تست زدن های زیاد و مکرر، بیشتر از مرورهای پیوسته نیاز دارد. در نتیجه، به منظور برنامه ریزی درسی کنکور با اطلاع از شیوه های درست مطالعه هر درس می توانید کیفیت مطالعه خود را به میزان زیادی بالا ببرید.

دانشجویان کارشناسی که در کنکور ارشد شرکت کرده اید آیا از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد اطاع دارید؟  کلیک روی لینک آبی شما را آگاه می سازد.

آزمون های آزمایشی

قدم سوم در برنامه ریزی کنکور ، شرکت در آزمون آزمایشی مناسب است. از آن جایی که آزمون های آزمایشی با دارا بودن برنامه ای مفید و راهبردی به مطالعه ما جهت می دهد، شرکت در آن ها می تواند بسیار مهم باشد. از طرف دیگر، شرکت در آزمون های آزمایشی نحوه مطالعه ما را در طول چند هفته مورد ارزیابی کلی قرار می دهد. علاوه بر این ها، شرکت در آزمون آزمایشی می تواند به دانش آموز در حل اشکالات اساسی خود، اعم از وقت کم آوردن در سر جلسه کنکور کمک کند.

برنامه درسی برای کنکور 98

در برنامه ریزی کنکور، داشتن برنامه ریزی هفتگی برای مطالعه از اهمیتی اساسی برخوردار بوده و نگرانی و سردرگمی را از شما دور می کند. توصیه می کنیم در روز جمعه هر هفته با در نظر گرفتن برنامه مدرسه و آزمون های آزمایشی خود برنامه ریزی جامع و کاملی را انجام دهید. نکته مورد توجه این است که، گنجاندن دروس عمومی را در برنامه ریزی کنکور 98 فراموش نکنید، زیرا داشتن تسلط کافی بر این دروس بسیار مهم است.

برنامه ریزی کنکور با توجه به تغییرات جدید کنکور

حتماٌ مطلع هستید که در کنکور سراسری سال 98 با تغییرات عمده ای روبرو هستیم. از این رو به مراتب باید برنامه ریزی بهتر و دقیق تری را برای قبولی در این آزمون مهم و سرنوشت ساز داشته باشید. برای دریافت و اطلاع از دیگر تغییرات با بخش مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری به لینک قبل مراجعه کنید.

برنامه ریزی در عید! آیا قبولی در 4 ماه امکان پذیر است؟

حتی اگر هیچ کدام از کتاب های کنکوری را باز نکرده اید! یا باز کرده اید و مجددا بسته اید، اصلا نگران نباشید! چرا که عید یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود تا بتوانید با مطالعه ی موارد مهم و کلیدی، نتایج بسیار خوبی کسب کنید و در دانشگاه و رشته مورد علاقه تان قبول شوید. به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از داوطلبان کنکور که مدت بسیاری است که درس خواندن برای کنکور را شروع کرده اند، تا عید، نفس کم می آورند و ترجیح می دهند که عید را به استراحت بگذرانند. از ما می شنوید شما این اشتباه را مرتکب نشوید و برای برنامه ریزی حرفه ای عید با مشاورانی کاردان تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی برای کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله روش درس خواندن کنکور بزنید.
برای داشتن یک برنامه حرفه ای و تضمین شده کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *