آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی 98
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی 98

اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی 98

در این مقاله به موضوع اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی 98 خواهیم پرداخت. دانش آموزان عزیز استان مرکزی در این مقاله با جزئیات اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی 98 مانند زمان اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی، شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی مرکزی، شهریه مدارس، تعریف مختصری از تراز آزمون و نحوه محاسبه آن و نحوه محاسبه امتیاز آزمون نمونه دولتی مرکزی آشنا خواهند شد. صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی نیز می تواند این اطلاعات را به شما بدهد.


زمان اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی مرکزی مشخص نشده است، بنابراین نمی توان زمان دقیقی برای اعلام نتایج پیشبینی کرد، اما با توجه به روال سال های گذشته می توان گفت حدود 2 الی 3 هفته بعد از برگزاری آزمون نتایج نمونه دولتی مرکزی در وب سایت hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و وب سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است نتایج نمونه دولتی به صورت استان به استان در این وب سایت منتشر خواهد شد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی مرکزی

با توجه به علاقه مندی دانش آموزان به شرکت در مدارس نمونه دولتی شرایط اولیه ای جهت شناخت دانش آموزان مستعد و باهوش ایجاد شده است. بر اساس این شرط:
  • دانش آموزان در پایه ششم در نیمسال اول، تمامی نمراتشان خیلی یا یک خوب و مابقی خیلی خوب باشد و شرط شرکت در آزمون بررسی این شرط در نیمسال دوم است.
  • دانش آموزان پایه نهم، معدل بالای 17 در نیمسال اول کسب نمایند و شرط شرکت درآزمون نیز بررسی همین شرط در نیمسال دوم است.

شهریه مدارس نمونه دولتی مرکزی

از دلایل علاقه مندی دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی، وجود امکانات رفاهی و تحصیلی و سطح علمی بالا و توجه به استعدادهای دانش آموزان است. البته برخی از مدارس غیر دولتی نیز از این شرایط برخوردار هستند. اما نکته ای که مدارس نمونه دولتی را از سایر مدارس تفکیک کرده است، شهریه مناسب و پایین این مدارس می باشد. شهریه مدارس نمونه دولتی مرکزی 98 را به طور دقیق نمی توان بازگو کرد. اما با توجه به اینکه شهریه مدارس به ساعات ارائه کلاس های فوق برنامه بستگی دارد، می توان گفت حدوداً از 2.5 میلیون تومان الی 6 میلیون تومان شهریه مدارس در مقاطع مختلف می باشد. ثبت نام کتاب درسی از طریق خود مدرسه های نمونه دولتی انجام میشود.

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی مرکزی

همان طور که می دانید هر ساله بعد از برگزاری آزمون، فرصتی به دانش آموزان داده می شود تا در صورتی که به نتایج معترض هستند، اعتراض خود را ثبت نمایند. زمان اعتراض به نتایج آزمون در حال حاضر مشخص نیست. اما با توجه به سال های گذشته 3 الی 4 روز بعد از اعلام نتایج امکان ثبت اعتراض برای دانش آموزان به وجود خواهد آمد.

تراز آزمون نمونه دولتی مرکزی

نمره ی تراز آزمون نمونه دولتی معمولاً عددی است بین 0 تا 20 هزار، با توجه به نتایج آزمون نمونه دولتی اراک و معدل داوطلبان (پایه نهم) محاسبه می گردد. همان طور که می دانید تراز کسب شده در آزمون رتبه داوطلبان را مشخص می کند. بنابراین با کسب تراز بالاتر احتمال قبولی در مدارس نمونه دولتی بیشتر خواهد شد.

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی

از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی مرکزی در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود.
از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی هنوز مشخص نیست ، می توان پیش بینی کرد که نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی از هفته سوم تیرماه همزمان با زمان انتشار نتایج تیزهوشان از طریق سایت  hoosh.medu.ir اعلام شود. در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.

اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم مرکزی

با توجه به اینکه نتایج نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد، اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم مرکزی حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی  و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود.
اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم مرکزی به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم مرکزی با خبر شوید. با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم مرکزی ، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید ، نگران نباشید، زیرا  پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم مرکزی ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. مشاوره تحصیلی تلفنی مدارس نیز با نکاتی مهم شما را در اعتراض به نتیجه آزمون خود یاری می کند.

ثبت نام حضوری در مدارس

دانش آموزانی که در مدارس انتخابی خود پذیرفته شده اند، می بایست در زمان مشخص شده برای ثبت نام حضوری به مدارس نمونه دولتی مراجعه کنند. در صورت غیبت دانش آموزان در زمان گفته شده نام آنها از لیست پذیرفته شدگان حذف خواهد شد.

لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی مرکزی

معمولاً بعد از اعلام نتایج و ثبت نا مدارس در صورت وجود ظرفیت لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی اعلام می شود. ممکن است با انتخاب درس دیگری (تیزهوشان) و برخی با انصراف از شرکت در مدارس تیزهوشان (غیبت در زمان ثبت نام) و افزایش ظرفیت مدارس ظرفیت مدارس تکمیل نشود. از این رو سایر دانش آموزان به لیست ذخیره امیدوار خواهند بود. پس از بررسی دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی اراک 98 ، به شما دانش آموزان با استعداد پیشنهاد میکنیم مقاله کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 98 را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *